کد خبر 371579
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

تیم مذاکره کننده کشورمان در دور جدید گفتگوها با همتایان خود در گروه ۱+۵ امروز و فردا با دیپلمات‌های آمریکایی دیدار کرده و روز ۲۶ آذرماه نیز نشست ایران و گروه ۱+۵ در سطح مدیران و معاونان سیاسی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به ریاست سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل، و نیز مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه عازم ژنو، سوئیس، ‌شده‌اند تا اولین دور از مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های خود در گروه 1+5 را پس از تمدید "برنامه مشترک اقدام" برگزار کنند.

3 آذر دیپلمات‌های ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان پس از اینکه نتوانستند به توافقی جامع درباره برنامه هسته‌ای تهران دست یابند، با توجه به آنچه پیشرفت در مذاکرات و اراده جدی طرفین برای نیل به توافق نامیدند، تصمیم گرفتند که مذاکرات را برای هفت ماه بعدی تمدید کنند.

در این دوره هفت ماهه وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و نیز تسهیل تحریم‌ها به مانند آنچه طی یک سال گذشته و بر اساس توافق موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک اقدام (3 آذر 1392) شاهد بودیم، ادامه خواهد یافت.

دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تا ماه مارس یعنی اواسط اسفند به توافق سیاسی و کلی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یابند و پس از آن طی فرصت باقیمانده تا اوایل تیر ماه جزئیات این توافق را مکتوب سازند.

در این دور از مذاکرات کاترین اشتون که پس از کناره‌گیری از کرسی مسؤولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان مشاور فدریکا موگرینی، مسؤول جدید سیاست خارجی اروپا، فعالیت می‌کند نیز حضور خواهد داشت تا هماهنگی‌های لازم بین گروه 1+5 را انجام داده و نیز ریاست گروه 1+5 در مذاکرات جامع با ایران را عهده دار شود.

علاوه بر دیدارهای امروز و فردا (24 و 25 آذر) بین دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی احتمالا فردا شاهد دیدار بین مذاکره کنندگان کشورمان با طرف‌های فرانسوی نیز خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس