آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در چند جای مصاحبه خویش برخی از تصمیم‌ها و نظرات حضرت امام(ره) را تحت تأثیر گزارش‌های غلط و القائات اطرافیان ایشان معرفی می‌کند! که نه فقط اتهام ناروا و اهانت به ساحت مقدس امام راحل(ره) است، بلکه از رهگذر این اظهارنظر که بیرون از دایره حق و انصاف است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در واکنش به مصاحبه سید محمد خامنه ای نوشت: هفته گذشته در حالی که اخبار و گزارش‌های مربوط به شکل‌گیری و انجام راهپیمایی عظیم و بیست میلیونی اربعین حسینی(ع) به خبر اول جهان اسلام و بسیاری از دیگررسانه‌ها و مجامع دنیا تبدیل شده بود و چشم‌ها و دل‌ها به چگونگی وقوع یکی از سرنوشت‌سازترین رخدادهای تاریخ دوخته شده بود، مجله «رمز عبور» در اقدامی نسنجیده و درخور ملامت و به بهانه‌ روشنگری درباره ماجرای «مک فارلین»، مصاحبه‌ای از آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای را به دست چاپ سپرد.
در بخش‌هایی از این مصاحبه علی‌رغم ابراز ارادت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای به حضرت امام(ره)، نسبت به ساحت مقدس امام‌راحل(ره) و برخی از یاران ایشان جفای فاحشی شده است که با وجود شخصیت‌ علمی و قابل احترام آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، این بخش از مصاحبه ایشان بایسته نقد و گلایه جدی است و به آن اشاره خواهیم داشت.
کیهان اگرچه نقد بخش‌های مورد اشاره از مصاحبه آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای را ضروری می‌دانست ولی با توجه به شور و نشاطی که راهپیمایی تاریخی اربعین در ایران و جهان اسلام پدید آورده بود ادای این تکلیف را به اولین فرصت بعد از آن رخداد عظیم و مناسبت‌های فراگیر پس از آن موکول کرد و...
یادداشت پیش‌روی بیان چند نکته درباره موضوع یاد شده است.
1- مراتب علمی آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای را قابل احترام می‌دانیم و بر این باوریم بخش‌هایی از مصاحبه ایشان که جفا و تعریض به ساحت مقدس حضرت امام(ره) است، ناشی از کم توجهی و غفلت و مصداق «تعریض ناخواسته» است چرا که ایشان در جای‌جای همین مصاحبه بر ارادت خود به حضرت امام(ره) و نقش بی‌بدیل آن حضرت در مقابله با ترفندها و توطئه‌های داخلی و خارجی تأکید می‌ورزد و بدیهی است که این تأکید و اصرار نمی‌تواند با آنچه به جفا درباره امام راحل گفته شده قابل جمع باشد. ولی هنگامی که سخنی از خمینی کبیر و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در میان است، حتی تعریض ناخواسته نیز از هیچکس- مخصوصاً از یک عالم دینی- پذیرفته نیست و بایسته نقد از سوی دیگران و مستلزم استغفار و اصلاح از جانب تعریض کننده است.
2- آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در چند جای مصاحبه خویش برخی از تصمیم‌ها و نظرات حضرت امام(ره) را تحت تأثیر گزارش‌های غلط و القائات اطرافیان ایشان معرفی می‌کند! که نه فقط اتهام ناروا و اهانت به ساحت مقدس امام راحل(ره) است، بلکه از رهگذر این اظهارنظر که بیرون از دایره حق و انصاف است، خط مبارک حضرت امام(ره) و رهنمودها و بینش و منش مکتوب و مضبوط آن حضرت را زیر سؤال می‌برد و با القای این توهم که برخی از رهنمودها و تصمیم‌های آن بزرگوار تحت تأثیر اطلاعات غلط اطرافیان ایشان بوده است - بی‌آن که متوجه باشد- دستورات و راهنمایی‌ها و رهنمودهای حیات‌آفرین و گره‌گشای حضرتش و یا لااقل برخی از آنها را نستجیربالله مخدوش! قلمداد می‌کند! و در این‌باره گفتنی است که؛
الف: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در رهنمودهای حضرت امام و رهبر معظم‌انقلاب این بوده و هست که دلایل و مستندات نظر خود را نیز به وضوح بیان کرده و می‌کنند و نکته در خور توجه آن که در نمونه‌های مورد اشاره آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای، نظر حضرت امام، همراه با دلیل و علت آن به صراحت اعلام شده است.
ب: امام راحل(ره) بارها و به مناسبت‌های فراوان، این توهم را به شدت نفی فرموده‌اند که ایشان تحت تأثیر اطلاعات غلط دیگران- و از جمله اطرافیان خویش- هستند! و موارد بسیار و پر شماری را می‌توان آدرس داد که نظر مبارک حضرت امام با نظر همه مسئولان و اطرافیان ایشان نه فقط متفاوت بلکه متضاد بوده است.
3- آنچه باعث تأسف است و از آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای دور از انتظار بود، این که نمونه‌های مورد ادعای مشارالیه درباره القاء نظر دیگران به حضرت امام(ره) منحصراً و فقط مربوط به چند موردی است که امام راحل با دیدگاه و یا اقدامات آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای مخالفت ورزیده و به ایشان عتاب و گلایه کرده‌اند. از جمله، آنجا که حضرت امام سؤال 8 نماینده مجلس از وزیر خارجه درباره ماجرای «مک فارلین» را که آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای نیز یکی از آنان بود، با خطاب سنگین «أین تذهبون؟!» ملامت کرده و گفتند «لحن شما در آن چیزی که - سوال از وزیر خارجه وقت- به مجلس دادید از لحن اسرائیل تندتر است» و البته در ادامه این نهیب به مدارا و ملاطفت فرمودند «من نمی‌خواهم دل شما را بشکنم، لکن شما دل ملت را نشکنید، شما دل مسئولین ما را نشکنید».
4- ایشان درباره نامه 8 نماینده به وزیر خارجه اینگونه توضیح می‌دهند که بعد از امضای آن نامه رئیس مجلس و باند او دستپاچه شدند «و با مشورت کسانی در جماران و دولت، توطئه‌ای کردند و سؤالاتی را که امام را عصبانی و ناراحت می‌کردند تهیه و به زور و اصرار برای امضاء به دست افرادی داده بودند که به هشت نفر معروف شدند و پیش من هم آوردند من قبول نکردم که آن را امضاء کنم ولی خیلی اصرار کردند و... و من در آن شدت ناراحتی که از آن موضوع داشتم قهرا امضاء کردم و به دام افتادم... و امام هم در یک سخنرانی به امضاءکننده‌ها حمله شدید کردند و کار آنها را بدتر از کار اسرائیل دانستند».
ایشان در این بخش از مصاحبه با صداقت اعلام می‌کند که در امضای نامه 8 نماینده، فریب خورده و به دام افتاده است و عصبانیت حضرت امام را هم بجا می‌دانند ولی نهیب امام‌راحل را ناشی از توطئه رئیس مجلس وقت و «کسانی در جماران و دولت» معرفی می‌کند!
ظاهرا منظور ایشان از «کسانی در جماران» اشاره به مرحوم حاج‌سیداحمد خمینی است که باید گفت؛ امام راحلمان(ره) در موارد قابل ارائه‌ای با نظر مرحوم حاج‌سیداحمد خمینی مخالفت کرده‌اند که این دلیل روشنی بر تاثیرناپذیری آن حضرت است و از سوی دیگر، حضرت روح‌الله درباره فرزند مرحوم خویش تأکید می‌فرمایند «من خدای قاهر حاضر منتقم را شاهد می‌گیرم که احمد از آن روزی که در کمک اینجانب در بیرون مشغول اداره امور من بوده تا الان که این ورقه- وصیت‌نامه- را می‌نویسم قدمی یا قلمی خلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجیب در کلیه گفتارهای من یا نوشته‌های من سعی نموده که حتی یک کلمه، بلکه گاهی یک حرف را که با نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نکند» صحیفه امام(ره) جلد 20 ص 442.
 آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای که در بخشی از این مصاحبه امضای نامه 8 نماینده را «به دام افتادن خود» می‌داند، در بخش دیگری نامه 8 نماینده را «ابراز غیرت دینی و اسلامی» دانسته و آنان را در نهیب حضرت‌امام(ره) «مظلوم» معرفی می‌کند!
5- ایشان در مصاحبه با مجله «رمز عبور» از شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله بهشتی با عنوان «تمامیت‌خواه»! و دارای «ظاهر لیبرالیستی» یاد می‌کند که جفای بزرگی در حق آن شهید والامقام است. شهید بهشتی به گواهی همه شواهد و اسناد موجود، با تمامی توان خود در مقابل «زیاده‌خواهی»ها و فرصت‌طلبی‌های دشمنان اسلام و انقلاب و مخصوصا لیبرال‌ها و منافقین ایستاد و انبوهی از تهمت‌های ناروا و فشارها نتوانست آن بزرگوار را از صراط مستقیم منحرف کند، تا آنجا که به دست منافقین هم‌پیمان لیبرال‌ها به شهادت رسید و امام راحلمان ایشان را به تنهایی «یک ملت» دانستند و مظلومیت او را دردناکتر از شهادتش نامیدند.
6- آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، عزل منتظری از قائم‌مقام رهبری - که انبوهی از شواهد و اسناد غیرقابل انکار، به صراحت از ضرورت آن برای حفظ انقلاب و نظام از تسلط بیگانگان حکایت می‌کند - را هم توطئه یک جریان مرموز معرفی می‌کند و اعدام مهدی هاشمی- که قتل انسان‌های بی‌گناه و پادویی‌ برای بیگانگان فقط بخشی از جرایم و جنایات وی بوده است- را نیز به همان جریان نسبت می‌دهد! که در این‌باره کافی است ایشان تنها نیم‌نگاهی به اسناد و سوابق ماجرا داشته باشند.
7- و اما، آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در پاسخ شدیداللحن خود به آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، ضمن اعتراض به برخی از اظهارات قابل نقد مصاحبه ایشان، به نکاتی پرداخته است که در این مختصر اشاره‌ای گذرا به چند نمونه از آن خواهیم داشت؛
الف: بخشی از انتقادات آیت‌الله هاشمی به مصاحبه یاد شده - صرفنظر از اهانت‌های فراوان به مصاحبه‌کننده - منطقی و قابل قبول است و باید پذیرفت که در مصاحبه مزبور نسبت‌های ناروایی نیز به ایشان داده شده است.
ب: شماری از انتقادات نیز غیرواقعی و اتهام ناروا به آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای است. از جمله، می‌نویسد ایشان معتقد است «انقلاب از اساس طرح آمریکایی‌ها بوده است»! که این اظهارات در هیچ جای مصاحبه یاد شده نیامده است.
ج: حضرت امام(ره) ماجرای مک‌ فارلین را تمام شده اعلام کرده و آن را شکست سنگینی برای آمریکا معرفی کردند تا آنجا که نتیجه آن را روسیاهی دشمنان دانسته و تاکید فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا در این رسوایی باید عزا بگیرد» بنابراین دامن زدن به این ماجرا چه از سوی مجله «رمز عبور» و چه از سوی آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، اقدامی نسنجیده و ناصواب بوده و هست. اما، برخی از اظهارات آقای هاشمی و دفتر ایشان در این‌باره نیز با واقعیات همخوانی ندارد. از جمله اینکه، مطابق اخبار موثق، حضرت امام(ره) را در جریان سفر مک فارلین قرار نداده بودند و میرحسین موسوی برخلاف آنچه ادعا می‌شود از ماجرا باخبر بوده است. اردیبهشت‌ماه امسال آقای محسن کنگرلو، مشاور امنیتی وقت مهندس موسوی در مصاحبه با روزنامه شرق تاکید می‌کند که همه اطلاعات مربوطه را در اختیار مهندس موسوی می‌گذاشته است و گفتنی است که «مایکل لدین» از دست‌اندرکاران آمریکایی فتنه 88 در بحبوحه آن فتنه آمریکایی اسرائیلی در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید « اگر از شما بپرسند این جنبش - فتنه سبز- به‌چه زمانی برمی‌گردد؟ احتمالا خواهید گفت به یک سال پیش. اما من می‌گویم ما از اواسط دهه 1980
- دهه 60 - با کسانی از دفتر نخست‌وزیری ایران در ارتباط و تماس بودیم و موضوع مذاکره و رابطه را پیگیری می‌کردیم» و...
8- آیت‌الله هاشمی در بیانیه خود  از سکوت رسانه‌های مدعی ارزشمداری در مقابل توهین به امام راحل(ره) که در مصاحبه یاد شده آمده است گلایه کرده‌اند، که کیهان به‌دلیل پیش گفته، نسبت به مصاحبه مزبور بی‌تفاوت نبوده است.
و اما؛ با عرض پوزش از جناب هاشمی باید گفت  گلایه شما در حالی است که متاسفانه حضرتعالی از فتنه 88  سربلند بیرون نیامدید و در آن بحبوحه ننگین که  فتنه‌گران تصویر مبارک حضرت‌امام(ره) را پاره و لگدمال کردند، روی کلمه اسلام در جمهوری اسلامی ایران خط بطلان کشیدند! شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» سر دادند، به ساحت عاشورای حسینی(ع) اهانت کردند و نامزد مورد حمایت شما از آنها با عنوان «مردمان‌خداجوی»! یاد کرد. دروغ بزرگ تقلب را ساز کردند! و... حضرتعالی نه فقط در مقابل آنهمه اهانت آشکار به اسلام و امام و انقلاب سکوت کردید بلکه به حمایت بی‌پرده خود از آنان نیز ادامه دادید. بنابراین چگونه انتظار دارید که دلشوره حضرتعالی برای حفظ حرمت حضرت‌امام جدی گرفته شود و این تلقی به میان کشیده نشود که جنابعالی- خدای‌نخواسته - فقط از این که شخص شما مورد حمله قرار گرفته است، برآشفته‌اید؟!....

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 2
    متشکر
  • محمد ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 2
    خوشم میاد از حاج حسین، انشا اله چند تا از این بسیجی تو کیهان داشته باشیم و باقی صفحات هم پربار باشند! عاشق صداقت و منطق و زمان سنجی کیهانم و این که مانند پاراگراف آخر همه جوانب رو می سنجه! :)
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    3 1
    این شریعتمداری آخرش یک رمان نویس خوب میشه ببینید کی گفتم
  • محمد110 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    2 1
    پاراگراف اخر رو فوق العاده امدی حاج حسین ایول الله
  • javad ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 1
    والله قسم حاج حسين هميشه منصفانه حرف ميزنه ، تو همين نوشته هم از هاشمي دفاع كرده و هم ايشون رو نقد كرده ،‌نقد به جا و منصفانه واقعيت هم همينه
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 1
    زنده باد حسین شریعتمداری
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 2
    آقای شریعتمداری ! صرف انتصاب آقای سید محمد خامنه ای به مقام عظمای ولایت دلیل نمیشود که بر مراتب علمی ایشان اینقدر تأکید نمائید ! اقای سید محمد خامنه ای یک وکیل داد گستری بودند وبس
  • سید حسن ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 1
    آش چقدر شور بوده که شریعتمداری هم صداش در آمده!
  • samane ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    امام راحل در قضيه بازرگان يا منتظري ميفرمايند كه به توصيه ها گوش كردم.بالاخره امام هم به نظر جمع بها ميدادند چون كه معمار جمهوري اسلامي بودن
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    کاش سایت مشرق اصل مصاحبه را بازنشر می داد
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اره جون خودش خداوند....با هم محشور کن نوش جونت استاد قلم
  • علی ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 1
    ننگ بر شریعتمداریه
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اقای شریعنمداری مک فارلین چه ربطی داره به فتنه دیدی تنت میخواره اقای دکتر ناتموم بزارفتنه بخوابه توهم میدونی چرایه دونه به در میزنی یکی به دیوار
  • مازندرانی ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    یعنی عاشق این قسمت انتشار نظراتتون هستم مثل بچه کوچولوها با آدم لج میکنه خخخخخخخخخخ
  • nima ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    .ایشون هر وقت حرف میزنه آدم از اینکه ایشون یکی از آدم های در راس کار ملکتشه خجالت میکشه. آقای شریعتمداری از اون دسته آ دمهایی است که هر چه آب گل آلود تر باشه براش بهتره .
  • عااااااااااااااااااااااشق وطن ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 2
    اینایی که علیه آقای شریعتمداری حرف میزنن من به جرات قسم میخورم ذره ای دلشون برای نظام اسلامی ایران نمیسوزه چرا که اگر میسوخت از رابطه ی ناناسب ایشان با زبیر انقلاب حتما میفهمیدند که حق باایشان است. امروز ملاک در دلسوزی برای نظام و ملاک ارزشی بودن مخالفت با هاشمی و نوچه ها و اولادشه. خلاص
  • علی ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 2
    حسین اقا انگار حرف دل مارا میزنی.واقعا مدرس زمانی
  • امیرسعید ابوزهرا ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    حاج حسین اول بگم که خیلی دوستت دارم دوم بگم که خیلی دوستت دارم سوم بگم که خیلی دوستت دارم...لیکن این نکته را یادآوری کنم که شماازجمله اشخاصی هستیدکه بایدخودتان به موضوعی برسید وبعدبه تحلیل آن برسید،ازتاریخ وتجربه دیگران استفاده نمی کنید: 1_شخصیتی مثل میرحسین راتاقبل ازفتنه88مدام ترویج می کردیدوکوچکترین اخباروی رامنتشرمی کردید حتی اخباربرگزاری نمایشگاه نقاشی هایش را،درصورتی که شمابه عنوان یک سیاستورز وسیاستمدار چگونه از سوابق مصدقی و دکترپیمانی بودن اوبه سادگی می گذشتید؟ 2_آیت الله گفتنتان به شیخ سراپاتقصیرفتنه88نیز دل بهمخوردگی خواننده راباعث می شود 3_مگریادتان رفته که حاج احمدآقای خمینی درمنزل همسردکترشریعتی حضوریافت وباحضوردکترپیمان وموسوی خویینی هاوسایرمنحرفین ازخط ولایت،نه حزب جمهوری اسلامی ونه بنی صدر رابه عنوان شعاربرگزید وخط سوم رابه عنوان یک راه مطرح کرد. ازآن هم بالاتر مگرهمین یادگار گرامی حضرت امام (ره)باعث نشدکه شخص بی سوادفقهی یعنی موسوی خویینی ها به عنوان دادستان کل کشورمنصوب شوددرصورتی که اجتهادلازمه ی انتصاب بود. ...درخاتمه خواهش می کنم حاج حسین عزیز از آیت الله محمدخامنه ای درانقلابیگری سبقت نگیرد وبداند لحن آن نامه به نفع انقلاب بود وباعث وبانی آن ماجرا تافتنه88رخ در نقاب کشیده بود.
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 3
    نه عزیزم بر خلاف شماها که تابع چشم و گوش بسته روساتون هستین حسین شریعت و آدمایی مثل اون تابع حقیقت هستن و هر جا حقی ناحق بشه فریاد میزنن
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    هاشمی هم بدش نیومد از آب گل آلوده یه سفره پر ماهی با اعضاء خانواده به عشق و آرزوی رسیدن به قدرت میل کنند!!!
  • امید ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    یعنی حضرت امام معصوم بودن؟!
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    عجب!! هر موقع واقعیت رو یکی میگه الکی بهش تهمت میزنن که داره به امام خمینی توهین نیکنه!! بدجور سوختی حاج حسین
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    حسین شریعتمداری لطفا دیکتاتوری ایجاد نکنید خود بنده خدا دروصیتش مرقوم فرمودند : من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است. روح‌الله الموسوی الخمینی
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اگه امام خمینی بنا به تشخیص خودشان تصمیم میگرفتند پس چرا پذیرش قطعنامه صلح رو نوشیدن جام زهر میدانستند.
  • امیر ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    بازم فتنه. درود بر فتنه شناس قرن
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    درود بر چنین تحلیل عالمانه و منصفانه ای
  • جواد ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای شریعتمداری چرا هر چیزی رو مقدسش میکنی؟؟؟
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    هرکس جلوی ولی فقیه بایستد(مثل آنان که با پیامبر مخالفت کردند/مثل منتظری و هاشمی و هادی خامنه ای) قبل از مردن رسوا میشن. این از سنتهای الهیست که لاتبدیل لسنة الله.
  • سیستانی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    روزگاری میگفتند،امام ره به توصیه دولت پهلوی درفرانسه ماندگارشده است!بازهم میگفتندامرذیکاازادامه حکومت رژیم پهلوی ناامیدشده وبه همین دلیل تن به سقوط ان رژیم داده است!نخبه های سیاسی برای انحراف خط اصیل انقلاب اسلامی ،ساعتها وماهها فکرکرده اندتابلکه خللی درروندانقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام ره بوجوداورند!نفوذی که دولت امریکابرپهلوی داشت غیرقابل انکاراست!امریکاحتی تصورسقوط شاه راهم نمیکردوبه اتکای ساواک وقدرت ارتش تغییررژیم راغیرممکن میدانست!!!انقلاب اسلامی تجربه ای بزرگ به امریکادادوبه همین دلیل درکشورهای تحت استعمارش،کانون قدرت وجریانات موازی زیادی بوجوداورده است!باوجودتسلط کامل برارتش ال سعودوهمه امکانات فراوان نظامی که به انهافروخته است،بازهم دربیت شاهزاده های سعودی چنددستگی بوجوداورده ومترسکی بنام وهابیت راهم برای تحت فشارقراردادن ال سعودهدایت میکند!استعمارنودیگراز سقوط دولتهای وابسته به خودش هراس چندانی نداردچراکه فکرمیکندریل گذاری ابدی کرده است وبرای تغییرذائقه ها،فقط نوع قطارهای درحال ترددبرروی این ریل راعوض میکند!!!امابه لطف خداوند،ریل امریکاواذنابش درکشورایران تاابذنابودگردیده وشاهداین ادعاتلاشهای فوق تصورانهابرای نابودی ویا انحراف انقلاب اسلامی است!محرم وعاشورای امسال تمام رویاوخواب دشمنان دین رابرهم ریخت!درجبهه ضددین غوغایی وصف ناپذیروجودداردوتنهاکسانی ازاین دلشوره وهراس استعمارگران خبردارهستندکه دستی براتش دارند!!!
  • سید ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    برای من خیلی جالبه که طرفین اسناد رو به هر دلیلی رو نمی کنند و در حالیکه عامه مردم اطلاع دقیقی از چند و چون ماجرا ندارند، در مصاحبه های عمومی به یکدیگر می تازند. خوب اگر مساله امنیتی است که در مورد آن حرف نزنید! اگر هم نیست خوب اسناد را رو کنید تا مردم بتوانند قضاوت کنند!
  • سید ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    برای من خیلی جالبه که طرفین اسناد رو به هر دلیلی رو نمی کنند و در حالیکه عامه مردم اطلاع دقیقی از چند و چون ماجرا ندارند، در مصاحبه های عمومی به یکدیگر می تازند. خوب اگر مساله امنیتی است که در مورد آن حرف نزنید! اگر هم نیست خوب اسناد را رو کنید تا مردم بتوانند قضاوت کنند!
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خدایا تازه به دوران رسیده ها را از ما نگیر! چون تنها سرگرمی ما در دوران گرانی و تورم هستند.
  • مازندرانی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    شوخطبعیتو تحسین میکنم
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    هرچیز وهر کس با قران واهل البیت گره بخورد مقدس است برای همین هم ولی فقیه مقدس است البته در تفکر امثال شما فقط صهیونیستها مقدسند
  • محمد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    فکر کنم اگر دفتر آیه الله هاشمی جواب نمی داد کیهان هم جوابی نمی داد چون در اون صورت باید از هاشمی دفاع می کرد که ذنب لایغفر می شد و الان خیالش راحت شده که چند لغز هم به هاشمی گفته است. واقعا عمر کار حرفه ای او دارد تمام می شود.این نوع روزنامه نگاری او را ، الان وطن امروز- هرچند با رویکردش نسبت به دولت مخالفم- بهتر و حرفه ای تر از شریعتمداری دارد پیش می برد.
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اگر چه همیشه با نظرات حاج حسین شریعتمداری موافقم اما مصاحبه آیت الله سید محمد خامنه ای هم برای روشن شدن افکار عمومی درباره سابقه موسوی و هاشمی در ماجرای مک فارلین مفید بود.
  • محمد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام. جناب شریعتمداری لازم نیست هر جا احساس مسؤولیت کردند قلم به دست بگیرند و علیه این و آن بنویسند. در مورد یک عالم بزرگی چون آیت الله محمد خامنه ای کسی در حد و اندازه ی خود ایشان باید نقدشان کند. اگر هم آقای شریعتمداری خیلی ناراحت بودند باید به یک عالم مطلب خود را می دادند و از او می خواستند موضعی بگیرد و یا اگر اصرار دارند حتما صفحه کیهان را پر کنند به گونه ای غیرمستقیم به مطلب می پرداختند..واقعا باید از احساس مسؤولیت های آقایان به خدا پناه برد..
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خدايا ببين چه كساني انقلاب اسلامي را راوي هستند!!!
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خوب که چی؟!
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    چشم حسودا کور!!!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آدم های در راس کار؟! بنده خدا فقط روزنامه داره. همین. فکر نمیکنم رانت و برج و اختلاس و دانشگاه و کرسنت و از این چیزا داشته باشه!!
  • ايراني ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقاجواد هرچيزي درمسير رضايت الهي وانجام تكليف الهي قراربگيرد وهر چيزي كه فقط بارضايت الهي معامله شود حتي آبرو و جان،آنوقته كه مقدس ميشه مگرغيرازاين است كه حضرت امام (ره)ازاول تاآخرين لحظات حيات پربارشان غيراز رضاي خداوند وانجام تكليف الهي درجهت احياي اسلام ناب محمدي (ص) ومبارزه باظلم والحاد قدم ديگري برنداشتند
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    برو بابا حتما، خیلی دیگه تحویلیش میگیرید.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    هی اقای نی ما! جلای وطن کرده لطفا شما نظر ندهید بهتره
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مجبوری تا دیر وقت بیدار بمانی حرف نامربوط بگویی؟ خب برو بخواب!!
  • علیرضا ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    یه نکته ای که خیلی مهمه!!! اینه که در شرایط فعلی وحدت ایجاد شده بسیار مهم است و نباید به بهانه شکافتن قلب تاریخ در این شرایط تحریم که به هم دلی همه نیاز است بهانه دست دشمن مشترکمان بدهیم
  • صدرا ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    توی همون شماره رمز عبور، پسر مرحوم منتظری هم مصاحبه ای ازشون چاپ شده و به شدت به امام خمینی و حاج احمد اقا، توهین شده و به صراحت گفته شده که امام در سالهای آخر کانالیزه شده بوده، آقای اکبر هاشمی، چرا از این توهین ها آشفته نشده و بیانیه نداده و فقط وقتی اسم خودش اومده گفته به امام و انقلاب، توهین شده؟ اینها هم البته بد نیست دیده شود اگر بگذارند منتشر شود: http://s5.picofile.com/file/8158684500/rahim_safavi_hashemi.jpg http://s5.picofile.com/file/8158684350/ramze_oboor_4_rahim_safavi.jpg این هم تحلیل کریتیان ساینس مونیتور در سال 1987 و تحلیل آمریکایی ها از وضعیت سیاسی ایران و اشاره صریح به اینکه هاشمی، مهم ترین گزینه رهبری بعد از امام است: http://www.csmonitor.com/1987/0827/oali.html التماس دعا
  • نصر ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام مگر در قصه ی جام زهر و قطعنامه، به امام اطلاعات غلط ندادند و ایشان را به تصمیم نرساندند؟
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مطالب ایت الله سید محمد کاملا دقیق و مطابق با تاریخ است و مقام معظم رهبری هم در ان زمان با ایشان وگروه همسو در مجلس در یک صف قرار داشتند و بنابراین علمدار بصیرت حاج حسین شریعت ماله کشی می فرمایند.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    ناشناس۸:۲۳همانطورکه خودت میگی امام بصراحت آنچهتحت تاثیر بوده راگفته وبه موضوع مزبورالذکراشاره ای نداردضمنا حال فعلی افراد هم که در امتحان فتنه ۸۸کاملا مشخص شد
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اگه امثال ایشون نبودند رمان زندگی شما به یک تراژدی تبدیل میشد
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    شما چی؟
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    حاج حسین خیلی سیاست داره خوب میدونه الان موقع چیدن میوه کدوم درخته یا دوشیدن کدوم گاو
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    دیگران مانند هاشمی با امریکاییان مذاکره می کردند وبعدا خبرش را به امام می دادند ومی گفتند نتایج مثبت مذاکران هدا وکذا بوده است
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    جناب شریعتمداری هم ندانسته به دام فتنه گران افتاد .
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    ناشناس محترم جواب اقا جواد را خوب داده اند به نظر بنده خود حاج حسین هم مقدس است.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    متاسفانه امام از داشتن مشاوران با بصیرتی مثل حاج حسین محروم بودند الان این اشکال رفع شده است.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اجر آن کسی که نمی خواهد پاسخ حرفهای شریعتمداری داده شود با سنان بن انس.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    من تاحدودزیادی حرفهای اقای سیدمحمد خامنه ای روباورکردم البته توحرفهاش معلوم بود کینه داشته . جالبه هیچ کس هم درست وحسابی ردش نکرده. بعضیامثل هاشمی فقط بانوعی ازدیالوگ و نه استدلال ،این حرفهارو ردکردن . از حرفهای اقای شریعتمداری هم فهمیدم ایشون بیشتر تاکیددارن که الان موقع بازکردن وپرداختن به این موضاعات نیست حتی بااینکه اتهامات به سمت هاشمی هم میره .. . وگرنه من استدلال ندیدم .
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    یه سوال دارم مشرق جدیدا به ذهنم خطورکرده .یکی ازمقاله های شمااخیرا درباره شهیدمفتح بود ودراخرش فردمصاحبه کننده کلماتی اینچنینی گفته بود بعضی ازاشکالاتی که بعدها به وجوداومد ازبرخورد نادرست بعضیاتواوایل انقلاب بامخالفین بود واگه بامنش واخلاق شهیدمطهری ومفتح برخوردمیشدبامخالفین بهتربود . الانم بحث این مقاله اینه بعضیا توجماران ویاامثال هاشمی به امام اطلاعات غلط میدادن .یاروی امام تاثیرداشتن . سوالی که توذهن منه اینه مثلا اقای خلخالی که همه میدونین برخوردش خشن بود وبعدازامام هم کنارگذاشته شد ایا امام درجریان کارای خلخالی بود یانبود ؟! امام موافق کارا ی خلخالی بود یانبود ؟ اگربود چراهمون روزای اول باخلخالی برخورد نکرد . اگرکسی میدونه لطفا جواب بده ؟
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اقای محترم به جای طعنه بفرمایید کجای حرفهای ایشان اشتباه است. این بهتر نیست؟؟
  • اسد ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام / بنظرم اولین باری بود که حسین شریعتمداری به سیاق انصاف و ادب مقاله نوشت . استثنائا ازش ممنونم .
  • افشین تهران ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    برای دادستانی کل کشور شرط اول اجتهاد است؟؟؟؟!!!!با رییس قوه قضاییه اشتباه نگرفتی؟هر انقلابی به مرور زمان ریزشهایی دارد و باعث و بانی ان نیت اصلی این اشخاص هست که پی بردن به ان علم غیب میخواهد که حاج حسین ندارد.برای همین هم بود که امام فرمودند که ملاک حال افراد هست نه گذشته.
  • افشین تهران ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    خیر اما پاک و اندیشمند و متفکر و با تجربه بودن که تونستن انقلاب رو رهبری کنن.البته صدها حسن دیگر را میشود در مورد ایشان گفت اما هیچکس مدعی معصومیت نبوده و نیست.در این یاداشت هم به اسناد و رویدادهای مختص به موضوع پرداخته و حقیقت ماجرا را سعی کرده عنوان کنه نه معصومیت امام را.اشتباه نگیرید.
  • افشین تهران ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    بعد از اوردن این مستندات واقعا متوجه اصل ماجرا نشدی یا خودت رو به خواب زدی ؟؟
  • افشین تهران ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    نه برادر اشتباه نکن امام مشورت را به بقیه توصیه میکردن پس چطور خودشان انرا انجام نمیداند؟؟اما مشورت با زیر اب زدن فرق داره که امام با ان سن و تجربه حتما متوجه ان میشدند و در مورد قطعنامه بارها گفته شده که چرا امام قبول کردندو چرا از ان با جام زهر یاد میکنن.
  • افشین تهران ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    اقا جواد چرا خاک وطن مقدسه؟؟؟
  • افشین تهران ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 1
    افرین .بسیار درست و عالی بود.
  • افشین تهران ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    اطلاعات غلط با فشار سیاسی فرق داره.
  • فش نیوز ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام / بنظرم اولین باری بود که حسین شریعتمداری به سیاق انصاف و ادب مقاله نوشت . استثنائا ازش ممنونم
  • رضا ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    خداوند همه شما را شفا دهد
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    خداییش از اول تا آخر کامنتها رو بخونید تمام نظرات مخالف فقط حرف مفت هستن و هیچ ارزش معنایی و مفهومی ندارند
  • حسن ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 1
    بالاخره رفسنجانی دسیسه کرد یا نه؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    1 0
    سید محمد خامنه ای از اول انقلاب تا الان دقیقا کجا بوده؟
  • آقا رضا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    خسته نباشه حاج حسین ،تو همین فکر بودم که حاجی برا آقای هاشمی حمایتی داره یانه ،دیدیم پاسخ جالب دادند به جناب هاشمی ،خداوند هم مارا وهم حاج حسین و هم آقاهشمی رو مخصوصا عاقبت بخیر کنه .
  • افشین تهران ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    خودشونم میدنن.
  • محمد ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 1
    زنده باد حسین شریعتمداری
  • محمد ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    به خدا اشتباهی مثبت دادم مشرق یک کاری کن که بشه رای ای که دادیم عوض کنم و بشه به پاسخها هم رای بدیم
  • بی نام ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    ایشون اصلا نخوندن تا عنوان رو دید اومد پایین و نظر گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس