رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عرصه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در نیروهای مسلح از تدابیر و تأکیدات فرماندهی معظم کل قواست، گفت: ایشان می‌خواهند تا نیروهای مسلح در مسابقات و رقابت‌های جهانی حضوری فعال و چشمگیرانه داشته باشند.

به گزارش مشرق، سردار مهرعلی باران‌چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی بسیجیان وزارت دفاع با بیان اینکه ورزش پدیده‌ای مهم و اجتماعی بوده که دارای ابعادی مختلف است، اظهار کرد: ‌در سال‌های اخیر در کشور ما گرایش به ورزش به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته و می‌توان گفت که همه مردم، از پیر و جوان و زن و مرد را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش و تندرستی در سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره به انجام ورزش در نیروهای مسلح تأکید دارند تا جایی که ایشان میدان ورزش را همانند میدان جنگ و علم، تعیین‌کننده می‌دانند.

رئیس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح  با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در خصوص ورزش در نیروهای مسلح، عنوان داشت: عرصه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در نیروهای مسلح از تدابیر و تأکیدات معظم له است و ایشان می‌خواهند تا نیروهای مسلح در مسابقات مختلف و رقابت‌های جهانی حضوری فعال و چشمگیرانه داشته و پرچم مقدس ایران که در نظر ایشان همان پرچم اسلام است، در تمامی میدان­‌های جهانی به اهتزاز درآورده شود.

سردار باران چشمه، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از ویژگی‌های ورزش نیروهای مسلح، توجه و پرداختن به مباحث اخلاقی و فرهنگی است و فرماندهی کل قوا نیز در این خصوص فرمودند که ورزش در نیروهای مسلح، محل تربیت است، بنابراین در کنار برگزاری کلیه مسابقات ورزشی و جشنواره‌ها به دنبال برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز هستیم.

رئیس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های کاربردی از سوی فرماندهان برای ارتقای جایگاه ورزش نیروهای مسلح اظهار کرد: ورزش نیروهای مسلح در صورت برنامه‌ریزی‌های کاربردی از سوی فرماندهان و مدیران می‌توانند در دو بخش همگانی و قهرمانی، ‌ورزش کشور را در جهت رسیدن به اهداف متعالی خود همراهی کند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و تناسب جسمانی کارکنان نیروهای مسلح گفت: به‌طور قطع اگر کارکنان نیروهای مسلح از سلامت و تناسب جسمانی مطلوبی برخوردار باشند، می‌توانند در اجرای مأموریت‌های خود بهتر عمل کنند، از این‌ رو توسعه ورزش در نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس تربیت‌بدنی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا بیش از هرکس به مقوله ورزش اهمیت می‌دهند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعد از آن عمل جراحی در اولین فرصت به کوهپیمایی رفتند و همیشه نیروهای مسلح را به کوهنوردی و ورزش توصیه می‌کنند و ورزش جزو اولویت‌های اصلی ایشان است.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات سردار دهقان وزیر دفاع برای توسعه ورزش در وزارت دفاع گفت: حضور سردار دهقان در وزارت دفاع نوید‌بخش آینده ورزشی درخشان برای این وزارتخانه است؛ چرا که اهمیت فوق‌العاده‌ای به ورزش می‌دهد و با تصمیمات ایشان حوزه ورزش در وزارت دفاع به‌صورت یک اداره کل مستقل پیش‌بینی شده است و امیدواریم روزبه‌روز شاهد پیشرفت و حضور پررنگ کارکنان این وزارتخانه در ورزش‌های قهرمانی نیر‌وهای مسلح باشیم.

رئیس تربیت‌بدنی نیرو‌های مسلح به مسابقات ورزشی بسیجیان وزارت دفاع اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در ‌سطح  نیروهای مسلح بهترین فرصت برای افزایش روحیه آمادگی جسمانی و دفاعی است زیرا افزایش روحیه آمادگی جسمانی و دفاعی به ترویج و گسترش ورزش همگانی در جامعه کمک می‌کند.

جشنواره فرهنگی ورزشی بسیجیان وزارت دفاع در رشته‌های تنیس روی میز بانوان و آقایان، مسابقات دارت، شنای بانوان، دوی کوهستان، تیراندازی با سلاح جنگی مسافت ۲۵ متر، طناب‌کشی، دوی صحرانوردی و فوتسال برگزار شد که در پایان سازمان صنایع دفاع به قهرمانی رسید و سازمان صنایع هوافضا و سازمان صنایع هوایی عناوین دوم و سوم را به‌دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس