کد خبر 372532
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

رییس هیات مدیره شرکت پست گفت: شبکه پستی طی سال جاری با جا‌به‌جایی ۴۳۰ میلیون مرسوله نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ترافیک ۱۷ درصدی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، حسین مهری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر از سرویس تعیین زمان توزیع (TLS) استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه سرویس TLS از سرویس‌های تازه افتتاح شده شبکه است، با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده که این امر به شدت میزان مرسولات معطله در باجه‌ها را کاهش داده است. ساعات توزیع مرسولات در این سرویس 14 تا 16 و 18 تا 22 عنوان کرد.

او مردم را علاقمند به سرویس‌های با کیفیت پست دانست و گفت: بیشترین رشد ترافیک به ترتیب برای سرویس خرید و فروش اینترنتی با حدود 36 درصد، سرویس پست ویژه با حدود 28 درصد و سرویس پست پیشتاز با 24 درصد رشد است.

رییس هیات مدیره پست سپس به راه‌اندازی سرویس پست همراه با شماره #193*اشاره و ابراز کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از سرویس‌ها و خدمات پستی مطلع شده و مقرر شده با توسعه این سرویس از سرنوشت مرسوله خود اطلاع یابند.

سرویس پست مالی دیگر سرویسی بود که مهری از آن نام برد و گفت: در حال حاضر در 107 واحد پستی سرویس‌های پست مالی را با همکاری پست بانک ارایه می‌دهیم و بنا داریم تا پایان سال این عدد را به 300 واحد پستی افزایش دهیم.

مدیرعامل پست در خصوص نحوه بیمه مرسولات پستی اظهار داشت: اگر مرسولات بیمه شده به هر دلیلی خسارت دیده یا مفقود شود، خسارت مربوط به آن بر اساس ارزش اظهار شده مرسوله توسط صاحب آن پرداخت می‌شود و در صورتیکه بیمه نشده باشد توسط تعرفه‌های اعلامی از سوی شرکت پست پرداخت خسارت صورت خواهد گرفت.

وی با ذکر این مطلب که بنا داریم خودمان را به استانداردهای دنیا نزدیک کنیم، سرانه مرسوله در ایران را حدود هشت و در کشورهای آسیا و اقیانوسیه را 11.5 مرسوله اعلام کرد و اظهار داشت: با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، انتظار می‌رود تا در سال آینده به این عدد دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: این موضوع نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و جا افتادن فرهنگ استفاده از خدمات پستی توسط ارایه خدمات با کیفیت و مورد نیاز مشتریان دارد و به عنوان مثال سازمان‌‌ها باید به برون‌سپاری کارهای خود اعتقاد پیدا کنند یا به عبارتی مکاتبه جای مراجعه را بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    430میلیون مرسوله که تعدادبسیاری ازانهابرگشت یابه مقصدنرسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس