کد خبر 366921
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

شبکه الجزیره در ادامه فتنه پراکنی های خود در جهان اسلام با شیعی خواندن دولت عراق، این دولت را به ظلم علیه اهل سنت متهم کرد.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره که از سوی خاندان سلطنتی قطر تامین مالی و اداره می شود، در تازه ترین دور از تفرقه افکنی و فتنه پراکنی در جهان اسلام در حالی که فضای سیاسی عراق هر روز به سوی اتحاد و برادری ملی پیش می رود، دور تازه ای از فضاسازی و دروغ پردازی را آغاز کرد.

الجزیره با پخش مصاحبه ای با محمد فیضی از علمای تندرو اهل سنت عراق از عدم وجود هرگونه امکان اتحاد و همکاری اهل سنت عراق با دولت مرکزی بغداد خبر داد. وی علت این امر را ادامه ظلم هایی که علیه اهل سنت در این کشور اتفاق می افتد دانست.

این شبکه مدعی شده است که سپاه بدر شیعی 1500 شهروند اهل سنت عراق را کشته است و اکنون نیز گروه های نظامی و شبه نظامیان شیعی قصد کشتن اهل سنت را دارند.

نکته قابل توجه در این اظهارات مثال هایی است که شبکه الجزیره در مورد آنچه که کشتارهای شیعیان علیه اهل سنت نام می برد، می زند. این شبکه از پیروزی های ارتش عراق در جرف الصخر، دیالی، بیجی، السعدیه و جلولاء و سایر مناطق استراتژیک آزاد شده از دست داعش به عنوان بارزترین نمونه های جنایات شیعیان عراق علیه اهل سنت این کشور نام می برد. این در حالی است که تمام کارشناسان و رسانه های جهان این پیروزی ها را پیروزی ملت عراق علیه نیروهای تروریستی داعش می دانند.

شبکه الجزیره با توجه به اتحاد عشایر، علما و بزرگان اهل سنت عراق با دولت مرکزی این کشور و همکاری آنها با ارتش و غیر قابل کتمان بودن این همکاری آنها را به خودفروختگی و خیانت به مردم اهل سنت عراق متهم کردند.

این اقدام شبکه الجزیره که به همراه شبکه العربیه سعودی رسانه های فتنه ساز در منطقه به شمار می آیند، می تواند نشانه ای از آغاز توطئه های جدید علیه دولت ائتلاف ملی عراق و خنثی سازی موفقیت های مردم عراق در برابر داعش باشد.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    همه وهمه شبکه ها.رسانه ها.سایت ها وحتی پول ونفت واسلحه وحتی نیروی اعراب وشیوخ احمق منطقه در جهت منافع صهیون بکار گیری میشود.مشکل فقط اسامی نوکران وال دستان صهیون است.که بانام القاعده.داعش. النصره .حماس .قطر.عربستان .ترکیه..افتادن به جان وناموس ومال ملل مسلمان منطقه از سوریه ولبنان وعراق.سرمیبرند وذبح میکنند واتش میزنند واموال راغارت .دنیا فقط وفقط نظارگروالبته نارحت وغمگین که چرا امنیت صد درصدی صهیون با ذبح ونابودی ملل مشلمان کشور های سوریه وعراق و...تامین نشد والبته ناراحتی بیشتر انان از بجا نیاوردن دستور انان از عروسکان عرب وغیر عرب مانند عربستان .قطر وامارات وترکیه..زیرا خونهای مظلوم وبناحق ریخته شدن صد ها هزار نفر از مردم وسرباز که در راه حفظ وپایداری محور مقاومت تاابد صهیون خواب راحت بخود چه در مرزها وشهرها و...رانخواهد دید.انشاالله
  • پسر ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    بدبخت دیگه حناتون پیش عراقی ها رنگ نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس