کد خبر 389561
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

برگزیدگان جایزه ۴۶ میلیون تومانی داستان انقلاب اسلامی که تحت عنوان «جایزه امیرحسین فردی» اهدا می‌شود، ۱۶ اسفندماه معرفی خواهند شد.

 به گزارش مشرق، دو ماه پس از پایان مهلت اعلام شده برای دریافت آثار در هفتمین جشنواره داستان انقلاب، مسئولان این جایزه ادبی که گرانترین جایزه ادبی در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود اعلام کردند که این جایزه امسال با تاخیری سه هفته ای و در نیمه اسفند ماه برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

جشنواره داستان انقلاب که ایده برگزاری آن توسط مرحوم امیرحسین فردی در حوزه هنری پایه گذاری شد، تنها جایزه ادبی رسمی است که به معرفی برترین آثار داستانی بلند و کوتاه نوشته شده با موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد.

این جایزه ادبی که از سال جاری با نام «جایزه امیرحسین فردی» اهدا می شود، در این دوره بیش از ۳۸۰ عنوان اثر داستانی را برای داوری دریافت کرده است و بنابر اعلام مسئولان این جایزه ادبی به دلیل تراکم برنامه های فرهنگی در ایام دهه فجر و نیز بلند بودن بخش زیادی از داستان‌ها و رمان‌های ارائه شده به دبیرخانه و نیز زمان بر بودن مطالعه و قضاوت در مورد آنها، در نهایت برپایی مراسم پایانی این جایزه به ۱۶ اسفند ماه سال جاری موکول شده است.

جشنواره داستان انقلاب در دوره جاری خود در چهار بخش رمان بزرگسال، رمان نوجوان؛ داستان کوتاه بزرگسال و داستان کوتاه نوجوان به قضاوت آثار می‌نشیند.

مبلغ نقدی این جایزه در مجموع برای بخش رمان بزرگسال ۲۲ میلیون تومان، در بخش رمان نوجوان ۱۲ میلیون تومان، در بخش داستان کوتاه بزرگسال ۶ میلیون تومان و در بخش داستان کوتاه نوجوان نیز ۶ میلیون تومان خواهد بود. این جوایز در مجموع مبلغ ۴۶ میلیون تومان را شامل می‌شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس