اختلاف نظر میان بسیاری از دموکرات‌ها و رئیس جمهور آمریکا در موضوعات مربوط به سیاست خارجی اوباما را به یک رئیس‌جمهور منزوی تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، واشنگتن تایمز نوشت: برخی از نزدیکترین مقامات دولت در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما اخیرا به دلایل مختلف درحال فاصله گرفتن از وی هستند. تازه‌ترین مورد نیز جو بایدن، معاون اوباما است که معمولا از عدم وجود انرژی در روابط میان خود و رئیس‌جمهور آمریکا سخن گفته است.

بایدن اخیرا اعلام کرد که از  کنار گذاشتن چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا تنها دو سال پس از ورود به پنتاگون توسط کاخ سفید عصبانی شده است. در اوایل سال جاری میلادی نیز هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از اصول سیاست خارجی اوباما با عنوان "دست از انجام کارهای احمقانه بردارید" انتقاد کرد.

کلینتون در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ملت‌های بزرگ به سازماندهی اصول و مبانی نیاز دارند و "عدم انجام کارهای احمقانه" یک اصل سازمان‌دهنده به شمار نمی‌رود.

یکی از نزدیکان کلینتون که نخواست نامش فاش شود نیز با انتقاد از سیاستهای اوباما در برخورد با گروه داعش اعلام کرد که اقدامات آمریکا درقبال داعش بسیار منفعلانه بوده و هیلاری کلینتون شیوه‌ای تهاجمی‌تر را علیه این گروه اتخاذ می‌کرد.

اظهارات بایدن و و هیلاری کلینتون نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری بیانگر اختلاف نظر میان مقامات ارشد حزب دموکرات و اوباما پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس