کد خبر 367824
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با رئیس حزب «یش عتید» و وزیر دارایی ۵ شرط را برای استمرار فعالیت کابینه کنونی تعیین کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو شب گذشته نشستی را با رئیس حزب «یش عتید» و «یائیر لپید» وزیر دارایی در قدس برگزار و طی آن 5 شرط را برای ابقای کابینه کنونی تعیین نمود که البته لبید این شروط را نپذیرفت.

این شروط نتانیاهو عبارت بودند از: توقف انتقاد از عملکرد کابینه، اختصاص 6 میلیارد شکل (حدود 1.25 میلیارد دلار) به بودجه امنیت اسرائیل، ارائه بودجه کافی برای انتقال پایگاه های ارتش اسرائیل از مرکز سرزمین اشغالی به النقب، تائید طرح قانون یهودیت اسرائیل، عدم لغو مالیات بر ارزش افزوده خرید واحدهای مسکونی برای زوج های جوان.

در بیانیه صادره از دفتر نتانیاهو آمده است که نتانیاهو به لبید ابلاغ کرد که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند وی قادر به اداره امور کابینه نخواهد بود.

وی تصریح کرد که چنانچه عملکرد برخی از وزرا به همین وضعیت باقی بماند در آن صورت مجبور خواهد شد انتخابات زودهنگام برگزار نماید و این یک گزینه بهتر است و بدترین گزینه این است که کابینه با وزرایی که در برابر عملکرد کابینه کارشکنی می کنند، ادامه فعالیت بدهد.

پس از این نشست، لپید با انتقاد از نتانیاهو تاکید کرد که وی اسرائیل را به سمت انتخابات زودهنگام سوق می دهد؛ او نیازهای اسرائیلی ها را نایده می گیرد و تنها به خواسته های ویژه خود توجه دارد.

از سوی دیگر «زئیف الکین» رئیس ائتلاف کنونی کابینه اعلام کرد که فردا در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به پیشنهاد سلب اعتماد از کابینه رأی خواهند داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس