کد خبر 358088
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

نشریه فارین پالیسی با انتشار مقاله‌ای اینگونه استدلال کرده است که گروه داعش در صورت گسترش فعالیت خود در افغانستان و پاکستان با مانعی به نام طالبان افغانستان و وفاداران به رهبر این گروه در منطقه شبه‌قاره روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق، پس از آغاز تحرکات گروه تروریستی داعش درعراق و سوریه همه نگاه‌ها معطوف به افغانستان و شبه‌قاره بود تا واکنش طالبان افغانستان به عنوان یک گروه فعال در این حوزه در قبال داعش را ببینند.

گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی در مورد داعش و تحرکات این گروه تروریستی واکنشی را نشان نداده است با این حال اخباری که از خلال افراد این گروه منتشر می‌شود حاکی از ان است که طالبان افغانستان دل خوشی از داعش نداشته و قرار نیست با این گروه بیعت کند.

در واقع کارشناسان بر این باورند که طالبان افغانستان و داعش به نوعی در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.می‌توانید تحلیلی در این رابطه را بخوانید.

در همین رابطه نشریه فارین پالیسی نیز مطلبی را منتشر کرده است که بخش‌هایی از آن را مطالعه خواهید کرد:

به باور  این نشریه، بزرگ‌ترین چالش برای گروه داعش، طالبان افغان است.

فارین پالیسی استدلال می‌کند که هر گونه دستاورد برای گروه داعش در افغانستان و پاکستان، نه تنها خطر از دست رفتن منابع را برای طالبان بیشتر می‌سازد بلکه جذب افراد تازه به سمت آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

به نوشته این نشریه، بیش از 10 گروه شبه‌نظامی از جمله شبکه القاعده که در مناطق قبایلی پاکستان حضور دارند که اکثر آن‌ها به «ملا محمد عمر» رهبر طالبان افغان وفادار هستند.

فارین پالیسی در ادامه می‌نویسد: با آنکه «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه داعش خود را خلیفه تمامی جهان اسلام معرفی کرده، با این حال هرگونه مداخله گروه داعش در پاکستان باعث خواهد شد تا این گروه خود را در بحران مستقیم با وفاداران طالبان افغان بیابد.

نشریه می‌افزاید: طالبان افغان هیچگاه اجازه نخواهند داد تا گروه دیگری به ریشه‌های منابع آن‌ها دست یابد و یا رقیب‌شان باشد.

نویسنده مقاله نشریه فارین پالیسی در ادامه نوشته است: از این که گروه داعش، در نتیجه تهاجم‌شان به بخش‌هایی از سوریه و عراق، شماری از مسلمانان غیرسنی و همچنین غیرمسلمانان را هدف قرار داده‌اند، شانس کمی وجود دارد که رهبران تحریک طالبان پاکستان از این گروه حمایت کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس