کد خبر 367069
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

شیوخ عشایر استان الانبار از دولت عراق خواستند تا به این عشایر جهت مقابله با داعش حمایت‌های نظامی ارائه دهد. در همین حال نخست وزیر عراق اعلام کرده است که دو استان دیالی و صلاح الدین در آینده‌ای نزدیک از دست تروریست‌های داعش آزاد می‌شوند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در اظهارات مطبوعاتی با بیان اینکه بغداد پایتخت عراق در حال حاضر کاملا از خطر داعش دور شده است، افزود: دو استان دیالی و صلاح الدین نیز در آینده‌ای نزدیک از دست تروریست‌های داعش آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی در حال تدوین فعالیت‌های نظامی برای بازپس‌گیری دو استان الانبار و نینوا هستند، تصریح کرد: شکست دادن داعش امری آسان نیست و به جانفشانی‌ها و امکانات بیشتری نیاز دارد.

درگیری‌های شدید در جنوب شهر رمادی

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که از صبح روز گذشته درگیری‌های بسیار شدیدی در جنوب شهر رمادی واقع در شرق استان الانبار در جریان است که بنا به گفته منابع امنیتی عراق تروریست‌های داعش از چند روز قبل برخی از مناطق آن را تحت تصرف خود درآورده‌اند. جنگنده‌ها نیز در این درگیری‌ها مشارکت دارند و پیشروی‌های کندی برای بازپس گیری منطقه الحوز صورت می‌گیرد که افراد مسلح ظرف چند روز گذشته آن را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

پیشتر تروریست‌های داعش تعدادی از خانه‌ها را در منطقه الحوز بمب‌گذاری کردند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شوند.

پیشروی کند نیروهای عراقی در منطقه الحوز

عمر العلوانی، یکی از نیروهای عشایر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: ما توانسته‌ایم تمامی ورودی‌های منطقه الحوز را تحت کنترل خود درآوریم اما نیروهای امنیتی از هراس انفجار منازل بمب‌گذاری شده به صورت کندی در حال پیشروی هستند.

در همین حال مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند که درگیری‌ها در الانبار به هلاکت 16 تروریست داعشی انجامیده است.

منابع امنیتی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کردند: جنگنده‌های ائتلاف با هماهنگی با نیروهای امنیتی عراق مواضع داعش را در ناحیه کبیسه در جنوب شهر هیت (70 کیلومتری غرب رمادی) هدف قرار دادند که این حملات به هلاکت 10 تروریست داعشی انجامید.

همچنین درگیری‌ها در منطقه الحوز در مرکز رمادی به کشته شدن شش داعشی دیگر انجامید.

درخواست عشایر الانبار از دولت برای ارائه حمایت‌های نظامی

در همین حال شیوخ عشایر در استان الانبار در جریان نشست شیوخ در بغداد از دولت عراق خواستند تا به این عشایر جهت کمک برای برخورد با حملات داعش حمایت‌های نظامی ارائه دهند.

همزمان سعد عبدالله یکی از شیوخ الانبار با بیان اینکه تمام عراقی‌ها باید با تندروی‌ها مقابله کنند از دولت مرکزی در بغداد خواست تا از استان الانبار برای مقابله با تروریست‌های داعش حمایت کنند.

ارکان طرموز یکی از اعضای شورای استانداری الانبار از عشایر این استان درخواست کرد تا برای مقابله با تروریست‌های داعش که "برنامه‌ها و دستورکارهای منطقه‌ای و خارجی در پشت آن‌ها قرار دارد" سلاح در دست بگیرند و با این تروریست‌ها بجنگند.

طرحی برای ایجاد ایست امنیتی بزرگ میان عامریه فلوجه و جرف الصخر

مسئولان محلی در بابل اعلام کردند که در آینده‌ای نزدیک طرح ایجاد یک ایست بازرسی بزرگ میان عامریه فلوجه در جنوب الانبار و ناحیه جرف الصخر (جرف النصر) در شمال بابل کلید خواهد خورد.

در پی پیروزی‌های نیروهای عراقی علیه تروریست‌های داعش در جرف الصخر مردم عراق نام این منطقه به جرف النصر تغییر دادند.

صادق مدلول السلطانی، استاندار بابل عنوان داشت: مسئولان محلی طرح ایجاد مانعی بزرگ میان عامریه فلوجه و جرف النصر در شمال بابل را کلید خواهند زد که مانع از آمد و شد تروریست‌های داعش می‌شود.

داعش منازل ایزدی‌ها را در نینوا منفجر کرد

در همین حال یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که تروریست‌های داعش تعدادی از منازل طائفه ایزدی را در غرب استان نینوا منفجر کردند.

خبرگزاری عراقی واع گزارش داد: گروهی از تروریست‌های داعش تعدادی از منازل طائفه ایزدی را در ناحیه سنونی از توابع شهرستان سنجار بمب‌گذاری کردند و همچنین دارایی‌های این منازل را به سرقت بردند و سپس این خانه‌ها را منفجر کردند.

داعش برج‌های مخابرات را در موصل منهدم ساخت

همزمان سالم جمعه الشبکی، یکی از مسئولان استان نینوا اعلام کرد که تروریست‌های داعش برج‌های مخابرات را در شهر موصل منهدم ساختند و تنها چند برج باقی مانده که سالم است.

وی در سخنانی افزود: تخریب برج‌های مخابراتی و قطع تماس‌ها حاکی از این است که نیروهای امنیتی توانسته‌اند تروریست‌های داعش را شکست دهند و پس از پیروزی‌های گسترده نیروهای قهرمان ما در بیجی، جرف النصر، دیالی و دیگر استان‌ها روحیه داعشی‌ها فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس