کد خبر 371169
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

سفیر ایران در عشق‌آباد از دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای آزادی 37 نفر از زندانیان ایرانی که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، خبر داد.

به گزارش مشرق، «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در ترکمنستان ضمن اعلام خبر آزادی زندانیان ایرانی در خاک ترکمنستان گفت: زندانیان ایرانی هم‏‌اکنون به عشق‌آباد منتقل شده‌‏اند و تا یکی 2 روز آینده پس از انجام تشریفات اداری برای عزیمت به کشورمان راهی مرز خواهند شد.

وی تصریح کرد: سفارت ایران در عشق‏‌آباد هم‏‌اکنون به صورت فعال پیگیر انجام امور آزادی آنان است و امیدواریم ظرف چند ساعت آینده این افراد را تحویل خانواده‌هایشان دهیم.

سفیر کشورمان افزود: رئیس جمهور ترکمنستان عفو زندانیان ایرانی را به مناسبت نوزدهمین سالگرد جشن بیطرفی ترکمنستان انجام داد و امیدواریم که در مناسبت‌های آتی نیز، زندانیان ایرانی بیشتری از زندان‌های ترکمنستان آزاد شوند.

سفیر کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تعداد زندانیان ایرانی در زندان‏‌های ترکمنستان نیز گفت: حدود 220 الی 230 نفر زندانی ایرانی در ترکمنستان در بازداشت هستند. 

هاشمی گلپایگانی خاطرنشان کرد، عفو 37 نفر، در واقع ظرف چند سال اخیر بالاترین تعداد زندانیانی ایرانی است که در یک مورد، مورد عفو عمومی در ترکمنستان قرار گرفته‏‌اند.

رئیس جمهور ترکمنستان 2 ماه پیش نیز طی فرمانی 3 نفر از اتباع ایرانی را به مناسبت فرارسیدن «جشن ملی استقلال ترکمنستان» آزاد کرد.

رئیس ‌جمهور ترکمنستان 2 روز پیش در حکمی 602 نفر از زندانیان این کشور را به مناسبت نوزدهمین سالگرد تصویب اصل «بیطرفی» از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عفو کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین تأکید کرد، تصمیم عفو زندانیان این کشور با توجه به سنت‏‌ انسان‌دوستی، حسن‌نیت و پیروی از نصایح نیاکان ترکمن و نیز در راستای تقویت وحدت و انسجام جامعه ترکمنستان صورت می‏‌گیرد.

در ترکمنستان هر سال چند مرحله به مناسبت اعیاد و مراسم‌های خاص دولتی و ملی، برخی زندانیان‏‌، آزاد می‏‌شوند که این اقدام به یک سنت تبدیل شده‏ و این در حالی است که زندانیان قاچاق مواد مخدر مشمول عفو عمومی در این کشور آسیای مرکزی قرار نمی‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حميد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    با تشكر از پيگيريهاي شما عزيزان نسبط به اين موضوع دو سال پيش كاميونم را با راننده گرفته بودند تا به اين تاريخ هيچ گونه خبري ندارم علي رغم تلاشم نتيجه اي نگرفتم تنها اميدم شما هستين كه پيگيري مشكل امثال مرا داشته باشين خدا كنه راننده ما هم جز عفو شده گان باش حال اگر راننده ازاد شود ايا فكري به حال ما مال باخته ها شده و وزارت خارجه اقدامي انجام داده است
  • حمزه ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    با تشكر از عزيزان پيگير اين مسوله هستن خدا كنه راننده ما هم جزئ ازادشدگان باشد كاميونمان كه سه ساله تركمنستان توقيف شده چه ميشود ايا براي كاميونهايي كه به راحتي توسط تركمنها مصادره ميشود اقدامي صورت ميگيرد كاميونمان را قسطي خريديم از بس كه بابام قسط هاي كاميونمان را ميدهد زندگي سختي داريم اگه راننده بياد معلوم ميشه علت دستگيري اس
  • برهان ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اره خدا كنه فكري به حال انهايي كه كاميونهايشان توقيف شده و راننده ازاد ميكنن كرده باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس