کد خبر 371116
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

وزیر خارجه کانادا به تشریح روابط اتاوا با کشورهای عربی پرداخت و از همکاری اطلاعاتی با بحرین تا وجود پایگاه های نظامی در قطر خبر داد.

به گزارش مشرق، "جان برد" وزیر امور خارجه کانادا در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن درباره روابط اتاوا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: روابط ما با این کشورها بسیار حسنه است. ما در 6 ماموریت جنگی با امارات همکاری داشتیم. همچنین از روابط خوبی با بحرین برخوردار هستیم و چند پروتکل با این کشور امضا کردیم و عین حال روابط کانادا با عربستان سعودی بسیار عالی است.

وی با بیان این مطلب افزود: اردن نخستین کشور عربی است که با این کشور توافقنامه تجارت آزاد امضا می کنیم. وزیر خارجه کانادا درباره رابطه با مصر نیز گفت: با تمام توان از دولت جدید مصر حمایت می کنیم. ما روشی متفاوت از آمریکا و کشورهای اروپایی داریم. ما از اخوان المسلمین حمایت نکردیم، سرنگونی نظام حسنی مبارک را تبریک نگفتیم و برکناری محمد مرسی را از قدرت محکوم نکردیم بلکه آنچه انجام می دهیم این است که با تمام توان از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری جدید مصر و مردم آن حمایت می کنیم.

جان برد درباره روابط نظامی و امنیتی کانادا با کشورهای عربی نیز گفت: ما روابط دفاعی خوبی با عربستان داریم و در حال ایجاد روابط نظامی دفاعی با شماری از کشورهای منطقه هستیم و در قطر دارای پایگاه های نظامی هستیم. همچنین 25 شهروند کانادایی در زمینه اطلاعاتی و غیره در بحرین فعالیت دارند و این تعداد در کویت بالغ بر صدها نفر است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس