
به گزارش مشرق به نقل از خبر، اين درحالي است که شرکت هاي خودروسازي ايراني براي کاهش هزينه هاي توليد تاکسي، معمولا سطح امکانات پايين تري را براي تاکسي ها در نظر مي گيرند. مثلا تاکسي هاي سمند، حتي سيستم عيب ياب ندارد، لاستيک ها و رينگ هاي معمولي دارند و يا آينه برقي و شيشه برقي هم براي آنها تعريف نشده است. اين اتفاق براي 405 هم مي افتد.
با اين حال دکتر شفيعي دراين باره گفته است: «براساس مصوبه سال گذشته شوراي عالي ترافيک از سالجاري با توجه به توان خودروسازان تاکسيهاي فاقد کيسه هوا و ترمز ضد قفل شماره گذاري نميشوند.»
پليس خودروسازان را مجبور کرده است از ابتداي سال 90، علاوه بر ترمز ضد قفل، از کيسه هوا هم استفاده کنند.
وي همچنين از موافقت با شمارهگذاري پنج هزار تاکسي «روآ» خبر داد و گفت: اين تاکسيها در شهرهايي که رانندگان فاقد بضاعت مالي لازم بودهاند ، بکارگيري مي شود.
پيش از اين شوراي عالي ترافيک مجوز تاکسي شدن روآ و پرايد را به دلايل مختلف لغو کرده بود.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور همچنين از تاييد تعدادي از تاکسيهاي خارجي در کميته فني شوراي عالي ترافيک کشور خبر داد و گفت: اين تاکسيها بزودي با حل مشکل معافيت گمرکي، وارد ناوگان تاکسيراني کشور خواهند شد. بر اساس مصوبه شوراي عالي ترافيک کشور خودروهاي عمومي تا 100 درصد از معافيت گمرکي برخوردارند و شهرداريها ميتوانند يک شرکت را معرفي کرده و نسبت به واردات تاکسي هاي خارجي اقدام کنند.
شهرداري تهران از دو سه سال پيش وعده استفاده از تاکسي هاي خارجي را داده بود و البته به تعداد محدود اين تاکسي ها در تهران فعال شدند. هرچند که عمده تاکسي هاي خارجي، در مسير فرودگاه امام (ره) فعال هستند.