کد خبر 367206
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مواضع گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در استان «حسکه»، واقع در شمال شرقی سوریه کشته و زخمی شدن 150 تکفیری داعشی را درپی داشت.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته دو عملیات نظامی در شهر «الشدادی»، ‌واقع در 60 کیلومتری جنوب شهر «حسکه»، مرکز استان حسکه، در شمال شرقی سوریه علیه مواضع گروهک تروریستی تکفیری «داعش» انجام داد.

براساس گزارش‌های رسیده این دو عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علاوه بر انهدام مواضع و تجهیزات و تسلیحات نظامی گروهک تروریستی داعش در شهر الشدادی، کشته و زخمی شدن 150 تکفیری داعشی را درپی داشت.

یک منبع میدانی آگاه سوری در این خصوص تاکید کرد که در میان کشته‌ها و زخمی‌های این دو عملیات 4 سرکرده داعش نیز مشاهده می‌شود.

این منبع آگاه سوری افزود:‌ به موازات عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه، یگان توپخانه ارتش این کشور نیز تحرکات داعش در مناطق واقع در مسیر کوه «عبد العزیز»، واقع در جنوب غربی شهر حسکه را هدف قرار دادند که مهمترین کانون تجمع و تمرکز داعش در این شهر و استان به شمار می‌‌آید.

از سوی دیگر، یک منبع محلی نیز تصریح کرد که داعش اقدام به بمبگذاری و مین‌گذاری مسیرهای احتمالی پیشروی ارتش سوریه از شهرک «مخروم» تا کوه عبد العزیز کرده است، تا به این طریق مانع پیشروی ارتش سوریه در این منطقه شود.

این منبع محلی افزود: داعش همچنین از ورود خودروهایی که از بزرگراه «ابیض» از سمت رقه قصد ورود به حسکه را دارند، به بهانه وجود درگیری‌های شدید در این منطقه ممانعت به عمل می‌آورد و آنها را وادار می‌کند، برای رسیدن به الشدادی و شهر حسکه از مسیر بیابانی استفاده کنند.

شهر حسکه ظرف روزهای اخیر شاهد عملیات گسترده یگان توپخانه ارتش سوریه و نیروی هوایی این کشور است که تجمعات و تحرکات داعش در جنوب و جنوب شرقی شهر حسکه را به شدت زیر آتش گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس