کد خبر 369973
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

تظاهرات معترضان به نژادپرستی نیروهای امنیتی آمریکا روز دوشنبه در حالی پی گرفته شد که تصاویر منتشرشده از شهر «برکلی» ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد پلیس با خشونت دست به سرکوب معترضان زده است.

به گزارش مشرق، حدود یک هفته از اعلام تصمیم هیئت منصفه نیویورک در رابطه با پرونده مرگ «اریک گارنر» می‌گذرد و این شهر و دیگر مناطق آمریکا همچنان دستخوش اعتراضات گسترده به نژادپرستی پلیس است.

گارنر جوان سیاه‌پوستی بود که 26 تیر ماه (17 جولای) به دلیل رفتار خشونت‌آمیز یک افسر سفید پوست که از روش‌های ممنوعه برای بازداشت وی استفاده کرد، جان خود را از دست داد. با این حال، هفته گذشته هیئت منصفه نیویورک همانطور که انتظار می‌رفت بدون اعلام اتهام و محکومیت علیه «دنیل پانتالئو» افسر قاتل، پرونده قتل گارنر را بست.

تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس

این تصمیم که تنها چند هفته پس از تبرئه «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست قاتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست اتخاذ شد، اعتراضات ضدنژادپرستی را تشدید کرد.

روز دوشنبه تظاهرات شهر «برکلی» ایالت کالیفرنیا به دلیل خشونت پلیس و سرکوب معترضان بیش از شهرهای دیگر برجسته شد. تصاویر منتشر شده از دومین شب متوالی اعتراضات در این شهر نشان می‌دهد نیروهای پلیس به شدت با معترضان برخورد کرده‌اند.


تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی چون «نمی‌توانیم نفس بکشیم»، «دست‌هایمان بالاست، شلیک نکنید» (آخرین جملات گارنر و براون) و «شما از چه کسی مراقبت می‌کنید؟» سر می‌دادند.

هرچند رسانه‌های آمریکایی از جمله «آسوشیتدپرس» و «سی‌ان‌ان» با انتشار اخبار دست‌چین شده تلاش کرده‌اند تا معترضان را به عنوان خرابکار جلوه دهنده، اما تصاویری که در رسانه‌های بی‌طرف منتشر شده، نشان می‌دهد نیروهای پلیس با حمله به تجمع مسالمت‌آمیز معترضان، با باتوم، گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا دست به سرکوب اعتراضات زده‌اند.

برخورد جهت‌دار رسانه‌های آمریکایی با اعتراضات ضدنژادپرستی موجب شده تا در شبکه‌های اجتماعی انتقادات گسترده‌ای در این رابطه مطرح شود.

تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس

اعتراضات روز دوشنبه در برکلی موجب شد تا فعالیت عادی در این شهر متوقف شده و عبور و مرور در چندین بزرگراه در این منطقه متوقف شود. شهر «اوکلند» ایالت کالیفرنیا هم شاهد اعتراضات مشابهی بود.

معترضان در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، در تلاش برای جلب توجه دولت این کشور به نژادپرستی و خشونت پلیس، در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده و گروهی از آن‌ها دست به تحصن زدند.

تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس
تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که در جریان این تحصن، معترضان پلاکاردهایی با شعارهایی چون، «جان سیاهان مهم است» و «کشتن ما را متوقف کنید» در دست داشتند. این تجمع در خیابان «کنتیکت» که کاخ سفید را به بخش شمالی شهر متصل می‌کند، صورت گرفته و تردد در این منطقه را متوقف کرده است.

تحصن در نزدیکی کاخ سفید+عکس

همزمان در نیویورک نیز نیروهای پلیس برای برخورد با تظاهرات معترضانی که تهدید کرده‌اند در برنامه بازدید نوه ملکه انگلیس از این شهر اختلال ایجاد می‌کنند، آماده شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حضرات لالند در مورد حقوق بشر آمریکایی و زیر سوال بردن این مسئله اظهار نظر کنند.یک وقت به کدخدا بر نخوره گرین کارتها و اقامتهای خوانواده هاتون باطل بشه.اف بر شما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس