کد خبر 370650
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

صد‌ها تظاهرکننده در لندن در همبستگی با معترضان به نژادپرستی در آمریکا مقابل مرکز خرید وست فیلد در غرب پایتخت انگلیس تجمع کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی انگلیس ۷۶ نفر را در تجمعی که در همبستگی با معترضان در آمریکا برگزار شده بود، بازداشت کردند.

براساس این گزارش، صد‌ها تظاهرکننده در لندن مقابل مرکز خرید وست فیلد در غرب پایتخت انگلیس تجمع کردند و با دراز کشیدن در مبادی ورودی این مرکز خرید مانع از ورود افراد به این فروشگاه شدند.
بسیاری از معترضان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «زندگی سیاه پوستان مهم است.»

اعتراضات علیه‌نژاد پرستی پلیس در سراسر آمریکا بعد از آن شدت گرفت که هیئت منصفه نیویورک‌، قاتل «اریک گارنر» یک دستفروش سیاهپوست مبتلا به آسم را تبرئه کرد و این در حالی است که افسر سفیدپوست قاتل گارنر دستانش را به دور گردن این دستفروش سیاهپوست حلقه کرده بود و هیچ توجهی به او نداشت که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم».

چند روز بعد از این حادثه گارنر جان خود را در بیمارستان از دست داد. پیش از وی نیز هیئت منصفه فرگوسن پلیس قاتل «مایکل براون» را تبرئه کرده بود. پس از آنکه مقامات آمریکایی در دو رویداد جداگانه تصمیم گرفتند علیه افسران پلیس به اتهام کشتن افراد سیاه پوست اعلام جرم نکنند، شهروندان آمریکایی در سراسر این کشور به خیابان‌ها ریختند.

بر روی یکی از پارچه نوشته‌ها در لندن با اشاره به حوادث اخیر در ایالت میسوری آمریکا این جمله به چشم می‌خورد «همبستگی با فرگوسن». تظاهرکنندگان همچنین شعار «نمی‌توانیم نفس بکشیم» را سر دادند.

پلیس انگلیس اعلام کرد طی برگزاری این تظاهرات گروهی از معترضان تلاش کردند وارد این فروشگاه شوند آن‌ها به نیروهای امنیتی حمله و تلاش کردند به اموال آسیب بزنند.

نیروهای پلیس در واکنش به این اقدام، تظاهرکنندگان را به محاصره خود درآورد و ۷۶ تن را به اتهام سرپیچی از دستورات پلیس بازداشت کرد.

تظاهرکنندگان این بازداشت‌ها را محکوم و آن را تاکتیکی برای ارعاب تظاهرکنندگان انجام دادند. این دومین تظاهرات گسترده در لندن درهمبستگی با معترضان در آمریکا طی دو هفته اخیر محسوب می‌شود.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس