کد خبر 370238
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

رئیس هیأت شرعی حزب‌الله لبنان به بیان ناگفته‌هایی از حضور حزب‌الله برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)، موضوع داعش و همچنین ساز و کار تصمیم‌گیری‌ها در حزب‌الله لبنان پرداخت.

به گزارش مشرق، گزیده گفت‌وگوی «ابنا» با حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محمد یزبک در ادامه می‌آید:

* امروزه استکبار، کفر جهانی و شیطان بزرگ در بهترین و خشنودترین حالت خود به سر می‌برند، چراکه ذبح و ویرانی امروز متوجه مسلمانان است و جهان اسلام باید خسارات آن را بپردازد. امت اسلام امروزه باید تعقل و تدبر کند و هوشیار باشد و اسلام را در مقابل دشمنان اسلام قرار دهد؛ دشمنانی که قصد بدنام کردن و نشان دادن چهره‌ای نادرست از آن را دارند.

* گروه‌های تروریستی داعش، جبهه النصره و ... با وجود آمریکا و اسرائیل زنده هستند و فعالیت می‌کنند. اگر ما دست آمریکا و اسرائیل را از کشورهای اسلامی ببریم، این گروه‌های تروریستی نیز از بین خواهند رفت. این مسئولیت تمامی مسلمانان و علمای آنان با هر قومیت و نژاد است تا با این خطرات مقابله کنند.

* ائتلاف ضد داعش تشکیل شد تا از این گروه تروریستی حمایت کند. نمونه بارز، اینکه چه کسی نفت را از داعش خریداری می‌کند؟ باید به این سوال پاسخ داد شود. البته همگان تا حدودی از پاسخ آن مطلعند. داعش از فروش نفت مواضع تحت سیطره خود روزانه یک میلیون دلار به چنگ می‌آورد.

* کشورهای عضو ائتلاف باید صادق باشند و مانند لبنان،‌ سوریه،‌ عراق و ایران حقیقتا با تروریست‌ها مقابله کنند.

* وقتی آمریکا می‌گوید جنگ با داعش چندین سال به طول خواهد انجامید، یعنی هدفش چیز دیگری است و در واقع آنان می‌خواهند جبهه‌های مختلفی را در دیگر مناطق اسلامی به راه اندازند تا به واسطه آن نظام‌های اسلامی را نابود کنند.

* حزب‌الله لبنان در آغاز جنگ سوریه هیچ گونه دخالتی نداشت و پس از گذشت چندین ماه از آن ورود پیدا کرد. بر اساس اسنادی مطلع بودیم که داعش و گروه‌های تروریستی معتقدند لبنان میدان دعوت به جهاد است و میدان جهاد نیست و برنامه دارند تا روزی با حمله به لبنان، این کشور را به میدان جهاد تبدیل کنند. آیا این دلیل محکمی برای ورود حزب‌الله به سوریه جهت مقابله با این نقشه شوم نیست؟ آیا حق حزب‌الله نیست که از ملت،‌ شهرها و روستاهای لبنان حفاظت کند؟ ما با این منطق وارد جنگ سوریه شدیم و هم اکنون نیز ما در سوریه می‌جنگیم تا از مردم کشورمان حمایت کنیم.

* این یک واقعیت بود که نظام سوریه امکان و توانایی حفاظت از بقاع متبرکه این کشور را نداشت و در این صورت، حزب‌الله برای حمایت از بارگاه حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س) و دیگر اماکن مقدسه سوریه حرکت کرد و تصمیم گرفتیم که خودمان حفاظت این مناطق را تأمین کنیم. هدف دیگر ما حمایت از شیعیان این مناطق بود و اگر لحظه‌ای آنان را تنها می‌گذاشتیم مسیر ذبح آنان گشوده می‌شد. گروه‌های تروریستی در سوریه حتی قصد انجام چنین کاری با قبر مطهر حضرت زینب (س) را داشته و دارند ولی ما تا زمانی که خون در رگ‌هایمان جریان دارد به آنان اجازه چنین جسارتی را نخواهیم داد.

* سیدحسن نصرالله، سید مقاومت نیز اعلام کردند که بر ما واجب است که برای حفاظت از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به‌پا خیزیم. ضمنا به گفته ایشان، هرگاه ببینیم حضور ما در مکانی واجب است و پای مقدساتمان در میان است، قطعا در آنجا خواهیم بود.

* همه ما نظامی هستیم اما بر اساس شرایط پیش می‌رویم. اگر شرایط ایجاب کند که خطبه بخوانیم، با لباس روحانیت بر بالای منبر می‌نشینیم و در صورتی که لازم باشد در پادگان نظامی انجام وظیفه کنیم، قطعا لباس رزم بر تن خواهیم کرد.

* ما همگی در خدمت سیدحسن نصرالله هستیم و خوب بودن یک رهبر به حکمت، اخلاص، قدرت و توجهات او بستگی دارد. ما در حزب‌الله کار را بین اشخاص متنوعی تقسیم کرده‌ایم و در این میان افرادی از نظر سنی بزرگ‌تر از سیدحسن نصرالله هستند اما این موضوع برای ما مهم نیست. با وجود اینکه سن او کمتر از من بوده اما مقام، منزلت و قدرتش از من بالاتر است و افتخار می‌کنم که زیر پرچم او باشم.

* اعضای اصلی حزب‌الله به‌صورت شورا در موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند ولی در پایان، تصمیم‌گیرنده سیدحسن نصرالله است، چراکه همگان به فهم بالای او ایمان دارند. ایشان بالاترین روحیه مشاوره، عدالت و دموکراسی را دارد و هرگز دیکتاتورگونه با قضایا برخورد نمی‌کند. بنابراین حزب‌الله لبنان در یک هدف، تصمیم، خط و روش واحدی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس