دولت‌مردان آمریکا باور دارند که مردم با گوش دادن به موسیقی‌ رپ، راک و جاز، آمریکایی‌ها را در کنار خود می‌بینند و این یعنی تبادل فرهنگی که کالایی بی‌بدیل است و هیچ همتایی ندارد. دیپلماسی موسیقی آمریکا، شوروی را به زانو در آورد. کوبای امروز را تسلیم کرد و فردا نوبت ایران است تا «یانی»، موسیقی‌دان مشهور را دریابد.

گروه جنگ نرم مشرق- چندی پیش در اخبار آمده بود که یانی کریسومالیس، آهنگ‌ساز معروف یونانی‌الاصل و ساکن قدیمی آمریکا، پس از پایان عزاداری‌های محرم و صفر، برای اجرای کنسرت در تهران و کیش به ایران خواهد آمد.

ایالات متحده از دوران جنگ سرد با شوروی، دیپلماسی فرهنگی را به اجرا در آورده و پس از یازده سپتامبر نیز به منظور افزایش فهم و درک بین آمریکا و دنیای عرب- اسلام، به دیپلماسی فرهنگی خود شدت بیشتری بخشیده است. یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ترویج انواع موسیقی از آمریکا به دیگر کشورهای جهان می‎‌باشد. آنها با بازکردن درب فرهنگ و سبک زندگی غربی به روی هنرمندان و شهروندان دیگر کشورها سعی بر تاثیرگذاری آنها برای اشاعه فرهنگ لیبرالی دارند زیرا معتقدند موسیقی بطور تاثیرگذاری حتی از ادبیات نیز نیرومندتر است.

خوانندگان رپ کوبایی چطور در دام توطئه آمریکا افتادند؟ // در حال ويرايش

دیپلماسی موسیقی، عملیاتی که در کوبا نیز جواب داد

گذشته از آنچه که قبلا در مشرق درباره نحوه اقدام دیپلماسی موسیقی آمریکا در قبال شوروی سابق منتشر شد و نشان داد که این دیپلماسی فرهنگی آمریکا چگونه شوروی را به زانو درآورد، اکنون اسنادی افشا شده که نشان می‌دهد سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا USAID که با هدف ارائه کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه و در واقع مداخله‌جویانه به کشورهای خارجی فعالیت می‌کند، خواننده‌های کوبایی را به طور محرمانه به کار گرفته و از آنها علیه دولت کوبا استفاده می‌کرده است.


در این پروژه محرمانه، خواننده‌های زیرزمینی کوبایی بدون آن که مطلع باشند در دام برنامه‌های سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده افتاده و در اشعار و ترانه‌های خود احساسات ضد دولت کوبا را ترویج می‌کرده‌اند. این برنامه محرمانه که طی سال‌های 2009 تا 2011 اجرا شده، از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس افشا شد. طبق این برنامه، سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده در گروه‌های موسیقی زیرزمینی کوبا نفوذ و تلاش کرده از آنها در جهت ایجاد یک جنبش اجتماعی جوانان علیه دولت کمونیست کوبا استفاده کند.

پس از انتشار گزارش آسوشیتدپرس، سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده در اطلاعیه‌ای اتهامات منتسب به خود را تکذیب و اعلام کرد: تاکید بر این که فعالیت ما محرمانه یا مخفیانه بود، نادرست است. سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده ادعا کرده که برنامه‌هایش در نقاط مختلف جهان خصوصا در کشورهایی که مردم تحت فشار و سرکوب حکومت قرار دارند، با هدف تقویت جامعه مدنی طراحی و اجرا می‌شود.

اما اسنادی که به دست آسوشیتدپرس رسیده نشان می‌دهد برای مخفی ماندن رد آمریکا در اعطای پول به خواننده‌های کوبایی، از زنجیره‌ای از واسطه‌ها استفاده شده است به طوری که یک شرکت پیمانکاری مستقر در واشنگتن وجوه نقد را از طریق یک بانک لیختن اشتاینی به یک گروه صربستانی می‌داده و این گروه که تحت پوشش شرکتی با نام پاناما Panama فعالیت می‌کردند، وجه را به خوانندگان کوبایی منتقل می‌کردند. البته این نقل و انتقالات مورد سوءظن وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت زیرا نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا بود و به همین دلیل، این مسیر نقل و انتقال وجوه، مسدود شد. طبق این برنامه، آن دسته از خوانندگان و فعالان موسیقی کوبا که به علت مخالفت با دولت این کشور در داخل کوبا ممنوع‌الفعالیت شده بودند، مورد هدف قرار گرفتند.

دیپلماسی فرهنگی یا کودتای نرم؟

در واقع کارکرد قدرت نرم در عرصه بین‌الملل به اینچنین دیپلماسی‌های عمومی و فرهنگی نیاز دارد اما آمریکایی‌ها فقط به ترویج صرف فرهنگ لیبرالی و سبک زندگی غربی قانع نیستند و در واقع مترصد تغییر نظام و تغییر حکومت‌های مخالف خود به‌وسیله این نوع دیپلماسی‌ها می‌باشند. اهمیت دیپلماسی فرهنگی در گسترده‌ترین مفهوم آن، افزایش یافته و «فرهنگ بخاطر فرهنگ» هیچ‌جایی در برنامه‌های مبادله آموزشی و اطلاعاتی ایالات متحده نداشته و ندارد. در واقع طی جنگ سرد بود که آمریکا قدرت فرهنگی را بعنوان سلاحی مخفی بر ضد دشمن خود، یعنی شوروی سابق و ایدئولوژی آن، یعنی کمونیسم، به کار گرفت. دولت ایالات متحده، از طریق وزارت امور خارجه و دیگر آژانس‌ها، از جمله سازمان سیا (CIA)، به هماهنگ کردن و انتشار بی‌سابقه افکار آمریکایی و بیان خلاقانه آن‌ها در سراسر جهان پرداخت.

خوانندگان رپ کوبایی چطور در دام توطئه آمریکا افتادند؟

موسیقی«جاز» در دوران جنگ سرد بعنوان یک سفیر فرهنگی علیه شوروی عمل می‌کرد

نوع نگاه دولت‌مردان ایالات متحده به موسیقی را می‌توان از همین منظر دید زیرا آنها باور دارند که مردم با گوش دادن به این موسیقی‌ها، آمریکایی‌ها را در کنار خود می‌بینند و این یعنی تبادل فرهنگی که کالایی بی‌بدیل است که هیچ همتایی ندارد. اکنون نیز آمریکایی‌ها با سرمایه‌گذاری بر یکی از سبک‌های موسیقی به نام رپ RAP به دنبال جهت دادن به مردم (حتی مردم کشور خود) و جلب احترام و همکاری آنها برای رسیدن به اهداف‌شان هستند.

موسیقی رپ RAP

پیدایش رگه‌های اصلی موسیقی رپ به آفریقا باز می‌گردد اما رپ به شکل امروزی محصول آفریقایی‌آمریکایی‌های شهر نیویورک در دهۀ ۷۰ میلادی می‌باشد؛ جایی که سیاهان آمریکاییِ ستم‌دیده از تبعیض نژادی، از رسانه و فضایی برای بیان اعتراضات‌شان محروم بودند. آن‌ها اعتراضات‌شان را در قالب تجمعات خیابانی، تولید صداهای ناموزون با ابزارهای ابتدایی و خواندن ریتمیک متن‌هایی که در واقع همان ترانه‌های رپ بود، بیان می‌کردند؛ به‌همین‌دلیل رپ، «سی.ان.ان سیاهان» نامیده شد! فرهنگ رپ و به بیانی بهتر آن فرهنگی که به طور خاص به جوانان سیاه و اقشار میانه در جوامع غرب تعلق دارد و بیشتر فرهنگ کوچه و خیابانی است از آمریکا سرچشمه می‌گیرد. این فرهنگ در سالیان بعد به دیگر شهرهای آمریکا و برخی دیگر از کشورها سرایت کرد تا ابزاری برای بیان اعتراضات سیاهان باشد. رپ اما تنها به مضامین اعتراضی محدود نماند؛ ورود دو پدیدۀ «سکس» و «مواد مخدر» به رپ که برخی اندیشمندان انتقادی آن‌ را توطئۀ جریان سرمایه‌داری برای منحرف‌کردن اعتراضات سیاهان می‌دانند، به‌سرعت کارکردهای این سبک موسیقی را گسترش داد. به‌تدریج، سفیدپوستان هم وارد موسیقی رپ شدند و زیرسبک‌های جدیدی در این ژانر موسیقی به‌وجود آمد. امروزه موسیقی رپ زیرشاخه‌های فراوانی دارد و موضوعات متنوعی را شامل می‌شود. پس گزارۀ «موسیقی رپ، موسیقی اعتراضی است» تنها به دوران اولیۀ شکل‌گیری آن برمی‌گردد.

خوانندگان رپ کوبایی چطور در دام توطئه آمریکا افتادند؟

انتخاب چندین باره Eminem به عنوان بهترین خواننده رپ (موسیقی مختص سیاهان) سوال برانگیز است

آنچه که اکنون به عنوان رپ در دنیا شناخته می‌شود، از گروه‌ها و دسته‌های سیاه به جامانده در ایالات متحده است که پس از نفوذ سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا مانندCIA به این گروه‌ها و قلع و قمع برخی خوانندگان آن نظیر مرگ مشکوک bob Marley، تحت کنترل در آمده‌اند. اکنون دیگر موسیقی رپ همه جا در جهت منافع آمریکا فعالیت می‌کند؛ انتخاب چندین بارهEminem خوانندة سفید پوست به عنوان بهترین خوانندة رپ (موسیقی‌ که مختص سیاهان است) مهر تأیید دیگری بر این مدعاست. (متن زندگی)

سواستفاده از خوانندگان رپ در کوبا

یکی از این خوانندگان رپ که در کوبا ممنوع‌الفعالیت است، لوس آلدنوس Los Aldeanos، از زمانی که برای برگزاری کنسرت به صربستان سفر کرده بود تحت آموزش سیاسی قرار گرفت؛ هرچند که به نظر می‌رسد او خبر نداشت که مخارج کنسرت و سفر او را دولت آمریکا تامین کرده است.

خوانندگانی همچون آلدنوس که مورد بهره‌برداری سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند در تولید یک برنامه تلویزیونی زیرزمینی درباره فرهنگ جوانان کوبایی نیز مشارکت کردند. این برنامه، «زنده باد کوبای آزاد: رپ، جنگ است» نام داشت. این فیلم که با دوربین‌های مخفی تصویربرداری شده بود، بینندگان را به خیابان‌های هاوانا (پایتخت کوبا) می‌برد تا به اصطلاح صدای یک انقلاب جدید در کوبا را بشنوند. برای تکمیل این جنبش اجتماعی علیه دولت کوبا، یک شبکه اجتماعی به آدرس TalentoCubano.net نیز از سوی آمریکایی‌ها راه‌اندازی شد و در اختیار فعالان آماتور موسیقی کوبایی قرار گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس معتقد است برنامه‌های سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا در کوبا به شدت ساده‌انگارانه ترتیب داده شده بود به طوری که تعدادی از عناصر اصلی این برنامه‌ها به سادگی از سوی دولت کوبا دستگیر شدند. در یکی از این بگیر و ببندها، ماموران امنیتی کوبایی به کامپیوترهایی دست یافتند که در ارتباط مستقیم با سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا بود. با افشای عناصر این توطئه، آلدنوس در اثر فشار دولت کوبا مجبور شد از کوبا خارج شده و به فلوریدای جنوبی مهاجرت کند.

خوانندگان رپ کوبایی چطور در دام توطئه آمریکا افتادند؟

لوس آلدنوس Los Aldeanos خواننده رپ کوبایی که تحت آموزش سیاسی قرار گرفت

سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده یک دهه پیش هم از برنامه مشابهی در صربستان و یوگسلاوی استفاده کرد و با ترتیب دادن کنسرت‌های اعتراضی جوانان و دانشجویان صرب، تلاش کرد جوانان صرب را علیه رئیس‌جمهور آن دوران یوگسلاوی (اسلوبودان میلوسویچ) بشوراند که در نهایت به سقوط دولت وی منتهی شد.

اقدامات مخفیانه سازمان توسعه بین‌المللی و دیگر نهادهای ترویج فرهنگ در ایالات متحده علیه مردم کوبا در حالی صورت می‌گیرد که در ظاهر اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستار عادی سازی روابط واشنگتن هاوانا و از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا و بازگشایی سفارت‌های دو کشور شده است. شاید این هم یک استراتژی مانند زمان جنگ سرد برای نفوذ و تسلط بیشتر بر آخرین اقمار شوروی باشد.

یانی، سفیر دیپلماسی موسیقی آمریکا

اکنون نگاه به ورود یانی به ایران به عنوان سفیر دیپلماسی موسیقی آمریکا، کاملا عقلانی به نظر می‌رسد. اما افزون براینکه بستن چشم و گوش خود راهی مناسب برای وارد نشدن ویروس‌های غربی و شرقی به تفکر مردم نیست، این نکته را باید خاطر نشان کرد که با ورود چنین افرادی به ایران و اجرای کنسرت‌هایی که یقینا شور و اشتیاق خاصی را در جوانان و طرفداران آن ایجاد می‌کند، متعاقبا مسائلی ایجاد خواهد شد که به احتمال زیاد مدیریت فضای فرهنگی جامعه را بیش از پیش از دست مسئولان آن خارج خواهد کرد.

در همین راستا، روز گذشته (جمعه، 28 آذر 1393) الجزیره و هافینگتون‌پست در اخبار خود به این مهم اذعان کرده‌اند که پس از کوبا، نوبت ایران خواهد بود که درهای خود را به روی آمریکا باز کند.

صدای نت‌هایی که شوروی را به زیر کشید، به کوبا رسید // در حال ویرایش
امروز کوبا، فردا ایران

صدای نت‌هایی که شوروی را به زیر کشید، به کوبا رسید // در حال ویرایش
کوبا فتح شد - حالا بیایید ایران را فتح کنیم

هر چند که این دو وب‌سایت خبری صحبتی از دیپلماسی موسیقی آمریکا در کوبا به میان نیاورده‌اند اما وقتی قطعات پازل برقراری رابطه میان آمریکا از یک سو و شوروی سابق، کوبا و ایران را نگاه می‌کنیم می‌فهیم که این بازی دیپلماتیک در حوزه موسیقی، در حال طی مسیر است. مسیری که گام بعدی آن نیز از الان مشخص است: ایران.

وحید درمنکی فراهانی/ حمید سبحانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    دشمنی بین روسیه و آمریکا بسیار بیشتر از دشمنی ایران و آمریکاست . چرا نباید روابط معقول و دیپلماتیک و با هوشیاری کامل در حد سفارت با آمریکا داشته باشیم ؟ قطعا برقراری روابط کنسولی باعث حفاظت بیشتر از منافع ایرانیان مقیم آمریکا و گسترش تشیع در آمریکا میشه . اینکه بگیم آمریکا سفارتش محل جاسوسیه دلیلی نمیشه که روابط دیپلماتیک همیشه قطع باشه چون ذات سفارتخانه یعنی جمع آوری و تحلیل اطلاعات . در ضمن ما الان نسبت به اوایل انقلاب که آسیب پذیر بودیم قویتر شدیم .
  • عباس ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    زیر دستکش مخملی رو نگاه کنید
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چین وشوروی در اوج جنگ سرد و ونزولا در اوج قدرت چاوز باز هم روابط خودشون را با امریکا قطع نکردند نمیدونم منطق شما از قطع کامل روابط چیه.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    پس حالا که بقیه اینقدر مکار هستن و ما هم ساده مثل بچه گول میخوریم باید با هیچ کشوری تبادل فرهنگی نداشته باشیم بشیم مثل کره شمالی چون خطرناکه خیلی خطرناکه !
  • محمد ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بیچاره کوبا مطمئنم ایدئولوژی کوبا از اول به درد نخور بوده که تسلیم آمریکا شده! می ترسم یه دفه بگن مسلمانهای داعش از کوبا سر در آوردند!! یا اینکه : پس از چند سال از دوستی کوبا و آمریکا ، آمریکا دست به جاسوسی های متعددی از کوبا زده است و . . . . بدبخت کوبا! داره میره تو دهن اژدها!
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق این دکمه های مثبت و منفی برای نظر رو دستگاه های مبتنی بر ios کار نمیکنن لطفا رسیدگی کنید
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا ما با موسیقی اصیل ایرانی که البته نشون دادن سازش در رسانه ملی خودمون ممنوعه به آمریکا فرهنگمون صادر نمیکنیم ؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    یانی تو اهنگهاش لفظ زایون یا همون صهیونیست رو زیاد به کار برده خودتون قضاوت کنید
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خب
  • شناس ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    واقعا فهمیدن مسایل اینقدر سخته یا عمدا نمیخوای بفهمی؟
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    نتیجش هم دیدن دیگه
  • محمد ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بیچاره کوبا مطمئنم ایدئولوژی کوبا از اول به درد نخور بوده که تسلیم آمریکا شده! می ترسم یه دفه بگن مسلمانهای داعش از کوبا سر در آوردند!! یا اینکه : پس از چند سال از دوستی کوبا و آمریکا ، آمریکا دست به جاسوسی های متعددی از کوبا زده است و . . . . بدبخت کوبا! داره میره تو دهن اژدها!
  • محمد ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مگه ما کمونیستیم . همه اینا که نوشتی کمونیست ان!!! منطق ما کربلا ست داداش نمیفهمی مشکل از خودته.
  • ادواردو ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    در سال اقتصاد و فرهنگ ... شاهد شروع شیوع هجمه فرهنگی هستیم... آن هم نه نرم بلکه نیمه سخت ... با حضور فیزیکی عناصر فرهنگی شان ..یاد حضور امثال ریچارد رورتی در اواخر عمر اصلاحات می افتم. نگاه بصیر آقا را ستود
  • محمّد ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    حجت الاسلام زائری: موسیقی مهم ترین جزء سبک زندگی است...
  • مصطفی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چچرا اینقده ساده اندیشیم شما فکر میکنید اگه امریکا یا انگلیس سفارت داشته باشه به نفع ایرانه نه برادر عزیز اینا فقط فکر جاسوسی وتغییر فرهنگ اسلامی هستند که تا حدودی با کوتاهیهای مسولین موفق شدن مگه زما نشاه که با امریکا ارتباط داشتیم تازه اونم شاه که دست نشانده خودشون همه چیز رو به تاراج نبردن چرا اجازه رشد به کسورهایی مانند عراق دافغنستان وپاکستان وغیره رو نمیده یهود تا بوده با اسلام دسمن بوده ودست از این دشمنی وضربه زدن بر نمیداره وبا شوق کاذبی که دولتیها دارن اگر هم سفارت باز شه عواقب شدبد تری گریبانگیر میشه بحث جاسوسی تنها هم نیست بحث فرهنگی اونم هست الان که ما سر تعظیم در برابر کدخدا فرو اوردیم چه سودی داشته که حخالا سفارتش رو باز کنن واین صحبت رو هم در نظر بگیریرد که مقامات امریکا گفتن ما حاضر با ارتباط با ایران هستیم نه با جمهوری اسلامی حالا بشین فکر کن وبعد ساده انگرانه حرف بزن یا جای دیسگه هدف ما از ارتباط با ایران استثمار اقتصادی ایرانه حالا هی به فکر ارتباطات با شیطان بزرگ باشی نکته بعدی وقتی سفارت اومد کالا میا خارجی میاد فرهنگ غربی میاد استثنار اقتصادی میاد باید چشمها رو باز کرد
  • ناشناس ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    شرط برقرار شدن رابطه با امریکا لغو تحریمهای ظالمانه و برگرداندن پولهای بلوکه شده ایران است آنها باید حسن نیت خودشان را اثبات کنند.
  • هادی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    دیپلماسی موسیقی و جنگ نرم و مسیقی جاز و رپ و این حرفا چه ربطی به یانی داره؟ چرا الکی توهم توطئه دارید؟یانی که آهنگاش از خیلی از آهنگای داخلی به فرهنگ ما نزدیک تره چون فرهنگ ایران و یونان اشتراکات زیادی داره.شرط می بندم نویسنده این مطلب حتی 1 آهنگ از یانی هم نشنیده خواهشا موزیسین به این خوبی رو خراب نکنید.
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بیچاره کوبا و مرگ بر امریکا .
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    از کدام عقب نشینی آمریکا حرف می زنید؟مگر سخنالن دیروز اوباما را که رژیم کوبا راظالم خواند نشنیدید؟ کدام تحریم آمریکا علیه کوبا لغو شده است؟ وقعیت این است که کوبا شکست خود و آرمان چه گووارا دفن شد. برقراری رابطه زیر چماق تهدید و فشار یعنی شکست. اینکه بعضی ها می خواهند این شکست کوبا را ماستمالی کنند قصه دیگری است. از آن بدتر اینکه در ایران از این شکیت پیروری می سازند چون دارند نسخه مشابهی برای ایران می پیچند. مرگ برای ما بهتر ا این خفت است. هیهات من الذله. اما بهقول احمدی نژاد هر وقت چماق تحریم و تهدید را کنار بردند آن وقت آماده مذاکره هستیم. جالب است کسانی که این موضع احمدی نژاد را تحمل نکردند و او را متهم به واداگی کردند حالا این داغ بردگی را که بر پیشاانی ملت کوبا گذاشته شد را توجیه می کنند. آماده انقلاب رنگی در کوبا باشید.
  • امیر ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق جان 18 شدی: * انتخاب چندین باره Eminem Eminem بعد از اعتیادش 3 بار این جایزه MTV رو گرفته نه چندین بار. * انتخاب چندین بارهEminem خوانندة سفید پوست به عنوان بهترین خوانندة رپ (موسیقی‌ که مختص سیاهان است) مهر تأیید دیگری بر این مدعاست. زنبیل قرمز است پس آسمان آبی است؟ چطور این نتیجرو گرفتید؟ Eminem به خاطر دعواهای علنی که با جرج بوش داشت از طرف سیا کلی تحت فشار قرار داشت و دارد. نزدیک ترین دوست Eminem خودش قربانی همین کشتارهای مشکوک رپرها بود به نام proof
  • محسن ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چون ما نه چین هستیم،نه ونزوئلا و نه روسیه.بلکه ایرانی غنی از منابع زیر زمینی به همراه یک عقیده و ائدئولوژی بی بدیل که آمریکا ما را مانند قبل انقلاب عریان میخواهد. لااقل آن منابع زیرزمینی به همراه یک حکومت سکولار همراه با یک اسلام ابتر که با زورگویان کاری ندارد
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    من هم موافقم که کوبا شکست خورده ایدئولوژی اش شکست خورد و دید دیگر با سیستم کمونیستی اش نمیتواند ادامه دهد منتهی زمامداران کوبایی اینقدر جسارت داشتند که شکست و بن بست خود را پذیرفته و راهشان را عوض کنند ادامه بدهم مشرق سانسورش میکند
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق دیدی جوابی واسه کامنتم نمیتونی جورکنی, غیرقابل انتشارش کردی درحالیکه نکته و خط شکنی ای نداشت که غیرقابل انتشارش کنه چندین بار گفتم مشرق واسه افرادیه که متاسفانه اهل "پرسش و چون و چرا نیستن" یک نفر که دنبال جستجو باشه یا حداقل آهنگای امینم رو گوش کرده باشه میدونه که خودش مخالف جدی سیاستای امریکاست(مخصوصا تو دوران جرج بوش) تحلیلای صدمن یه غاز مشرق فقط باعث انبساط خاطر هست
  • علی1080 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    اگه یانی بیاد ایران من که چندتا عکس باهاش میگیرم بعد بهش میگم هری، برو پشت سرتم نگا نکن
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    دشمنی آمریکا با روسیه و چین نهایتا در حد مسائل استراتژیک است اما دشمنی ایران با آمریکا ایدئولوژیکی است به همین دلیل تحریم هایی که برای ایران وضع میشودعلیه کشور دیگری صورت نمیپذیرد.همانطور که جان کری گفت ما بزرگترین تحریم های تاریخ را علیه ایران وضع کردیم.بدون شک آمریکا بدنبال روابط معقول و منصفانه نیست بلکه همانطور که در یک سال و نیم اخیر بخوبی روشن شد که آمریکا تنها به فکر سلطه بر ایران میباشد و کاملا نگاه از بالا به پایین دارد.از طرفی در این مدت برهمگان روشن شد که روابط با آمریکا پاسپورت ایرانی را معتبر نکرده حتی آنها را وقیحتر کرده به نحوی که در این مدت با عناوین رکیکی چون فریب کاری دی ان ای ایرانیان و یا حرامزاده خطاب دادن ایرانیان،مردم و مسئولین را خطاب داده اند. بدون شک بسیار ساده انگارانه است که ما گمان کنیم که رابطه با آمریکا باعث گسترش تشییع میشود چون به خوبی به یاد داریم که وقتی آنان از چند شبکه چون آی فیلم احساس خطر کردند آنها را از ماهواره های خود برداشتند.مسلما نفوذ ایدئولوژیک به حوزه جوامع لیبرال دموکراسی با توجه به فضای بسته ایدئولوژیک آن جوامع و تبحر رسانه ای آنها بسیار سخت و از طریق روابط دیپلماتیک غیر ممکن است. بدون شک ما آنجایی بردیم که بجای روابط باقدرت ها به ظرفیت داخلی و تفکر جهادی روآوردیم که میتوان به موفقیتها در جنگ تحمیلی،دانش هسته ای،تولید علم در چند سال اخیر و ... اشاره کرد.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    دقیقا مشرق فکرکرده ما تو غار زندگی میکنیم مشرق اینو بدون که تو تنها رسانه موجود در ایران و جهان نیستی
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    امریکا نوکر صهیونیسته و تنها کسی که به عنوان خلیفه خدا جلوی این شیاطین ایستاده ایرانه. ایران با امریکا دشمنه دشمن
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    افرین محمد
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق این یعنی چی؟ توضیح بده انتخاب چندین باره Eminem به عنوان بهترین خواننده رپ (موسیقی مختص سیاهان) سوال برانگیز است یعنی تو سایتتون یکی پیدا نمیشه که بدونه جوایز موسیقی رو به برترین ها و پر طرفدارترین ها میدن حالا این چه ربطی داره به این که موسیقی مال کجاست؟ حالا این به کنار... کنسرت یانی چه ربطی به استکبار داره؟ یانیو که همه به عنوان طرفدار مشرق زمین و تمدن آن میشناسن همین استدلالهای بی سرو ته رو میکنید که جوونا به نظام بد بین میشن نکن این کارو آقا نکن
  • mohsen ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    تجربه نشون داده که در مورد تهاجم فرهنگی با پاک کردن صورت مسأله نمیتوان از حقیقت فرار کرد و به هر حال باید قبول کنیم که نسل جوان ایران هم با توجه به وجود انواع رسانه های ارتباطی تمایلات فرهنگی متفاوتی از نسل قدیم دارند و این مسؤولیت دست اندرکاران فرهنگی کشور هست که جوانها رو به این سطح از دانش برسانند که هر نوع هنری که از غرب وارد میشه مفید نیست.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق این یعنی چی؟ توضیح بده انتخاب چندین باره Eminem به عنوان بهترین خواننده رپ (موسیقی مختص سیاهان) سوال برانگیز است یعنی تو سایتتون یکی پیدا نمیشه که بدونه جوایز موسیقی رو به برترین ها و پر طرفدارترین ها میدن حالا این چه ربطی داره به این که موسیقی مال کجاست؟ حالا این به کنار... کنسرت یانی چه ربطی به استکبار داره؟ یانیو که همه به عنوان طرفدار مشرق زمین و تمدن آن میشناسن همین استدلالهای بی سرو ته رو میکنید که جوونا به نظام بد بین میشن نکن این کارو آقا نکن
  • اهوازی ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    یانی باید با نام خلیج فارس کنسرت خود را در کیش اجرا کند.
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بخاطر اینکه کدخدا نمیپذیره
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    من نشنیدم
  • بهنام ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    دوست عزیز انگلیس که سفارت داره یادت رفته سال88 چکار کرد؟!!!!
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    ناشناس از رومانی کمونیسم و سرمایه داری از نظر شما ایدئولوژی نیستند !؟
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    تو مملکت خودمون چه جایگاهی داره که بره غرب؟ جایی که موسیقی رو حرام میدونن میخوای صادر بشه؟
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    اره نتیجش رو دیدند الان چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    همیت الانشم قفلها چند ساله باز شده
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مثل جایزه اسکار دیگه!! اصغر فرهادی با اون فیلم نه چندان جذاب!!! اسکار رو گرفت حتما خیلی عالی بوده خییییییییییلللللللللللللیییییی
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    این مشکل خودته که چیزی رو که دوست نداری نمیشنوی!!!
  • رضا ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    برادر . ما زمانی که دولتمون تمام عیار در اختیار امریکایی ها بود اون همه بلا سرمون اومد . از کودتای 28 مرداد بگیر تا قربانی کردن سه دانشجو برای امریکایی ها . جالبه که اگه بری سفارت سابق امریکا میبینی که بزرگترین دستگاه های شنود تو ایران کار گذاشته شده بودند . با این حال نزدیک 30 جلد کتاب از اسناد جاسوسی سفارت امریکا بیرون اومد . به این میگن روابط معقول ؟
  • علی حقجو ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا منفی دادید . موسیقی مهمترین جزء سبگ زندگیه دیگه و هیچاندیشمندی هم این موضوع را رد نمیکنه . یعنی موسیقی غربی بیاد سبک زندگی هم به مرور و با سرعت غربی خواهد شد اما اگر موسیقی زندگی بر اساس آهنگ و ریتم توحیدی و قرآنی باشد محصول آن حیات طیبه مورد نظر اهل بیت عصمت و طهارت خواهد شد
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    این پرسش را دستکم از خودتون بکنید: چرا امریکا نه تنها نگران موسیقی ایرانی یا روسی یا ... نیست بلکه (به طور کلی) از تنوع فرهنگی استقبال می کنه؟ مثلا تا حالا دیدید آمریکا از اجرای کنسرت ناظری یا شجریان به بهانه تهاجم فرهنگی جلوگیری کنه؟ خیر! فرهنگ آمریکایی آنقدر غنی و تواناست که هر فرهنگی را با ولع تمام می بلعه و بخشی از خودش می کنه. در کشورهای اسلامی، بر عکسه: فرهنگ، آنقدر ناتوان و بیمایه است که از ورود هر چیز متفاوتی وحشت داره. البته کشورهای اسلامی با کمال پررویی درباره غنای فرهنگ اسلامی وراجی می کنند!
  • سبحان ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    یانی اهنگ ساز بزرگی است.امیدوارم زودتر به ایران بیاید .بی صبرانه منتظر او هستم.
  • اکبر ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    جالبه مشرق؟ اولا تو اگر مسلمانی از کجا امینم رو میشناسی؟ دوما رپ همه جا هست حالا اگر امینم میشه رپر منتخب چون سفیده نباید بشه!و فقط سیاها حق رپر منتخب شدن دارند؟! جالبه افکار امثال شما!!!!
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    خیلی غصه نخور عزیزم یه ندای یا حسین همه ی رشته هاشون رو پنبه می کنه
  • مهدی ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    بیش از 70% صادرات نفت ونزولا برای بازار آمریکاست اگر روابطش را با امریکا به هم میزد نابود میشد. اگر دولت کنونی پایبند به اصول انقلاب باقی بماند و جناب وزیر امور خارجه مان لبخندهایشان را به تبسم بسنده کنند ما هرگز تسلیم امریکا نخواهیم شد. انشالله
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    موسیقی دو نوع است. حرام و شبهه ناک. حرام که تکلیفش مشخص است اما شبهه ناک حرام نیست اما اثر غذای شبهه ناک را دارد. یعنی انسان را بعدا به حرام سوق می دهد. اگر حرف آیت الله ناصری را کمتر از این آقای زائری قبول ندارید بدالنید که ایشان گفتند :" می گویند موسیقی حلال شد! کجا حلال شد؟ همه اش مضر است برای روح و روان شما..".
  • ارباب حلقه ها ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    از مسولین عزیز تقاضا داریم کلینت منسل بیارن ایران برای اجرای یک موسیقی زیبا
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    فراز و فرود های صوتی و ضربه های ناموزون و زشت و پلید درون موسیقی های شیطانی غربی مثل آلودگی نجاست به روح انسان منتقل میشه و خیلی تلخ و چندش آوره. جهنم به وضوح احساس میشه مرگ بر صهیونیسم جهانی مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    شاه هم اینجور آزادی نداده بود که جمهوری اسلامی داده .
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    عده ای توهم زایون دارن!! سخنرانی های جرت رایفی پور رو کمتر گوش کن
  • کاپیتان ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    یانی واقعا" فوق العادست اهنگ های مفهومی و معنا گرا و با احساس خودشم که آهنگسازه یه جوری یانی واسه اونا مثل سیاوش قمیشی میمونه واسه ما
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    رائول بر خلاف برادرش فیدل ، به این نتیجه رسید که اگر اقتصاد کشورش را در دایره محدود داخل کشور نگه دارد و به اقتصاد شتابان جهانی متصل نسازد، باید فروپاشی اقتصاد کشورش را شاهد باشد که پیامد آن، آسیب جدی به ارزش هایی است که سال ها به خاطرشان با "امپریالیسم" مبارزه کرده اند.
  • آزاد ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    مسلمون واقعی با این چیزا دین و اعتقادش رو به باد نمی ده.این ترس بیخوده که باعث ضعف شخصیتی و تزلزل ما در برابر کوچکترین چیزها میشه
  • فدایی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    بههر حال ما کوبای کومنیستی نیستیم .ما چراغ هدایتی چون حسین ع را داریم .باید منش اخلاق و تفکر و کار ما خیلی بالاتر و برتر از امریکاو اروپا باشد .و ما می توانیم .موسیقی ما هم می تواند ارزشی و با کیفیت بالاتری از غرب باشد .سنفونی های بسیار زیباکه نبوغ ایرانی را به دنیا نشان دهد .در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی چقدر از موسیقی واهنگ بهره زیادی بردیم .الان هم می توانیم.شک نکنید .
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    جدای از هدف این مطلب انصافا امینم بهترین خواننده حال حاضر رپه
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    جدای از هدف این مطلب انصافا امینم بهترین خواننده حال حاضر رپه
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    چه تضمینی وجود داره که اگه سفارت باز شد نیروهای خودسر دوباره بهش حمله نکنن؟ مگر حامیان آنها کنار رفته اند؟
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    رفيق مصطفي!!! هنوز مثل رفيق كاسترو مي انديشي؟؟؟
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    آقا رضا شما لطف کن نظر کامل بخون . وضعیت ابتدای انقلاب با الان فرق میکنه و در ضمن اونموقع کل کشور دست آمریکا بود ولی الان دیگه اینطور نیست .
  • حاجی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ بر دشمنان این انقلاب مردمی مرگ بر امریکا درود بر امام خامنه ای
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    معلوم است که تهاجم فرهنگی و نیز توطئه وجود دارد. کسانی که انکار می کنند و می گویند توهم توطئه خودشان توهم دارند. اما راه مقابله با آن , روش هایی نیست که ما در پیش گرفته ایم. اگر این روش ها نتیجه بخش است چرا حالا که علاوه بر این برخوردها با آمریکا هم رابطه نداریم بیشتر از هر وقت و هرجای دیگری نفود فرهنگی غرب در کشور مشهود است و فرهنگ خودمان در حال نابودی؟
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    شاید به خاظر وجود چنین تفکراتی باشد که بعضیها از نفود فرهنگی غرب وحشت دارند. چون در ایران بعضی ها و شاید اکثر مردم آنقدر بی جنبه هستند که با کوچکترین آشنایی با فرهنگ غرب در آن ذوب می شوند و نسبت به فرهنگ خودشان احساس تحقیر و نفرت پیدا می کنند.
  • میلاد ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    مغز تو و امسال تو مثل جاده یک طرفه هست
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اقای محمد خان با منطق کربلایی اونوقت باجهایی که به روسیه و چین داده میشه چی هستن؟
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    خیلی ابلهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس