خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) روز جمعه از کی‌یف گزارش داد،تلاش های برلین برای ازسرگیری مذاکرات روسیه و اوکراین در قالب تشکیل گروه تماس با شکست روبه رو شده است.

به گزارش مشرق، این رسانه آلمانی با اشاره به سفر غیر منتظره و چند ساعته فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه المان به کی یف و دیدار وی با همتای اوکراینی اش،نوشت:تلاش های میانجیگرانه آلمان در راه ترغیب روسیه و اوکراین برای ازسرگیری مذاکرات در قالب تشکیل گروه تماس و آغاز گفت و گو ها در روز یکشنبه به میزبانی مینسک به نتیجه نرسید.

اشتاین مایر که برخلاف آنگلامرکل صدراعظم آلمان امروز طی سخنانی بر لزوم از سرگیری مذاکرات برای حل مناقشه اوکراین تاکیدکرده و تحریم های غرب علیه مسکو را زیر سوال برده ، روز جمعه پس از گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود به صورت غیرمنتظره راهی کی یف شد تا در گفت و گو با مقام های اوکراینی مقدمات از سرگیری گفت و گو های صلح با هدف برقراری آتش بس را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنگلامرکل روز گذشته در نشست سران کشورهای اروپایی در بروکسل باردیگر بر لزوم ادامه تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد و گفت: مادامی که وضعیت اوکراین تثبیت نشده و آرامش درمناطق جنوبی و شرقی این کشور حاکم نشود،تغییری در وضعیت تحریم ها و مواضع غرب علیه مسکو صورت نمی گیرد.

در همین راستا فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نیز در این نشست ابراز امیدواری کرده بود که در روزهای پایانی سال جاری میلادی فرصتی برای گفت و گوی روسیه و اوکراین و تحقق آتش بس دائم در شرق اوکراین ایجاد شود.

در همین راستا، سرگئی لاوروف و فرانک والتر اشتاین مایر وزیران خارجه روسیه و آلمان روز جمعه خواستار برگزاری نشست گروه تماس اوکراین و از سرگیری مذاکرات طرف های مناقشه اوکراین در این قالب شدند.

وزارت امورخارجه روسیه در اطلاعیه ای در این رابطه اعلام کرد: وزیران خارجه روسیه و آلمان در گفت و گوی تلفنی بطور مفصل درمورد آخرین وضعیت اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کرده و برضرورت از سرگیری مذاکرات برای حل بحران تاکید کرده اند.

براساس اعلام وزارت خارجه روسیه،دوطرف در این گفت وگوی تلفنی به تبادل نظر در مورد راههای پایان دادن به مناقشه در مناطق جنوب و شرق اوکراین پرداختند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس