کد خبر 367503
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد قبل از تصمیم‌گیری درباره برگزاری انتخابات زودهنگام با برخی وزرای کابینه ائتلافی به طور خصوصی دیدار کند.

به گزارش مشرق، به دنبال بحران موجود در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» تصمیم گرفته با برخی وزرا به طور خصوصی دیدار کند و در نهایت درباره برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم‌گیری کند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در مطلبی به بحران در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: «بنیامین نتانیاهو» در آخرین تلاش برای ترمیم ائتلاف شکننده خود، امروز (دوشنبه) با وزرای ارشد کابینه دیدارهای خصوصی خواهد داشت. انتظار می‌رود او در روزهای آتی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم‌گیری کند و ماحصل نشست‌های او با وزرا احتمالا به تصمیم‌گیری در این رابطه منجر می‌شود.

بر اساس این گزارش، به دنبال ناآرامی‌های فزاینده پیرامون لایحه شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان «دولت یهودی»، نتانیاهو یکشنبه (روز گذشته) با «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل که رئیس حزب «اسرائیل بیتنا»ست، دیدار کرد و قرار است امروز (دوشنبه) با «یعیر لاپید» وزیر دارایی (رئیس حزب «یش‌آتید»)، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری (رئیس حزب «هاتنوا») و «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد (رئیس حزب «خانه یهودی») دیدار کند.

لاپید و لیونی اعلام کرده‌اند اگر قانون «دولت یهودی» به شکل کنونی در کنست (پارلمان اسرائیل) ارائه شود، با آن مخالفت خواهند کرد حتی اگر این کار به قیمت زمین زدن کابینه ائتلافی تمام شود.

منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند، او در روزهای آتی، آخرین تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بررسی کند آیا توافقی حاصل می‌شود که تداوم موجودیت کابینه کنونی را امکان‌پذیر سازد، به گونه‌ای که امور این رژیم به طور کامل انجام شود. 

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، تقریبا یک ماه از آخرین باری که نتانیاهو و لاپید با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند، گذشته است که این موضوع به خاطر اختلاف میان این دو بر سر مسئله بودجه سالانه و اختلافات درباره لوایح مختلف بوده است.

به نوشته هاآرتص، برخی منابع به خاطر توطئه لاپید برای براندازی نتانیاهو و تشکیل ائتلاف جایگزین و نیز به خاطر جلوگیری از سرمایه‌گذاری در بودجه نظامی، به شدت از او انتقاد کرده‌اند. آنها گفتند: «لاپید تعهد خود برای اختصاص چند میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) بیشتر برای بودجه نظامی به منظور خرید سیستم‌های تسلیحات پیشرفته و آموزش را نقض کرده است. به جای آن، این پول به پروژه‌های ملی اختصاص داده شد که قرار بود وزارت دارایی آنها را تامین مالی کند؛ پروژه‌هایی نظیر انتقال پایگاه‌های وزارت «دفاع» به صحرای نگوو».

نتانیاهو در جلسه یکشنبه کابینه ائتلافی با انتقاد از اعضا ائتلاف گفت که اولتیماتوم و تهدیدات اخیر برخی وزرا برای خروج از ائتلاف، حکمرانی بر رژیم صهیونیستی را غیرممکن ساخته است. او به وزرا گفت، با وجود اختلاف بر سر مسائلی چون بودجه سالانه و قانون «دولت یهودی»، ادامه فعالیت غیرممکن است بنابراین تهدید کرد کابینه را منحل خواهد کرد و خواستار برگزاری انتخابات جدید خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، «ماموریت‌های مهمی پیش روی ماست. برای انجام آنها، به ثبات در کابینه و مدیریت نیاز داریم. اما متاسفانه، این، چیزی نیست که رخ داده».

سخنان نتانیاهو در بحبوحه گمانه‌زنی‌های فزاینده درباره برگزاری انتخابات زودهنگام درصورت عدم حل اختلافات اعضا ائتلاف بر سر قانون «دولت یهودی» بیان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس