کد خبر 372805
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: توانمندی دفاعی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدهای خارجی افزایش خواهد یافت و دولت به این مساله توجه خاص دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، وی روز جمعه در دیدار با سران وزارت دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح این کشور به تنش های موجود میان روسیه و غرب در باره مساله اوکراین اشاره و اظهار کرد: وضعیت پیچیده است و اقدامات برخی کشورها امنیت و ثبات بین المللی را به خطر انداخته است.

وی افزود: با وجود این، مسایل و اقدامات ناتو در اروپا روسیه دکترین نظامی خود را تغییر نخواهد داد.

رییس جمهوری روسیه با بیان این که دکترین نظامی روسیه دفاعی است، اظهار کرد: اما سرسختانه برای تامین امنیت روسیه تلاش خواهیم کرد.

پوتین به استقرار تسلیحات سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا و نیز افزایش تحرکات ناتو به ویژه در منطقه اروپای شرقی اشاره کرد و آن را عوامل تهدیدکننده خواند.

پوتین گفت: روسیه مانند گذشته بطور پیگیرانه از منافع و حق حاکمیت خود دفاع خواهد کرد و برای تحکیم ثبات بین المللی تلاش می کند.

وی افزود: خواهان امنیت برابر برای تمام کشورهای جهان هستیم.

رییس جمهوری روسیه همچنین به اقدامات ارتش در تصرف منطقه کریمه در ماه مارس گذشته اشاره کرده و افزود: رفتار ارتش روسیه حرفه ای بوده و از خونریزی و مصیبت بزرگ در این منطقه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بر اثر اقدامات نیروهای مسلح روسیه در کریمه ، ساکنان این منطقه توانستند سرنوشت خود را از طریق برگزاری همه پرسی تعیین کنند.

پوتین با بیان این که برخی کشورها برخورد نامناسبی با تحکیم توانمندی نیروهای مسلح روسیه دارند، گفت: اما ما با آرامش به تقویت ارتش خواهیم پرداخت.

رییس جمهوری روسیه سپس به تشریح برنامه های تقویت نیروهای مسلح این کشور پرداخت و گفت که در راستای این برنامه در سال 2015 نیروهای مسلح 50 موشک قاره پیما دریافت می کنند.

وی همچنین از برنامه نوسازی نیروی هوایی راهبردی روسیه اشاره و افزود: ناوگان بمب افکن های راهبردی از جمله توپولف- 160 نوسازی می شود.

رییس جمهوری روسیه همچنین گفت که دولت روسیه تمام برنامه ها برای تقویت نیروهای مسلح این کشور را اجرا خواهد کرد و ارتش این کشور تا سال 2020 بطور کامل به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس