کد خبر 366707
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر به ترکیه ضمن محکوم کردن اقدامات داعش در عراق و سوریه، از اقدام نظامی علیه این گروه تروریستی حمایت کرد.

به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین سفر خود به ترکیه تاکید کرد که اقدام نظامی برای متوقف کردن داعش در عراق و سوریه اقدامی قانونی است و از سران کشورهای اسلامی خواست تا خشونت‌های این گروه وحشی را محکوم کنند.

شبکه خبری «العربیه» با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت که وی روز گذشته در راستای تقویت روابط دینی بین طرفین وارد آنکارا شد و امروز هم سفر 3 روزه خود را با ورود به استانبول ادامه می‌دهد.وی در دیدار با ««محمت گورمز» از مقامات برجسته مذهبی ترکیه و دیگر مقامات در این مورد گفت:«به عنوان سران مذهبی ما باید همه اقدامات علیه نقض حقوق‌بشر را صورت دهیم. هر اقدام خشونت‌باری که به نقض عدالت مذهبی می‌شود را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که خداوند حامی صلح و زندگی و قادر مطلق است.»

وی همچنین با محکوم کردن اقدامات وحشیانه علیه ایزدی‌ها، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی،خواستار گفت‌وگوی هر چی بیشتر میان مسلمانان، مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها شد.

سفر پاپ فرانسیس به ترکیه در شرایطی انجام می‌گیرد که این کشور اخیرا با اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف به سیاست‌های دولت آنکارا درخصوص سوریه و به ویژه درگیری‌های داعش با ساکنان شهر کردنشین عین‌العرب (کوبانی) مواجه بوده، اعتراضاتی که به درگیری‌های خیابانی هم انجامید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس