کد خبر 369202
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

دولت دانمارک، برای بازپروری تروریستهایی که برای جنگ به سوریه رفته و به دانمارک بازگشته اند، برنامه های ویژه در نظر دارد.

 به گزارش مشرق، دولت دانمارک برنامه ها و مطالعاتی برای بازپروری عناصر مسلحی که از سوریه بازگشته اند در نظر گرفته است تا بتواند طبق ادعای خود آن ها را به جامعه بازگرداند.
 
اما اکنون دغدغۀ بزرگ دولت دانمارک آن است که چگونه می توان تفکر یک تکفیری را که به نابود کردن جهان غرب می اندیشد، تغییر داد.
 
به نوشته مجله "اکانمیست" بیشترین تعداد از عناصر تکفیری که برای جنگ به سوریه رفته اند، پس از بلژیک، از دانمارک است.
 
سازمان های اطلاعات دانمارک بر این باورند که بیش از 100 تکفیری دانمارکی برای جنگ از کانادا به سوریه رفته اند که از این تعداد، دستکم 16 تن کشته شدند و 50 تن به این کشور برگشتند.
 
حال دانمارک برای مقابله با این چالش، برنامه هایی جهت بازپروری این افراد در نظر گرفته است، اما ارائه این خدمات به عناصر مسلح تکفیری که از سوریه بازگشته اند، به نوبه خود، حرف و حدیث های فراوان را سبب شده است.
 
برنامه های دولت دانمارک در این مجال، دو طیف را شامل می شود، نخست جلوگیری از خروج جوانان افراطی از این کشور و زندانی کردن آنان در صورت نقض ممنوع الخروجی آنان، و طیف دوم به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در خصوص آنان.
 
البته در برنامه بازپروری تروریستهای دانمارکی بازگشته از جنگ در سوریه و عراق، اشاره ای به این موضوع نشده است که آیا این کشور مجازاتهایی را هم برای  این تروریستها به دلیل ارتاب جنایتهای ضد بشری در نظرگرفته است یا خیر.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس