کد خبر 370439
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه غربی‌ها باید با ایران اعتماد سازی کنند، گفت: وقت آن رسیده که غرب اعتماد ایران را جلب کند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز -چهارشنبه- در مراسم پایانی نخستین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در جلسه پرسش و پاسخ با بیان اینکه هراس و ترس امری غیر واقعی و تلاش از سوی کسانی است که به دنبال ایجاد اختلاف، تفرقه و فشار سیاسی برای اهداف خودشان هستند، تصریح کرد: دین هیچ ارتباطی با تند روی ندارد و افراط با دین غیر قابل جمع است.

وزیر خارجه ادامه داد: دین یک پیام الهی مبتنی بر همسان سازی انسانهاست و اسلام و دین در یک عبارت با افراط و خشونت قابل جمع نیست و هر کس چنین کند جفا به دین کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش همکاری بین ایران و غرب در زمینه برقراری ثبات در افغانستان و همچنین مقابله با داعش وجود دارد اظهار داشت: غربی ها باید با ایران اعتماد سازی کنند. ما در منطقه هستیم و در صف اول ایجاد ثبات و آرامش در منطقه، سوریه و عراق قرار داریم و در مبارزه با افراطی گری هیچ تردیدی از خود بروز ندادیم.

ظریف با بیان اینکه ما در مبارزه با افراط مصمم بودیم و می‌دانیم که افراط گری ربطی به اسلام ندارد گفت: افراطی گری توسط کسانی رهبری می شود که از ناامیدی و یاس جوانان و مردم استفاده می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که آنهایی که مرتکب قتل در عراق و سوریه می شوند از همه جا هستند اظهار داشت: ما به عنوان جمهوری اسلامی در منطقه و بخشی از آن هستیم.

ظریف با بیان اینکه ما در یافتن راه حل ها برای مشکلات منطقه مشارکت داریم تصریح کرد: الان وقت آن رسیده که غرب بیاید و اعتماد ایران را جلب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس