کد خبر 366055
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

به گفته یک ژنرال آمریکایی، ارتش این کشور در نظر دارد 150 دستگاه تانک و زره پوش را در تعدادی از کشورهای اروپای شرقی مستقر کند.

به گزارش مشرق، ژنرال بن هاجز از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا که در حال حاضر در استونی مستقر است، اعلام کرد ارتش کشورش در نظر دارد حدود 150 دستگاه تانک و خودرو زرهی را در تعدادی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از جمله در چند کشور اروپای شرقی مستقر کند.

بر پایه این گزارش، این تصمیم در راستای اجرای طرح موسوم به 'راه حل آتلانتیک' و به منظور رفع نگرانی کشورهای حوزه دریای بالتیک و بویژه لهستان از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین، اتخاذ شده است.

این مقام نظامی آمریکایی با اشاره به این که علاوه بر استقرار تانک ها، نیروهای زمینی نیز طی چند ماه برای مشارکت در رزمایش های مشترک در این کشورها اعزام خواهند شد، اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 50 دستگاه خودروی زرهی در این کشورها مستقر شده اند. همچنین حدود یکصد دستگاه تانک 'آبرامز ام یک' (Abrams M1 )، خودروهای رزمی 'بردلی' Bradley) ) و نیروهای آمریکایی آماده خواهند بود تا در آلمان و احتمالا سایر مناطقی که آمریکا در اجرای تمرین های نظامی با ناتو مشارکت داشته باشد، مستقر شوند.

وی که به تازگی در راس نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا قرار گرفته است، اعلام کرد: نیروهای نظامی پس از اجرای رزمایش به کشور خود باز می گردند اما تجهیزات در محل باقی می ماند.

هاجز همچنین عنوان کرد: اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و حمایت این کشور از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین، نگرانی های زیادی را در منطقه ای که سال ها تحت تسلط اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار داشته، ایجاد کرده است؛ همین امر به استقبال کشورهای عضو ناتو از استقرار نظامیان آمریکایی منجر شده است.

29 هزار نظامی آمریکایی به طور دائم در آلمان، ایتالیا و بلژیک مستقر هستند اما واشنگتن به عنوان ارسال پیام برای روسیه، بطور موقت تعداد این نیروها را در منطقه افزایش داده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس