کد خبر 368844
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۶

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بهتر است کی‌روش وقتی نزدیک مسابقات می شوند و احساس دارند که کمی در زمینه های فنی مشکل دارند، فرافکنی نکنند.

به گزارش مشرق، سیدنصرالله سجادی در ابتدا درباره سفرش به خوزستان اظهار کرد: ‌با دو هدف به استان خوزستان آمدیم؛ یکی از اهدافمان بازدید از فعالیت های ورزشی استان و برخی طرح های عمرانی آن بود و هدف دوم مان هم شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان بود.

وی بیان کرد: ‌همچنین در اهواز جلسه ای با مسوولان باشگاه فولادخوزستان داشتیم. این باشگاه فعالیت های خوبی در زمینه فوتبال پایه دارد و می توانم بگویم کارهای آن ها جزو نمونه های برتر کشور است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این باشگاه استادیوم خوب و بسیار زیبایی در دست ساخت دارد که به گفته مسوولان آن نزدیک به 85 درصد پیشرفت داشته است. همچنین ما از امکانات ورزشی این باشگاه بازدیدی داشتیم که امکانات بسیار خوبی بود و اگر بخواهم بگویم یک باشگاه به معنای واقعی چه دارد، باشگاه فولادخوزستان دارای همه آن امکانات است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که این باشگاه اخیرا با مشکل کارت پایان خدمت برخی بازیکنان خود مواجه شده است و باید آن ها را در اختیار تیم‌های نظامی بگذارد، آیا وزارت ورزش برنامه ای برای رفع این مشکل دارد؟ گفت: ‌قرار شده است که این باشگاه مشکلاتش را در این زمینه به ما اعلام کند و ما هم در حد مقدورات و مسایل قانونی به آن ها کمک می‌کنیم تا کار برنامه ریزی شده را که این باشگاه در فوتبال شروع کرده است و در مجموع به نفع فوتبال ملی ما است، ادامه دهد.

سجادی در ادامه با بیان این که امکانات ورزشی خوبی در خوزستان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: به نظرم با توجه به علاقه مندی‌هایی که بین نوجوانان و جوانان این استان وجود دارد، نیاز است زیرساخت های بیشتری در این جا مهیا شود، البته بخش های صنعتی بزرگی نیز در خوزستان وجود دارد که با توجه به مجوز قانونی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که طبق آن دستگاه ها می توانند یک درصد از بودجه خود را برای ورزش خرج کنند، این مجوز می تواند کمک کنند تا دستگاه هایی که در این جا هستند، امکاناتی را برای جوانان شهر فراهم کنند.

وی با بیان این که ما خوزستان را یکی از قطب های اصلی ورزش کشور می دانیم، عنوان کرد: ‌نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان خوزستان مانند تمام استان ها است، البته ما خوزستان را یکی از قطب های اصلی ورزش کشور می دانیم. خوزستان سوابق طولانی در ورزش به ویژه در چند رشته در سطح ملی دارد و ورزشکاران بسیار خوبی داریم که از استان خوزستان تربیت شده اند و به تیم های ملی ما کمک می‌کنند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه درخصوص عدم تایید کرانچار از سوی کمیته نظارت بر مربیان خارجی وزارت ورزش و جوانان و این که آیا این موضوع اختلاف بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان را بیش از پیش نشان نداد، گفت:‌ اسم این کار اختلاف نیست و کاری قانونی است و همه فدراسیون ها موظف هستند اگر می خواهند مربی خارجی استخدام کنند، از وزارت ورزش استعلام کنند. اساسا هر مربی یا داور، ناظر و کادر بین المللی که بخواهد از خارج از کشور وارد ایران شود باید مجوز آن در شورای برون مرزی گرفته شود و این یک قانون است.

وی افزود: برای مربیان تیم های ملی هم در صورتی که خارجی باشد قطعا باید این مجوز گرفته شود. این کار در یک کمیته کارشناسی مطرح می شود و پاسخی که آن کمیته می دهد به معنای موافقت یا مخالفت نیست، بلکه از مجموعه جهات به جز مسایل فنی این مربی بررسی می شود. در هر صورت این مربیان از نظر حقوقی، ‏‌فرهنگی و اخلاقی بررسی می شوند که آیا این فرد می تواند مربی یا سرمربی تیم ملی در هر رشته ای شود یا خیر.

وی خاطر نشان کرد:‌ به هر حال ما می خواهیم تیم ملی کشور را به یک خارجی بدهیم، پس نیاز به بررسی بیشتری دارد که در این کمیته بررسی و نتیجه آن اعلام می شود. در کل حاصل بررسی که در این کمیته در خصوص کرانچار صورت گرفت این بود که کرانچار را که برای تیم ملی امید انتخاب کرده اند، واجد شرایط لازم نیست.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که تاخیر زیاد در انتخاب سرمربی تیم ملی به نوعی فرصت سوزی نیست؟ عنوان کرد: اگر خیلی به این کارها دامن نزنیم ‏‌این فرصت سوزی نیست. فکر می کنم فدراسیون باید کار خود را کمی زودتر شروع می کرد و کارش را دیر شروع کرده و البته درست است که کارش را دیر شروع کرده ولی افراد وقتی عجله دارند نباید ورود ممنوع بروند. به هر حال فدراسیون های ورزشی باید دقت کنند و به موقع اقدام کنند. اولا که تمام فدراسیون های ما این کار را انجام می دهند و دوم هم این که نمی شود قانون را زیر پا گذاشت و بعد گفت که فرصت می سوزد.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد:‌ بودجه امسال فدراسیون فوتبال از 47 فدراسیون ما بیشتر است و بودجه آن هشت میلیارد و 550 میلیون تومان است که قبل از خرداد ماه هشت میلیارد تومان آن را گرفته است در حالی که به سایر فدراسیون ها حداکثر تا سقف 50 تا 60 درصد پولشان را داده ایم و تنها فدراسیون فوتبال است که 95 درصد بودجه خود را گرفته است.

سجادی ادامه داد: همچنین در تفاهم مالی که فدراسیون با وزارت ورزش امضا کرد و البته تمام فدراسیون ها آن را امضا کردند، تمام فدراسیون ها و فدراسیون فوتبال متعهد شدند که درآمدشان را اعلام کنند و فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده است که در سال 93 حداقل 70 میلیارد تومان درآمد کسب کند که این کار را انجام داده است و اطلاع داریم.

وی درباره اظهارات کی روش گفت: ‌به هر حال بهتر است که وقتی نزدیک مسابقات می شوند و احساس دارند که کمی در زمینه های فنی مشکل دارند، فرافکنی نکنند و ‌بهتر است بیشتر به اصل مطلب بپردازند تا تیم ملی کشور را آماده کنند. کی روش همین برنامه را قبل از جام جهانی هم داشت ولی همه دیدند که تمام برنامه های او اجرا شد و اردوهای آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل برگزار شدند و مشکلی هم پیش نیامد. اکنون هم فکر می کنم کمی فرافکنی است و مشکل پولی از نظر ما ندارند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    آقای سجادی !!! آقای کی روش یک مربی حرفه ای است و انچه برایش مهم است آبرو و مزدش است و دنبال حاشیه هم نیست - شما اگر با کفاشیان مشکل دارید که واقعا عم کفاشیان مشکل دارد نباید فوتبال و کی روش را ابزار فشار قرار دهید
  • علي ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    سجادي !!! بابا بي ربط نگو بهت ميخندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس