وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی بازدید کردند.

به گزارش مشرق، در این بازدید «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «معصومه ابتکار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تولید باتری‌های لیتیومی از نزدیک در جریان سیر مراسم تولید، بومی‌سازی و روند پیشرفت این فناوری نو قرار گرفتند.
 
نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از کارخانه باتری‌های لیتیومی با تاکید بر کافی نبودن مشوق‌های تعرفه‌ای برای واردات، از ارائه بسته‌های حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی برای تصویب به هیات دولت در این خصوص خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با در دستور قرار گرفتن تولید باتری‌های برقی و هیبریدی و عملیاتی شدن آن بتوان شاهد تولید این محصولات در سال آینده باشیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازدید با تاکید بر اقتصاد سبز به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت، افتتاح و راه‌اندازی باتری‌های لیتیومی را گام بسیار مهمی در تحقق هوای پاک و هدف اقتصاد سبز دانست و افزود: فرصت مناسبی برای خودروسازان است که در جهت فرهنگ سازی، گسترش و سرمایه گذاری این صنعت گام برداشته و بتوان شاهد جایگزین شدن خودروهای برقی و لیتیومی به جای خودروهای فرسوده در آینده نزدیک بود.
 
سازمان توسعه منابع انرژی ودجا امروز به عنوان اولین و تنها تولید کننده باتری‌های لیتیومی در کشور بوده که با ظرفیت تولید سالانه ۲/۵ میلیون آمپر ساعت انواع باتری‌های تخت و استوانه‌ای قابل شارژ برای مصارف نظامی و غیر نظامی، علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیازهای فعلی کشور بخصوص در نیروهای مسلح، قادر است در افق ۱۴۰۴ جزء شاخص‌ترین تامین کنندگان این محصول پر کاربرد در منطقه شود.
 
این در حالی است که باتری‌های لیتیومی به عنوان نسل جدید ذخیره ساز‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد همچون چگالی انرژی و سطح ولتاژ بالا به تدریج جایگزین باتری‌های دیگر خواهد شد و می‌تواند علاوه بر اشتغال زایی مناسب، از خروج مقادیر زیادی از ارز کشور جلوگیری نماید.
 
گفتنی است؛ فناوری صنعت تولید باتری‌های لیتیومی که امروز در صنایع هوافضا، حمل و نقل، ابزار و ادوات الکترونیکی، صنعتی، موبایل و سایر مصارف دیگر به عنوان یک ذخیره ساز مطمئن و قابل دسترس کاربرد دارد، به دست توانمند مدیران، متخصصان و صنعت گران سازمان توان وزارت دفاع شکل گرفت و در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ در آستانه عید سعید غدیرخم با حضور سردار دکتر دهقان، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس