کد خبر 370963
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

هفته سوم آذر 93 مصادف شد با حضور پررنگ 12 نویسنده زن؛ تا آنجا که می‌توان گفت این هفته «زیر بازارچه کتاب» در قُرُق نویسندگان زن قرار گرفت.

گروه فرهنگی مشرق: هفته سوم آذر 93 مصادف شد با حضور پررنگ نویسندگان زن و می‌توان به نوعی گفت که این هفته «زیر بازارچه کتاب» در قُرُق نویسندگان زن بود. معصومه آباد (من زنده‌ام)، گلی ترقی (اتفاق - فرصت دوباره)، فهیمه پرورش (پنجره چوبی)، بهناز ضرابی‌زاده (دختر شینا)، محبوبه معراجی‌پور (عباس دست طلا)، حبیبه جعفریان (هفت روایت خصوصی)، مریم برادران (اینک شوکران 1)، سیما میخبر (ریحانه بهشتی)، سمیرا اصلانی (مثبت شهر)، مهدیه داودی (نیمه پنهان 16)، مرضیه نظرلو (راز گمشده مجنون)، ندا معراجی‌پور (مَه در مِه) و ... از جمله بانوان نویسنده‌ای هستند که در این هفته توانستند در میان پرفروش‌ها خودی نشان دهند و بازار کتاب را به خود اختصاص دهند.

یکی از نکاتی که در هفته سوم آذر جالب توجه بود، فروش 3 اثر از رضا امیرخانی در کتاب فروشی افق در خیابان انقلاب بود. «ارمیا»، «قیدار» و «من او» 3 عنوانی هستند که در این هفته پرفروش شده بودند و بنا به اظهار این کتاب فروشی یک چاپ «ارمیا» تمام شد. علت فروش این کتاب بعد از 19 سال از چاپ آن حتی برای فروشنده نیز نامشخص بود.

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» اثر مهدی قزلی موجب شد این کتاب ظرف کمتر از 3 روز در میان پرفروش‌ها خود نمایی کند. این کتاب روزنوشت‌های قزلی از سفر انتقال ضریح تازه‌ساز اباعبدالله الحسین ‌(ع) از قم تا کربلا است که انتشارات سوره مهر آن را چاپ کرده است. البته کاهش 8500 تومانی این کتاب از سوی ناشر را نیز باید دلیل دیگری بر این اقبال دانست.

همچنین نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از عواملی بود که موجب شد تا کتاب‌های مرتبط با امام حسین (ع) در میان پرفروش‌ها جای بگیرد. «یاران شیدای حسین‌بن‌علی (ع)»، «پنجره تشنه»، «زندگی حسینی»، «آفتاب در مصاف»، «سقای آب و ادب»، «پدر، عشق و پسر»، «مقتل علامه عسکری» و ... از جمله عناوینی است که در این هفته پرفروش شدند.

جدول نهایی پرفروش‌های کتاب

پرفروش اول     من زنده‌ام
پرفروش دوم     پنجره چوبی
پرفروش سوم     سیزده ساله‌ها - تفحص - اتفاق - پنجره‌های تشنه

در بخش پرفروش‌ترین کتاب هفته سوم آذر 93 کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد در 18 فروشگاه پرفروش شده است. همچنین کتاب «پنجره چوبی» نوشته فهیمه پرورش در 4 فروشگاه در رده دوم قرار گرفت و بعد از آن کتاب‌های «پنجره‌های تشنه» اثر مهدی قزلی، «تفحص» به قلم حمید داودآبادی، «سیزده ساله‌ها» نوشته حجت‌الاسلام هادی شیرازی و «اتفاق» به قلم گلی ترقی در 3 فروشگاه در سطح کشور توانسته‌اند پرفروش شوند. جالب اینکه از کتاب «پنجره‌های تشنه» نوشته مهدی قزلی باید به عنوان خبرسازترین خبر طی هفته گذشته یاد کرد چرا که تقریظ نوشته شده رهبر انقلاب بر این اثر و رونمایی آن در کربلا باعث شد بسیاری از رسانه‌ها این خبر را پوشش دهند.

کتاب «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی و «زندان الرشید» نوشته محمدمهدی بهداروند دو عنوان کتاب چاپ شده از سوی انتشارات سوره مهر است که در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. این دو کتاب از میان برگزیدگان و کاندیداهای این دوره جایزه ادبی جلال، تنها عناوینی هستند که در این فهرست دیده می‌شود و خبری از باقی آثار منتخب یا برگزیده این جشنواره نیست.

نویسنده‌های پرفروش هفته سوم آذر93

نویسنده اول     معصومه آباد
نویسنده دوم      فهیمه پرورش - سید مهدی شجاعی - گلی ترقی
نویسنده سوم     رضا امیرخانی - حجت‌الاسلام هادی شیرازی - حمید داودآبادی - مهدی قزلی - فاضل نظری

فروش رساله‌های توضیح‌المسائل مراجع به صورت هفتگی در «زیر بازارچه کتاب» دیده می‌شود اما در این هفته فروش رساله آیت‌الله سیستانی جالب توجه بود.

جدول پرفروش‌های کتاب در هفته سوم آذر 93 را به تفکیک کتابفروشی از اینجا    مشاهده کنید.

باز هم حضور چاپ اولی‌ها و تازه‌ منتشر شده‌ها در دایره فروش؛ کتاب‌های «پیاده آمده‌ام» مجموعه تصاویر پیاده‌روی اربعین و «تفحص» دو عنوانی هستند که در هفته‌های اخیر خبر انتشار آنها در رسانه‌ها منعکس شده و در میان پرفروش‌های این هفته قرار گرفته‌اند.

«اتفاق» عنوان اولین رمان گلی ترقی است که توانست در میان پرفروش‌های کتاب در هفته سوم آذر قرار بگیرد. به گفته ترقی، وی این رمان را در فرانسه نوشته و در برگیرنده داستان یک خواهر و برادر از کودکی تا شصت سالگی است.

پرفروش‌ترین ناشران در هفته سوم آذر93

ناشر اول     بروج
ناشر دوم     سوره مهر - دفتر نشر معارف
ناشر سوم     کتابستان معرفت

انتشارات «بروج» ناشر کتاب «من زنده‌ام» در هفته سوم ماننده هفته‌های متوالی گذشته توانست عنوان پرفروش‌ترنی ناشر را به خود اختصاص دهد. بعد از این ناشر، انتشارات «سوره مهر» و «دفتر نشر معارف» به صورت مشترک دوم شده و انتشارات «کتابستان معرفت» که کتاب «پنجره چوبی» از آثار این ناشر است در جایگاه سوم قرار گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس