ششمین کنگره سراسری حزب کار امروز در سالن تلاش تهران برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

از موضع کواکبیان درباره سحرخیز تا انتقاد موسوی لاری از شورای نگهبان به گزارش مشرق، ششمین کنگره حزب اسلامی کار امروز در سالن تلاش تهران برگزار شد و  با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* قرار بود این کنگره از ساعت 9 صبح آغاز شود اما در حالی که عقربه‌های ساعت از 9:30 صبح نیز گذشته بود خبری از آغاز کنگره نشد.

* از ساعت 9:40 دقیقه صبح بالاخره با قرائت آیات قرآن کریم رسما کنگره حزب کار آغاز شد.

* در این کنگره مرتضی الویری، شهاب‌الدین طباطبایی، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، انصاری عضو شورای شهر تهران، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌‌سالاری، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دوران اصلاحات، سیدمحمد غرضی و ابوالقاسم سرحدی‌زاده وزیر کار دولت میرحسین موسوی حضور داشتند.

* در ابتدا افشین حبیب‌زاده رئیس ستاد برگزاری کنگره، گزارشی از شیوه برگزاری این کنگره ارائه کرد و همچنین اعلام کرد که ما ازآیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در این کنگره دعوت کرده بودیم اما به دلیل مشغله فراوان نتوانستند حضور پیدا کنند و پیامی را خطاب به این کنگره ارسال کردند.

* در ادامه نماهنگی از هاشمی رفسنجانی پخش شد که در آن مراحل مختلف زندگی سیاسی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویر کشیده شده بود.

* در بخشی از پیام هاشمی رفسنجانی آمده است: حاکمیت مردم‌سالار باید امکان فعالیت احزاب را فراهم کند چراکه سرنوشت مردم در صورت وجود احزاب امکانپذیر است و احزاب می‌تواند نیروهای توانمندی برای دولت و مجلس تربیت کند.

در بخش دیگری از پیام هاشمی رفسنجانی آمده است که به خاطر سوء مدیریت دولت گذشته معیشت مردم دچار آسیب شده بود که ملت با هوشیاری فصل تازه‌ای را برای نظام آغاز کردند.

* بخش دیگر کنگره به تجلیل ابوالقاسم سرحدی‌زاده اولین دبیرکل حزب کار اختصاص داشت که مجری مراسم از حاضران دعوت کرد برای این امر روی صحنه حاضر شوند.

* مصطفی کواکبیان که به عنوان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در این کنگره حاضر شده بود در سخنان کوتاهی درباره اظهارات عیسی سحرخیز نشده بود گفت: مواضع اصلاح‌طلبان درباره امام (ره) مشخص است و نیاز به پاسخگویی ما نیست. ارتباط ما با حضرت امام(ره) مشخص است و اصلاح‌طلبی با اندیشه امام شروع شده است.

* پس از پایان یافتن سخنان کواکبیان سرحدی‌زاده که به سختی مسیر رسیدن به جایگاه را طی کرد مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

سرحدی‌زاده در سخنان کوتاهی گفت: در چنین شرایطی که کار حزبی و سیاسی بسیار مشکل است تعجب می‌کنم چطور حزب کار تاکنون دوام آورده و باور نمی‌کنم چنین مراسمی برای من برگزار شود و تشکر می‌کنم، امیدوارم شاهد حاکمیت حزبی و جمعی باشیم و امیدواریم این روز را ببینیم که حاکمیت ما ناشی از تلاش احزاب باشد.

* موسوی لاری از دیگر سخنرانان این کنگره بود که در صحبت های خود شورای نگهبان و عملکرد آن را مورد انتقاد قرار داد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز رویه تائید صلاحیت‌ها را از سوی شورای نگهبان نامناسب ارزیابی کرد و گفت: نباید ابتدا شورا افراد را تائید کند و مردم بعد از آن رای بدهند.

* در این میان غرضی از مسئولان برگزاری کنگره درخواست کرد که روی صحنه حاضر شود و سخنرانی کند.

وی در ابتدا و در حالی که تبسم بر لب داشت گفت: اینکه خودم را دعوت کردم از کم عقلی من است.

غرضی درباره سرحدی‌زاده تاکید کرد که وی سنگ تعادل در بین زندانیان اعم از چپ و راست بود و هیچ شخصیتی به اندازه سرحدی‌زاده تاثیرگذار نبوده است.

* بخش اول کنگره حزب کار با سخنرانی علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر که با تاخیر به مراسم رسید پایان یافت.

* قرار است در نوبت عصر کنگره حزب کار، اعضای شورای مرکزی و شورای داوری انتخاب شوند و در پایان بیانیه حزب کار قرائت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس