این‌که مردم این بار نیز بردبارانه با بالا رفتن قیمت نان برخورد خواهند داشت نکته ایست که با نظر به تجربیات سال‌های رفته، کمتر می‌توان در آن تردید رواداشت اما با توجه به استراتژیک بودن کالای نان انتظار می‌رفت (و البته می‌رود) رییس‌جمهور محترم در سخنرانی‌ای با تشریح دشواری‌های موجود اندکی از نگرانی‌های مردمی بکاهد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب اولین روز هفته را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون آتیه سیاسی این نگرش و چگونگی حضور آنان در انتخابات آتی آغاز کردند؛ احمد پورنجاتی عضو شورای مشورتی محمد خاتمی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد معتقد است که جریان سیاسی اصلاحات پس از رخدادهای انتخاباتی سال‌های 84 و 88 روند نوزایی را طی کرده است و شاهد تغییراتی شده است؛ این فعال سیاسی پیرامون این تغییرات اظهار داشت «جریان اصلاح‌طلبی رویکردی دارد که دیگر قائم به فرد نیست. در عین اینکه حتماً اشخاص معینی مثل آقای خاتمی که در این جریان از همه برجسته‌تر است و همچنان به‌عنوان یک راهنما و نماد در مجموعه اصلاح‌طلبی نقش‌آفرینی می‌کند اما سازمان‌یافتگی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان فارغ از ارتباط کاریزماتیک، با کارکرد بیشتری پیش رفت. همین موضوع وضع موجود، چشم‌انداز و آینده امیدبخش‌تر و بادوام‌تری را برای اصلاح‌طلبان به وجود آورده است.»

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری شنبه را با تیترهای «تکذیب اقدام مشترک ایران و آمریکا علیه داعش» و «تفنگ بازی در بازار جهانی نفت» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· «شیب ملایم» افزایش قیمت نان در دولت راست‌گویان

مهدی مال‌میر در سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری با انتقاد از رویه دولت‌مردان پاستور نشین نسبت به افزایش قیمت نان نوشت «علی‌رغم تأکیدات مسؤولین محترم دولت تدبیر و امید به گران نشدن «نان» تا پایان سال جاری، چند روزی است که شهروندان با لیست جدیدی از قیمت‌های نان روبرو شده‌اند و ناگزیرند نان را سی درصد گران‌تر از سال‌های پیش به خانه ببرند! این‌که مردم این بار نیز بردبارانه با بالا رفتن قیمت نان برخورد خواهند داشت نکته ایست که با نظر به تجربیات سال‌های رفته، کمتر می‌توان در آن تردید رواداشت اما با توجه به استراتژیک بودن کالای نان انتظار می‌رفت (و البته می‌رود) رییس‌جمهور محترم در سخنرانی‌ای با تشریح دشواری‌های موجود اندکی از نگرانی‌های مردمی بکاهد که به‌راستی با گران شدن نان به تنگناهای تازه افتاده‌اند و ناچار به برنامه‌ریزی دوباره زندگی روزمره خود هستند. هشت سال پنهان‌کاری، ندانم‌کاری و ناراستی چنان ضربت‌های بزرگی بر پیکر سیاست وارد کرده است که تنها با اعتماد به مردم و دوری گزیدن از روش و منش سال‌های گذشته و بهره بردن از «خلاف سیاست» می‌توان آن را به دست فراموشی سپرد، امری که به نظر می‌آید از دولتی که نام «راست‌گویان» را برای نشان دادن فاصله خود از دولت گذشته برگزیده است، انتظار چندان بالایی نباشد!»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «بستن عرصه بحث‌های آزاد ظلم به ولایت‌فقیه است» و «اعتراض به عدالت سیاه‌وسفید» اختصاص داد.

· چشم‌انداز مبهم حزب لاریجانی

خبر تشکیل حزبی با محوریت علی لاریجانی کافی بود تا فضای سیاست داخلی کشور بار دیگر زیر ذره‌بین روزنامه‌های سیاسی قرار گیرد؛ این بار حزبی از دل بهارستان در حال شکل‌گیری است؛ روزنامه ابتکار آتیه این حزب را مبهم ارزیابی کرد و به نقل از جعفر زاده از اعضای فراکسیون رهروان ولایت نوشت «اینکه دوستان فکر می‌کنند می‌توانند با کنار هم قرار دادن نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت که هرکدام دارای دیدگاه‌ها بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند اقدام به تشکیل حزب کنند کمی خام‌اندیشی است. جعفر زاده بابیان اینکه جایگاه فراکسیون درون مجلس با حزب زمین تا آسمان تفاوت دارد گفت: کار ویژه فراکسیون‌های درون مجلس متفاوت از احزاب است و معمولاً نمایندگان بیش از آن‌که با یکدیگر هم‌نظر و هم‌عقیده باشند، تنها در قالب یک ائتلاف در چارچوب فراکسیون‌ها قرار می‌گیرند که بالطبع همین فراکسیون نمی‌تواند کار ویژه‌ای که برای احزاب تعریف‌شده است را به مرحله اجرا بگذارد. وی با اشاره به تلاش برای تبدیل فراکسیون رهروان ولایت به حزب گفت: از سوی دیگر آنچه که برای احزاب مهم است و می‌تواند برای آن جایگاهی ایجاد کند پایگاه مردمی و مقبولیت اجتماعی است. نماینده رشت در مجلس افزود: اگر حزبی بدون توجه به پایگاه مردمی و مقبولیت اجتماعی تشکیل شود، به‌نوعی حزبی است که از بالا به پایین تشکیل‌شده است که این احزاب درنهایت هم نمی‌توانند در بدنه جامعه برای خود جایگاهی کسب کنند. وی ادامه داد: به عقیده من برخی نمایندگان مجلس گمان می‌کنند به دلیل رأیی که از مردم در حوزه‌های انتخابی خود کسب کرده‌اند، می‌توانند آن آرا را به سبد حزب خود سرازیر کنند و به‌نوعی پایگاه اجتماعی خود را به حزب جدید منتقل کنند که این هم غیرواقعی و نشدنی است.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «اصلاح‌طلبان به «سیم آخر» نمی‌زنند» و «خانه‌تکانی در 1+5» اختصاص داده است.

· تمدید مذاکرات دام نیست

سیروس ناصری، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد بابیان اینکه طرف اصلی دعوا هسته‌ای امریکا است و باید با این کشور مذاکره کنیم و حضور بقیه بیشتر مزاحم مذاکرات است تا اینکه فایده‌ای برای مذاکرات داشته باشند؛ اظهار داشت «اگر امریکا این حرکت روبه‌جلویی را که شروع کرده با مجموعه شرایط داخلی و خارجی‌ای که دارد، بتواند مدیریت کند و این حرکت روبه‌جلو را ادامه دهد، امکان رسیدن به تفاهم خیلی دشوار نیست و طول نخواهد کشید و احتمال توافق را بالا می‌بینم اما یک احتمال خیلی ضعیف‌تری نیز وجود دارد و آن، این است که اگر آمریکایی‌ها در مجموعه محاسباتشان ببینند که به دلیل مجموعه مسائل سیاسی داخلی و خارجی‌شان امکان و توان سیاسی لازم را برای رسیدن به توافق و تکمیل مذاکرات را ندارند، در این صورت ممکن است که وضعیت دشوار بشود. لازم به ذکر است در این صورت، برای ما مشکلی نیست. من دیده‌ام که برخی‌ها تحلیل می‌کنند که اگر مذاکرات طولانی شود تمدید یک دام برای ما است؛ من واقعاً نمی‌دانم مبنای این تحلیل چیست؟ اتفاقاً طرفی که نباید برای رسیدن به توافق عجله داشته باشد ایران است. طرف مقابل باید حتماً این برداشت را داشته باشد که ما نه نیازی برای رسیدن به توافق داریم و نه عجله‌ای در انعقاد آن. در این صورت است که طرف مقابل انعطاف لازم را که باید نشان دهد، عرضه می‌کند.»

· آغاز دوران نوزایی سیاسی اصلاحات

احمد پورنجاتی عضو شورای مشورتی محمد خاتمی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد معتقد است که جریان سیاسی اصلاحات پس از رخدادهای انتخاباتی سال‌های 84 و 88 روند نوزایی را طی کرده است و شاهد تغییراتی شده است؛ این فعال سیاسی پیرامون این تغییرات اظهار داشت «جریان اصلاح‌طلبی رویکردی دارد که دیگر قائم به فرد نیست. در عین اینکه حتماً اشخاص معینی مثل آقای خاتمی که در این جریان از همه برجسته‌تر است و همچنان به‌عنوان یک راهنما و نماد در مجموعه اصلاح‌طلبی نقش‌آفرینی می‌کند اما سازمان‌یافتگی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان فارغ از ارتباط کاریزماتیک، با کارکرد بیشتری پیش رفت. همین موضوع وضع موجود، چشم‌انداز و آینده امیدبخش‌تر و بادوام‌تری را برای اصلاح‌طلبان به وجود آورده است. پیش‌ازاین هم ما حزب، کنگره و کار تشکیلاتی و حزبی انجام می‌دادیم اما آنچه مهم است اندیشه و برآیند اندیشه، برنامه، تصمیم و کنش است که محصول یک فرآیند عقل جمعی است و قطعاً آسیب‌پذیری کمتری دارد نسبت به زمانی که تصمیم مبتنی بر دیدگاه یک فرد گرفته می‌شود و دیگران هم به احترام او این دیدگاه را می‌پذیرند و اگر در عمل آن دیدگاه به نتیجه مطلوبی نرسید هیچ‌کس نمی‌تواند انتقاد داشته باشد چون نقش ارتباط کاریزما ازلحاظ روحی و روانی این اجازه را نمی‌دهد. در حال حاضر بخش عمده‌ای از جریانی که با عنوان اصلاح‌طلبی فعالیت می‌کنند، فارغ از اینکه فقط در دسته و گروه حزبی مطرح باشند احساس می‌کنند که در تصمیمات مشارکت دارند. احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلبی همچنان به قوت خود باقی هستند و فعالیت‌های تشکیلاتی خود را دنبال می‌کنند اما فراتر آن‌یک نوع شرکت سهامی معنوی و فکری و از آن مهم‌تر انگیزشی است که در مجموعه جریان اصلاح‌طلبی به وجود آمده که به نظر من این جریان را بسیار مستحکم‌تر و پایدارتر و آینده دارتر از گذشته کرده است.» وی در پاسخ به سؤال امکان وقوعی تکرار مجلس ششم در انتخابات مجلس دهم افزود «هیچ‌چیز در عالم سیاست قابل پیش‌بینی نیست. البته نه غیرممکن و محال است و نه می‌توان وعده آن را داد. به هر حال اصلاح‌طلبان بیش از اینکه بخواهند تکرار یک الگوی تاریخی را داشته باشند به دنبال این هستند که در استمرار پروژه نجات کشور از شرایط ناگواری که بوده است و بهبود کشور در تمام زمینه‌ها همان‌طور که در انتخابات ریاست‌جمهوری گام برداشته شد، در مجلس هم با استمرار قدم بردارند، صرف‌نظر از اینکه به مجلسی یکدست با تابلوی اصلاح‌طلبی دست پیدا کنند.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «زلزله؟ وضعیت غیرعادی نیست» و «عدالت نفس نمی‌کشد» اختصاص داد.

· یک گام تا حزب فراگیر اصلاحات

روزنامه شرق در گفت‌وگو با علی تاجرنیا از فعالان جریان سیاسی اصلاحات به ارزیابی پیشنهاد تشکیل حزب فراگیر در این جریان سیاسی پرداخته است؛ علی تاجرنیا معتقد است که تشکیل حزب فراگیر در مقطع کنونی کنشی تاکتیکی و موقتی نیست بلکه رفتاری برنامه‌ریزی‌شده است، وی پیرامون چگونگی تشکیل این حزب فراگیر افزود «ما اول به یک گفتمان درونی نیاز داریم و بعد اینکه باید قدم اول را شخصیت‌های تراز اول بردارند. قرار هم نیست که همه آن‌ها شخصاً بعداً وارد ساختار حزبی شوند. اگر بخواهیم حرکت مانایی آغاز کنیم، گریزی جز این نداریم. اگر الآن تفرق داریم و به مدد برخی چهره‌ها تا حدی جلو آن را گرفته‌ایم، بعد از رفتنشان، تفرق خیلی بیشتر می‌شود. وقتی نوشتن یک نامه از سوی «خاتمی» باعث می‌شود آقای «عارف» کنار برود، این مسئله همان‌قدر که تأثیرگذاری ایشان را نشان می‌دهد، مسؤولیت پذیری ایشان را در قبال یک مجموعه نشان می‌دهد. سایر شخصیت‌ها و چهره‌ها هم همین‌طور. اگر قرار شود به سال 92 بازگردیم مطمئن هستم که بازهمان طور عمل می‌کنیم اما صحبت من این است که وقتی می‌شود کاری را بهتر انجام داد چرا نکنیم؟ ما برای خودمان در یک مقطع یک رسالت تاریخی قائل می‌شویم و دیگر به بعد آن فکر نمی‌کنیم. ادامه وضع فعلی نوعی بی مسؤولیتی نسبت به مردم است.»

روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «خط دهی مجمع روحانیون فراگیرتر می‌شود» و «امنیتی‌ها علیه نگاه امنیتی» اختصاص داد.

· مجمع روحانیون به‌طور مستقیم در انتخابات وارد نمی‌شود

محمدعلی ابطحی، از اعضای برجسته مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با روزنامه آرمان امروز اعلام کرد که تشکل متبوعش در انتخابات آتی بهارستان نقش ریش‌سفیدی را در میان احزاب اصلاح‌طلب ایفا خواهد کرد و از ارائه لیست انتخاباتی خودداری می‌کند؛ سپس معاون پارلمانی دولت اصلاحات پیرامون حضور این تشکل روحانی محور در انتخابات خبرگان اظهار داشت «بستگی به مراکزی دارد که صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند. در مجمع روحانیون آیت الله موسوی خوئینی‌ها 30 سال پیش حکم دادستانی از امام خمینی دریافت کردند که در قانون آمده باید از بین مجتهدان باشد اما دور قبل او تأیید نشد یا آیت آ...موسوی بجنوردی و بزرگان دیگری هم هستند. تصورم این است که در لیست‌ها و تعیین لیست، مجمع روحانیون دخالتی نخواهد داشت و بیشتر یک جریان کلی را حمایت می‌کند و در انتخابات‌های سال‌های گذشته هم همین مشی را داشت»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «اولتیماتوم وزیر به محفل 300 نفره» و «سیاهان آمریکا آرام نمی‌گیرند» اختصاص داد.

· گلایه‌های آقای وزیر

وزیر بهداشت با حضور در همایش نشست هم اندیشی استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی سراسرکشور با اشاره به کارشکنی صورت گرفته از طرف عده قلیلی از پزشکان درخصوص اجرای کتاب سلامت به انتقاد از رفتار آنان پرداخت و سپس اظهار داشت «اکنون هر چه را گفته‌ایم عمل کرده‌ایم ولی در فضای مجازی متأسفانه در مورد گروه‌های پزشکی اخیراً برنامه‌ریزی‌هایی برای تخریب جلوه وزارت بهداشت یا ایجاد و افزایش اختلافات بین گروه‌های پزشکی به صورت مهندسی در شبکه‌های مجازی در قالب‌های مختلف بویژه پیامک‌های تلفن همراه صورت گرفته است که همگی رصد می‌شود و همه این‌ها به صورت تیمی است که هدفش تخریب چهره وزارت بهداشت است اما تمام جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها علیه وزارت بهداشت بی‌مورد است و جامعه پزشکی باید نسبت به چنین مباحثی بی‌توجه باشد و به برنامه‌های وزارت بهداشت اعتماد کند، قطعاً ما به تمام وعده‌هایی که داده‌ایم عمل می‌کنیم.»

روزنامه شهروند

روزنامه اصلاح‌طلب شهروند با تیترهای «شوالیه‌های وطنی» و «وداع آشوراده با آرامش» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· روحانی با مجلس مدارا کرد

روزنامه شهروند به نقل از محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری پیرامون مناسبات پاستور و بهارستان درباره انتخاب وزیر علوم نوشت «آقای دکتر روحانی با تجربه و حضور ۲۰ ساله‌اش در مجلس و به دلیل آن‌که شخصیت سیاسی ایشان در مجلس شکل گرفته بود، هرگز مسئله این‌که مجلس در رأس همه امور قرار دارد را فراموش نکرد و به نمایندگان و مجلس احترام گذاشت، یعنی مانند دولت گذشته مقابله‌به‌مثل و جبهه‌گیری در مجلس انجام نداد، در غیراین صورت اگر مقابله‌به‌مثل اتفاق می‌افتاد و فضای مابین دولت و مجلس طوفانی می‌شد، مدارا کردن ایشان با مجلس بود که درنهایت آخرین کاندیدای وزیر علوم با رأی بالایی در مجلس توانست از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد و محبت و مهر بین این دو قوه را افزایش دهد. وی با رأی ۱۹۷ رأی توانست بر کرسی وزارت علوم بنشیند که انشاءالله این کشتی وزارتخانه را که در گرداب‌ها و تلاطم‌ها قرار داشت ناخدایی کند و به سرمقصد برساند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    شیب ملایم 30 درصدی بهتره یا شیب جهشی 300 درصدی احمدی نژاد!!
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    باسلام بهتر است سایت محترم شما کمی صبر داشته باشد وخواهشا فقط از طرف خود صحبت کنید شما وکیل وصی مردم نیستید هشت سال بدبختی برای شما سرشار از امتیاز بود گرانی های دولت قبل از نظر شما فقط به خاطر تحریم بود حال چه شده که میفرمایید تحریمها اثری ندارد لطفا از دشمنی با دولت دست بردارید و برای رای مردم ارزش قایل شوید
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    شیب جهشی 300 درصدی احمدی نژاد رو دوست دارید؟؟
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام فقط یک سوال دارم چرا رسیدن به حداقل زندگی در کشور ما اینقدر سخت است؟ دوست من رفته اروپا بهش ماهی 300 یورو به اضافه خانه مجانی دادن. واقعا چرا؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    حدود سه سال است که قیمت نان گران نشده بود . اتفاقا، گران شدن نان سبب صرفه جویی بیشترمردم و مصرف بهینه نان خواهد بود و ازتلف شدن آن جلوگیری خواهد کرد .
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    افزایش قیمت نان، سبب مصرف بهینه آن خواهد شد و ازاسراف و هدررفتن نان جلوگیری خواهد کرد .
  • ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اولا" دلیل اصلی تحریمها فتنه 88 بود که اصلاح طلبان ایجاد کردند و ثانیا"بعضی ها که مشکلات کشور را در سالهای قبل ناشی از سو مدیریت میدانستند !!! حالا مدعی اثر گذاری تحریمها شده اند !
  • حامد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    این دولت که خود رو متخصص همه چیز می دونه چرا هر روز دستور به افزایش قیمت می ده؟ 30 درصد شیب ملایمه؟ 70 درصد ملایمه؟ شاید برای شما باشه اما مردم نیست. اگر روزی احمدی نژاد می گفت تحریم اثر نداره حالا دوستای شما می گن. می گن ما دیوار تحریم رو شکستیم! خوب پس نباید مشکلی باشه دیگه؟ پس چرا دلار افزایش یافت؟ نان افزایش یافت؟ سوخت افزایش یافت؟ شیر افزایش یافت؟ آب ، برق، گوجه ! و دیگر هیچ!
  • ناشناس ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    دقت کنید٬ می گویند افزایش قیمت نان حداکثر سی درصد است. باهم ببینیم سی درصد افزایش چقدر می شود. سی درصد صدو شصت تومان + صدو شصت تومان=دویست و هشت تومان حال این جمع را دولت تدبیر محترم با کمتر از سی درصد افزایش درآورده دویست و بیست وپنج تومان . اگه گفتین نکته اش کجاست . یکم فکر کنین، مثلا در محاسبه نرخ تورم و بعد می بینید ، نرخ تورم منفی دراومد.
  • آسمان ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اولا که اونایی که میگفتن گرونی ها ربطی به تحریم نداره و مشکل از اقتصاده افراد همین دولت و همفکراشون بودن البته قبل از اینکه سر کار بیان!!!!!!! دوما شما هم وکیل وصی مردم نیستید که برای بقیه تعیین تکلیف کنید که چی بگن یا نگن! الآن منظور شما اینه که گرونی بیش از حد نان در برخی شهرها (مثلا 100درصدی در شیراز و خیلی از شهرای استان فارس) هیچ ربطی به دولت راستگویان نداره و همش به خاطر تحریمه؟؟!!!!!!!!!
  • عثمان ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    برادر دولت شما میگید تا حالا چیکار کرده تا ما بدونیم
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    به فکر این ملت باوفا باشید
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    منو زنم و دو تا بچه روزی سه وعده نون و پنیر بخوریم میشه 6 عدد نئن 6000 تومن و یه قالب پنیر 5000 تومن جمعا 11000 تومان و من باید ماهی 330000 تومن برای نون و پنیر کنار بگذارم به من بگید با هفتصد تومن چه گلی سر بگیرم که 300000 تومن کرایه خونه هم بدم وخرج مدرسه بدم . قصد بدم و ....... خدایا ........ کجاست فریاد رس بی پناهان
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اگه قرار نیست نمایش بدین . خوب چیزی ننویسیمِ. نظر قبلی بنده در خصوص نرخ افزایش قیمت نان
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    جدی این دولت چه کار مفیدی انجام داده ؟ دولت نهم واقعأ عالی کار کرد. من نه طرفدار دولتم های قبلیم نه این دولت و فقط به انصاف حرف می زنم واقعا دولت نهم به فکر مردم بود و برای اونها واقعا کار کرد
  • ریاستی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    کدام 30 درصد .نان بربری و سنگک به اسم ارد ازاد توی شیراز 100 درصد گران شد.بربری از 300 به 600 وسنگک از 500 به 1000
  • سارا ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    نه ما عاشق شیب ملایم 3000 درصدی هستیم
  • ايمان ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    باسلام ماهمه از يك خاكيم بايد به فكر هم باشيم، سر هيچي باهم دعوا نكنيم. ولي اينو همه سياستمداران بدانند كه مردم ميفهمند.چه كسي راست ميگه و چه كسي نه. خواهشا حرف از كاهش تورم و كاهش ركود نزنيم بابا كجائيد ببينيد خيلي ها همين الآن در كنارمون هستند كه نون شب ندارند.به فكر مردم باشيم. باور كنيم اين مردم تا آخر پاي اسلام، نظام و مملكتشان ايستادگي مي كنند. ما زير پرچم رهبري هستيم و امروز به وظيفه خود از رئيس جمهور حمايت ميكنيم. ديروز احمدي نژاد و امروز روحاني التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس