کد خبر 368409
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین 'حسن روحانی 'چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان گلستان افزود: با این روش، معلم باسوادتر و دانش آموز بهتر تحصیل و علم آموزی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تهیه لایحه مذکور در راستای تصمیم دولت برای واگذاری وظایف خود به مردم جز در امور حاکمیتی صورت می گیرد.

روحانی، چارچوب حرکت دولت، مجلس و نظام را قانون اساسی دانست و گفت: هر چند ممکن است قانون اساسی نیز دارای نقص باشد و لازم باشد اصلاحاتی در آن صورت گیرد، اما ما یک قانون مترقی داریم.

رییس جمهور تصریح کرد: هر چند قانون اساسی در توزیع قدرت با احتیاط برخورد می کند اما قدرت امروز قانون اساسی را مدیون مرحوم مدرس هستیم.

روحانی از مدرس به عنوان یک شخصیت عالم فقیه و آگاه به زمان و سیاستمدار یاد کرد و افزود: امام راحل نیز در سیاست تحت تاثیر مدرس بوده است.



** علاقه مردم به دولت، احترام به نظام است

رییس جمهوری با قدردانی از محبت و مهمان نوازی مردم گلستان از هیات دولت در جریان این سفر گفت: شور و علاقه مردم به دولت، در واقع احترام به نظام است و این افتخاری برای همه ملت است.

دکتر روحانی به وجود وحدت، اتحاد و همدلی بین نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، استاندار ، نمایندگان خبرگان رهبری و سایر مسئولان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: انسجام موجب حل مشکلات می شود.

رییس جمهوری همچنین از همزیستی بین اقوام و پیروان مذاهب در استان گلستان قدردانی کرد و اظهار داشت: همه مردم ایران زیر یک پرچم واحد هستند و برای سربلندی این پرچم تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام و قرآن و سیره ائمه اطهار(ع)، عامل وحدت در جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران وحدت بیشتر شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه مشکلات تمامی استان ها مشابه هم هستند ، بیان داشت: اینکه چگونه باید مشکلات را حل کنیم، مهم است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در سفرهای استانی مشکلات قبل از سفر، کارشناسی و در نشست های مختلف بررسی می شود، اظهار داشت: به همین دلیل، در این سفرها چیزی را به مردم قول می دهیم که توان اجرا و عملیاتی کردن آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: چیزی را که در ظرف دولت نگنجد به مردم قول نخواهیم داد و اطلاع می دهیم که چگونه این کار ها را و در چه مدت زمانی اجرا می کنیم.



** دولت به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه دارد

رییس جمهوری در ادامه سخنانش گفت: دولت به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه دارد و در این خصوص بودجه و تسهیلات بانکی لازم را نیز در اختیار علاقمندان به راه اندازی این شرکت ها بویژه اساتید دانشگاه ها و دانشجویان قرار می دهد.

دکتر روحانی در ادامه نشست شورای اداری گلستان با قدردانی از تلاش های معاونت فناوری ریاست جمهوری در پایان دادن به دعواها و به حرکت درآوردن چرخ شرکت های دانش بنیان از طریق مشخص کردن وظایف آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه افزود: دولت برای سال آینده تسهیلات بیشتری به شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید رهبری انقلاب است، اختصاص خواهد داد.

وی اضافه کرد: هم اکنون گرایش دانشگاه ها و دانشجویان از مقطع کارشناسی به بالاتر به سمت راه اندازی شرکت های دانش بنیان بیشتر شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه علم و دانشگاه باید سودآور و نفع رسان باشند، تصریح کرد: اکنون در برخی رشته های دانشگاهی دانشجو داریم ولی شغل نداریم و در برخی رشته ها مثل گردشگری که نقش مهمی در اقتصاد و ایجاد شغل دارد، دانشجو نداریم.

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت تربیت دانشجو در رشته های موردنیاز کشور گفت: اگر بخش گردشگری فعال شود، می تواند شغل های زیادی درجامعه ایجاد کند و لازمه آن نیز واگذاری امور به مردم است.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید افرادی موثر برای جامعه تربیت کند و از مدرک گرایی بپرهیزد زیرا اگر دانشگاه صرفا بدنبال مدرک گرایی باشد، نمی تواند برای جامعه مفید باشد.



** محققان ایرانی در صدد تولید واکسن های جدید هستند

رییس جمهوری همچنین بااشاره به تولید واکسن 5 گانه توسط محققان ایرانی، از تلاش های وزارت بهداشت و دولت طی 15 ماه گذشته درحوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: امروز محققان ایرانی به دنبال تولید واکسن هایی هستند که در جهان وجود ندارد و برای تحقق این هدف، بیش از نیمی از راه را رفته اند.

وی افزود: تلاش مجموعه دولت و وزارت بهداشت و درمان خودکفایی در تولید همه واکسن ها و نیز تولید واکسن های جدید است و دراین خصوص توجه به علم و فناوری های جدید می تواند علاوه بر تحقق این امر، ارزش افزوده بالایی را در کوتاهترین زمان عاید کشور کند.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سیدجوادموسوی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام ودرود خسته نباشید حالا هم که مین طور است البته هفت -هشت سالی است مردم مدارس را اداره می کنند
  • سعید ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    با واگذاری مدارس به بخش خصوصی بزرگترین ضربه به آموزش و برورش میخورد. چون ضمینه های اجرای آن فراهم نیست و آن امر سالها زمان میبرد. این طرح در سال جاری اجراشد و با شکست روبرو شد ولی چون برای خیلی ها بار مالی دارد به دروغ آنرا موفق معرفی میکنند. از جامعه فرهنگی و نمایندگان مجلس و همه دلسوزان کشور انتظار میرود با این طرح مخالفت خود را اعلان نمایند وجلوی این ظلم بزرگ به مردم ایران را بگیرند.
  • كشك ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ساده نباشيد كم كم ساختمان هاي مدارس فروخته ميشود . و يك هزينه هنگفت پاي مردم را خواهد گرفت . يعني تمام مدارس دولتي ، خصوصي ميشود مانند مدارس خصوصي كه هيچ گونه هزينه از دولت پرداخت نمي شود و تمام هزينه را مردم از جيب مبارك پرداخت ميكنند .
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    واگذاری مدارس به بخش خصوصی! وقتی به مقوله فرهنگ و آموزش و پرورش به دیده سربار و هزینه اضافی نگاه شود کشور پیشرفتی نخواهد داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس