به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی عصر امروز در دیدار با آیتالله مکارم شیرازی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون برنامه پنجم به عنوان خریدار خدمات سلامت و در ماده 38 تشکیل شده که تکالیفی بر اساس قانون دارد.
وی افزود: نخستین تکلیف این است که همه آحاد جامعه که فاقد بیمه هستند شناسایی شوند و به آنها دفترچه بیمه تعلق بگیرد تا حداقل هزینههای درمانی را بپردازند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شناسایی افراد فاقد بیمه را سال گذشته آغاز کردیم گفت: برخی افراد که عمدتا بیکار بوده و در حاشیه شهرها زندگی میکردند جزو این اشخاص بودند.
وی ادامه داد: دفترچه بیمه برای این افراد صادر شد و از طریق پست یا دفاتر پیشخوان در اختیارشان قرار گرفت؛ تاکنون 8 میلیون و 500 هزار نفر برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام کردهاند که بیش از هفت میلیون نفر از آنها دفترچه را دریافت کردند.
محسنی با بیان اینکه در گذشته تنها برای اشخاص بیمار این کار صورت میگرفت خاطرنشان کرد: در دوره جدید، دفترچه برای همه اعضای خانواده صادر میشود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گذشته خدماتی که به بیماران ارائه میشد کم بود به همین دلیل در راستای گسترش تعهدات دفترچه بیمه حرکت کردیم و در حال حاضر 40 قلم داروی مخصوص ناباروری و نازایی، خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، درمان معتادان و مواردی از این دست زیر پوشش بیمه قرار گرفتهاند و همچنین قیمتی مقرون به صرفه برای درمان تعیین شده است.
وی اضافه کرد: پزشکان شاغل در روستاها در گذشته حدود 2 میلیون تومان درآمد داشتند ولی در طرح جدید، حقوق آنها بیش از سه برابر افزایش یافته تا نوع خدماتی که به بیماران ارائه میدهند از کیفیت بیشتری برخوردار باشد؛ این طرح سبب افزایش پزشکان روستاها از دو هزار نفر به 6 هزار نفر شده است.
محسنی افزود: در گذشته مردم سهم عمدهای از هزینههای درمان را در عین داشتن دفترچه بیمه پرداخت میکردند ولی در دوره جدید بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که خواستار تسهیل امور درمانی شده بودند، میزان پرداختی مردم به زیر 10 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مطالعه نظامهای موفق بیمهای در دیگر کشورها گفت: مجموعهای از اقدامات در این راستا شناسایی شدند؛ یکی از این فعالیتها، بر عهده گرفتن وکالت تخصصی بیمهشدگان در ارتباط با خدمات است.
وی بیان کرد: با سازمان مدیریت هماهنگی لازم صورت گرفته تا ضمن ارتقا ساختار سازمان بیمه سلامت، کیفیت خدمات تضمین شود و از هزینههای درمانی که مردم پرداخت میکنند هم صیانت شود.
محسنی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهی سلامتمحور داشته و سلامت عمومی را در اولویت قرار داده است گفت: هماهنگی میان نظام پزشکی و سازمان بیمه سلامت، سبب شده است بستری مناسب برای تداوم فعالیتهای دولت در این زمینه فراهم و اعتماد عمومی به نظام اسلامی تقویت شود.
وی افزود: نخستین تکلیف این است که همه آحاد جامعه که فاقد بیمه هستند شناسایی شوند و به آنها دفترچه بیمه تعلق بگیرد تا حداقل هزینههای درمانی را بپردازند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شناسایی افراد فاقد بیمه را سال گذشته آغاز کردیم گفت: برخی افراد که عمدتا بیکار بوده و در حاشیه شهرها زندگی میکردند جزو این اشخاص بودند.
وی ادامه داد: دفترچه بیمه برای این افراد صادر شد و از طریق پست یا دفاتر پیشخوان در اختیارشان قرار گرفت؛ تاکنون 8 میلیون و 500 هزار نفر برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام کردهاند که بیش از هفت میلیون نفر از آنها دفترچه را دریافت کردند.
محسنی با بیان اینکه در گذشته تنها برای اشخاص بیمار این کار صورت میگرفت خاطرنشان کرد: در دوره جدید، دفترچه برای همه اعضای خانواده صادر میشود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گذشته خدماتی که به بیماران ارائه میشد کم بود به همین دلیل در راستای گسترش تعهدات دفترچه بیمه حرکت کردیم و در حال حاضر 40 قلم داروی مخصوص ناباروری و نازایی، خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، درمان معتادان و مواردی از این دست زیر پوشش بیمه قرار گرفتهاند و همچنین قیمتی مقرون به صرفه برای درمان تعیین شده است.
وی اضافه کرد: پزشکان شاغل در روستاها در گذشته حدود 2 میلیون تومان درآمد داشتند ولی در طرح جدید، حقوق آنها بیش از سه برابر افزایش یافته تا نوع خدماتی که به بیماران ارائه میدهند از کیفیت بیشتری برخوردار باشد؛ این طرح سبب افزایش پزشکان روستاها از دو هزار نفر به 6 هزار نفر شده است.
محسنی افزود: در گذشته مردم سهم عمدهای از هزینههای درمان را در عین داشتن دفترچه بیمه پرداخت میکردند ولی در دوره جدید بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که خواستار تسهیل امور درمانی شده بودند، میزان پرداختی مردم به زیر 10 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مطالعه نظامهای موفق بیمهای در دیگر کشورها گفت: مجموعهای از اقدامات در این راستا شناسایی شدند؛ یکی از این فعالیتها، بر عهده گرفتن وکالت تخصصی بیمهشدگان در ارتباط با خدمات است.
وی بیان کرد: با سازمان مدیریت هماهنگی لازم صورت گرفته تا ضمن ارتقا ساختار سازمان بیمه سلامت، کیفیت خدمات تضمین شود و از هزینههای درمانی که مردم پرداخت میکنند هم صیانت شود.
محسنی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهی سلامتمحور داشته و سلامت عمومی را در اولویت قرار داده است گفت: هماهنگی میان نظام پزشکی و سازمان بیمه سلامت، سبب شده است بستری مناسب برای تداوم فعالیتهای دولت در این زمینه فراهم و اعتماد عمومی به نظام اسلامی تقویت شود.