وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی توافقی که به ایران اجازه غنی‌سازی دهد را توافقی بسیار بد می‌داند زیرا به باور او تهران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» مدعی است توافقی که به ایران اجازه غنی‌سازی دهد، توافق بسیار بدی است زیرا تهران برای داشتن انرژی هسته‌ای به غنی‌سازی نیاز ندارد.

«نفتالی بنت» در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان توافقی که اکنون ایران و 1+5 بر روی آن کار می‌کنند را «توافقی بسیار بد»‌ توصیف کرد و مدعی شد: «ایران حتی به یک سانتریفیوژ هم نیاز ندارد. کانادا، اسپانیا و سوئیس انرژی هسته‌ای دارند اما غنی‌سازی نمی‌کنند. بنابراین شما برای استفاده از انرژی هسته‌ای به غنی‌سازی اورانیوم نیاز ندارید. شما برای تولید بمب، اورانیوم غنی می‌کنید. به همین علت است که شورای امنیت 6 قطعنامه صادر کرده که آنها نباید یک سانتریفیوژ هم داشته باشند».

وی ادامه داد: «ایرانی‌ها تحت فشار اقتصادی شدید هستند. این تحریم‌ها موثر بوده بنابراین زمانی که چیزی کاآرمد بوده نباید بگذارید فروکش کند. بلکه برعکس، این، مرحله‌ای در مذاکرات است که شما به تقویت تحریم‌ها اصرار می‌ورزید. ما تنها خواستار یک چیز هستیم؛ هیچ غنی‌سازی در ایران وجود نداشته باشد.شما می‌توانید برای مصارف صلح‌آمیز، انرژی هسته‌ای در اختیار داشته باشید، اما غنی‌سازی، نه، تا نتوانید سلاح هسته‌ای تولید کنید».

نفتالی بنت در پاسخ به این پرسش که «با توجه به این سخنان هر گونه توافقی با ایران با مخالفت او روبروست»، گفت: « نه، هر گونه توافقی که به ایران اجازه غنی‌سازی و در نتیجه تولید سلاح هسته‌ای ظرف چند ماه را بدهد، فاجعه‌ای برای جهان است. می‌دانید اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، چه بر سر اقتصاد جهانی می‌آید؟ همه منطقه از جمله عربستان و ترکیه وارد رقابت هسته‌ای می‌شوند. ما با کابوس هسته ای در خطرناکترین نقاط جهان روبرو خواهیم شد. می‌دانید چه بر سر سرمایه همه می‌آید. غرب به خطر می‌افتد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    من ایرانی هم می گویم تو غلط می کنی احمق لج باز (یهود)
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    برو بمیر احمق کودک کش. فکا میبندی یا بیام برات اسفالتش کنم.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    پس خودتون هم نباید حتی یک سانت ریفیوژ داشته باشید
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    يکى بهش بگه.... به تو چه......
  • شریف ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    خاک بر سر اونهایی کنند اسراییل آدمکش را چه چراغ سبز ی نشان دادند که چنین غلطی می کندانشا الله به زودی خودشان با چراغ شان خاموش به شوند
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    باشه بهش میگم
  • کوروش بزرگ ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    احمق نژادپرست کودکش کش خفه شونابودی رژیم جعلیتون نزدیک اسم مقدس ایرانوب زبان نجست نیار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس