برخی از معتادان به شبکه‌های اجتماعی، برای اینکه عکس‌های سلفی را تا حد ممکن نزدیک به مکان گروگانگیری بیاندازند، حتی از پلیس و خبرنگاران هم عبور می‌کردند. تعدادی هم مشروب به دست در اطراف محل حادثه جمع شده بودند، مشروب می‌خوردند و ماجرا را دنبال می‌کردند.

گروه جنگ نرم مشرق- رفتار برخی شهروندان استرالیایی که هم‌زمان با گروگانگیری روز دوشنبه با موبایل‌های خود اقدام به انداختن عکس‌های سلفی در کنار مکان گروگانگیری می‌کردند، با موجی از انتقاد مواجه شده و بار دیگر اثرات زیان‌بار استفاده نادرست از برخی فناوری‌های جدید را یادآور شد.

در طول چندین ساعت ماجرای گروگانگیری در شهر سیدنی، برخی شهروندان استرالیایی که در اطراف مکان وقوع حادثه تجمع کرده بودند، با خیالی راحت و بی‌تفاوت به گروگان‌هایی که جانشان در خطر بود، به فکر فیلم‌برداری از صحنه گروگانگیری و انداختن عکس یادگاری و سلفی از حضور خود در این مکان بودند. بعضی تلاش می‌کردند خود را به جلوی دوربین‌های تلویزیونی برسانند، تا دست تکان دهند و لبخند بزنند. حتی برخی افراد آنچنان نگاه تفننی به این واقعه داشتند که هم برای تماشای صحنه گروگانگیری آمده بودند و هم اقدام به نوشیدن مشروبات می‌کردند، گویی برای تماشای یک سیرک آمده‌اند.

شهروندانی که در گروگانگیری سیدنی به دنبال عکس سلفی بودند

شهروندانی که در گروگانگیری سیدنی به دنبال عکس سلفی بودند

شهروندانی که در گروگانگیری سیدنی به دنبال عکس سلفی بودند

برخی از این معتادان به شبکه‌های اجتماعی، برای اینکه عکس‌های سلفی را تا حد ممکن نزدیک مکان گروگانگیری بیاندازند، حتی از پلیس و خبرنگاران هم عبور می‌کردند. تعدادی هم مشروب به دست در اطراف محل حادثه جمع شده بودند، مشروب می‌خوردند و ماجرا با دنبال می‌کردند.

این رفتار عجیب شهروندان استرالیایی با واکنش منفی تعداد زیادی از کاربران اجتماعی مواجه شد که آنان را بابت این برخورد غیرمسئولانه، شماتت کرده‌اند.

چارلی بکت استاد روزنامه‌نگاری این رفتار شهروندان استرالیایی را در چارچوب فضای فعلی حاکم بر شبکه‌های اجتماعی تحلیل کرده و گفته است: این دسته از افراد به دنبال انداختن عکس‌های سلفی از وقایعی هستند که در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ارزش خبری دارند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    به نظرتون واقعا گروگانگیری و اینچنین رسانه ای شدنش بازی و تفریح نیست؟؟؟
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    خاک بر سرتون مخصوصا گروگان گیر و دولت جنایتکار سیدنی
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    عکس یادگاری از سالن نمایش ملکه!
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اون کافی شاپه چه فروشی میکنه دیگه خدا میدونه، احتمالا جای سوراخ گلوله ها تا 10 قرن دیگه نگهداری بشه
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    این خود شیفتگی نیست خود سازی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس