مسابقات فینال گرندپریکس از چهارشنبه (12 آذرماه) در شهر "کوئرتارو" مکزیک آغاز و عاشورزاده و خدابخشی اولین نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند که بر روی شیاپ چانگ می‌روند.

به گزارش مشرق، مسابقات فینال گرندپریکس از روز چهارشنبه (12 آذرماه) به مدت 2 روز در سالن "مرکز کوئرتارو" مکزیک برگزار خواهد شد که از تیم ایران 4 تکواندوکار به دیدار رقبای خود می روند.

در این رقابت‌ها که 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند، نفر اول هر وزن 80 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 ریو، نفر دوم 48 امتیاز، نفر سوم 28.80 امتیاز، نفر چهارم 17.28 امتیاز و نفرات پنجم نیز 12.10 امتیاز دریافت خواهند کرد.

از تیم ایران و با دعوت فدراسیون جهانی، فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیک با رنکینگ 6، بهنام اسبقی در وزن دوم المپیک با رنکینگ 3، مهدی خدابخشی در وزن سوم المپیک با رنکینگ 4 و سجاد مردانی در وزن چهارم المپیک با رنکینگ 7 در فینال رقابتهای گرندپریکس در سال 2014 حاضر می شوند.

بر اساس برنامه اعلام شده، ورود و ثبت نام تیم‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه (8 و 9 آذرماه) و تمرین تیم‌ها طی روزهای 9 تا 11 آذرماه پیگیری می‌شود.

جلسه داوران و قرعه کشی مسابقات، روز دوشنبه (10 آذرماه) از ساعت 14 تا 16 به وقت محلی انجام می‌شود و تمرین تیم‌ها در این مدت در محل سالن های تمرین، برنامه ریزی شده است.

پنجشنبه، 12 آذرماه، در اولین روز مسابقات، مبارزات اوزان 58- و 80- کیلوگرم (وزن اول و سوم المپیک) مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان پیگیری می شود که از تیم ایران فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

روز دوم و پایانی مسابقات (پنجشنبه – 13 آذرماه)، مبارزات اوزان 68- و 80+ کیلوگرم (وزن دوم و چهارم المپیک) مردان و اوزان 57- و 67+ کیلوگرم انجام می‌شود که نمایندگان ایران بهنام اسبقی و سجاد مردانی هستند.

طبق برنامه؛ مسابقات از ساعت 9 صبح به وقت محلی (18:30 به وقت ایران) آغاز می شود.

با اعلام فدراسیون جهانی، در این مسابقات تنها یک مدال برنز توزیع می‌شود. بدین صورت که 2 تکواندوکار بازنده مرحله نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت و برنده این دیدار بر سکوی سوم می‌ایستد.

فدراسیون جهانی تاکنون 3 مرحله از رقابت‌های جایزه بزرگ در سال 2014، با هدف کسب امتیاز ورودی المپیک 2016 برزیل را در کشورهای چین، قزاقستان و انگلیس برگزار کرده که تیم ایران موفق به کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز شده است.

منبع: سایت فدراسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس