کد خبر 366912
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹

سازمان مردمی بدر، روز شنبه شکست داعش در عراق را به برخی نمایندگانِ منتقدِ نیروهای داوطلب مردمی، "تسلیت" گفت.

به گزارش مشرق، "کریم النوری" از رهبران سازمان بدر، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی"سومریه" از برخی نمایندگان پارلمان که نیروهای داوطلب مردمی را "میلیشیا" خوانده بودند، به شدت انتقاد کرد و این گونه اظهارات را نشان دهندۀ نگرانی آن ها از سقوط داعش دانست.

النوری با تاکید بر این که نیروهای داوطلب مردمی، با اعلام جهاد آیت الله سیستانی شکل گرفت و مستقیم تحت نظر دولت عراق فعالیت می کند، خاطر نشان کرد: نیروهای داوطلب مردمی، در حالی پیشروی داعش به بغداد را متوقف کردند که ارتش، در موصل، از هم پاشیده بود.

وی با انتقاد از اظهارات مغرضانه برخی نمایندگان مجلس عراق، ضد نیروهای داوطلب مردمی و میلیشیا خواندن آن ها گفت: کسانی که این گونه سخنان را به زبان آوردند، به داعش امید بسته بودند، اما من به "ظافر العانی" (نماینده جبهه التوافق که نیروهای داوطلب را میلیشیا خوانده بود) سقوط داعش را تسلیت می گویم.

النوری خاطر نشان کرد: ما افتخار می کنیم که میلیشیای تحت امر دولت و تابع مرجعیت دینی خوانده شویم. ما افتخار می کنیم که دیروز، عناصر داعش را از قره تپه بیرون راندیم و همچنین افتخار می کنیم که تحت فرماندهی "هادی العامری" (دبیرکل سازمان بدر عراق) سرور مجاهدان، مبارزه می کنیم.

سازمان بدر يکي از مهمترين نهادهاي زير مجموعه تشکيلات مجلس اعلا است در دوره حکومت دیکتاتوری عراق بازوي نظامي مجلس اعلا در مبارزه با رژيم صدام بود.

وی با تاکید بر ضرورت اجتناب از این گونه اظهارات، آن را زمینه ساز پیشروی داعش در عراق دانست و گفت: هیچ کس به داعش افتخار نمی کند و هیچ یک از گروه ها و جریان های سیاسی، نباید به داعشی ها امید ببندند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    بدر چند سالی هست که از مجلس اعلی جدا شده و مستقل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس