یک نشریه مطرح آمریکایی طی گزارشی بر لزوم حمایت آشکار از مخالفان جمهوری اسلامی و تداوم سیاست چماق و هویج در برخورد با ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» طی گزارشی تحلیلی تحت عنوان «واشنگتن در حال فراموش کردن متحدان خود طی مذاکرات هسته‌ای با ایران است» با ذکر راه‌کارهای خطاب به کاخ سفید نوشت: مشارکت واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای با ایران و در عین حال نادیده گرفتن مخالفان این کشور گزینه مورد نظر سران ایران می‌باشد.

بنابر این گزارش، ابتدا آمریکا باید تعادلی را در بین مشاوران منطقه‌ای خود از قبیل اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس ،کویت،عربستان، امارات متحده عربی،قطر، بحرین و عمان و نیز متحدان اروپایی خود من‌جمله فرانسه، آلمان، انگلیس بر قرار کند.

واشنگتن اگر تمایل به مشاوره با متحدان خود را به طور جداگانه یا جمعی  داشته باشد نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس در تاریخ 9 و 10 دسامبر سال جاری احتمالا جایگاه مناسب در پرداختن به امور خاص مشورتی در زمینه موارد مبهم و حل نشده ابعاد نظامی برنامه‌های هسته‌ای ایران خواهد بود.

به نوشته این نشریه، مورد دوم این است که همانند مذاکرات وین که متحدان منطقه‌ای آمریکا جایگاهی را در گفتگو‌های هسته‌ای ندارند، مخالفان ایران نیز در بغداد جایگاهی ندارند. بنابر این نیاز است تا سفارت آمریکا در بغداد در راستای نبرد نیابتی و تعهد «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق در حمایت از مخالفان ایرانی ساکن اردوگاه لیبرتی وارد عمل شود.

در گزینه سوم پیشنهادی این نشریه با اشاره صریح در لزوم مددگیری از اپوزوسیون ایران آمده است: وقت آن فرا رسیده است که کاخ سفید گفت‌وگوهای آشکار و علنی را با مخالفان جمهوری اسلامی که در آمریکا دارای دفاتر بوده و مشتاق ادامه مسیر تبادل اطلاعاتی هستند، برگزار کند.

فارن پالسی در خاتمه و در نتیجه گیری نوشت: افزایش قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای به بهای از دست دادن متحدان منطقه‌ای و مخالفان حکومت ایران اشتباه است. واشنگتن باید استفاده از دیپلماسی در کنار گزینه‌های نظامی و مفتوح کردن باب مذاکره با مخالفان نظام ایران را برای کسب برتری در مصاف با این کشور لحاظ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهوازي ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    آنچه كه در اين محاسبات احمقانه فارين پاليسي منظور نشده است ملت ايران و مردم كشورهاي منطقه است.ملت ايران از وطن فروشان مزدور بيزار هستند و در صورت تحرك اين مزدوران بشدت با آنان برخورد ميكنند.مردم منطقه هم از حكومت هاي مستبد و دست نشانده آمريكا و انگليس بيزارند كه نمونه آن را در بحرين و عربستان شاهد هستيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس