کد خبر 362478
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

سران گروه ۲۰ موسوم به G20 در حال سفر به استرالیا هستند تا در نشست این گروه در بریزبن استرالیا شرکت کنند.

به گزارش مشرق، سران کشورهای عضو گروه G20 در حال سفر به استرالیا هستند تا در نشست سال جاری این گروه در بریزبن این کشور شرکت کنند.

از جمله مهمترین شخصیت های شرکت کننده در این اجلاس می توان به روسای جمهور روسیه، چین و آمریکا اشاره کرد.

یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این اجلاس می توان به رشد اقتصاد جهانی اشاره کرد.

این گروه در نظر دارد تا علاوه بر گفتگو و بحث در مورد رشد اقتصاد جهانی، راه های دور زدن مالیات های دولتی، و افزایش اشتغال در جهان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

پیش بینی می شود مناقشه موجود در اوکراین بین روسیه و اوکراین و رویاروی روسیه با اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب از دیگر مسائل مورد توجه در این نشست باشد.

پیشتر فشارها برای جلوگیری از حضور پوتین در این اجلاس افزایش یافته بود، اما نخست وزیر استرالیا از استقبال برخی اعضا از حضور رئیس جمهور روسیه خبر داد و اعلام کرد اعضای این گروه با حضور پوتین موافقت کرده اند.

تا کنون بالغ بر 20 گروه در استرالیا مجوز اعتراض در زمان برگزاری اجلاس را از دولت این کشور دریافت کرده‌اند که یکی از موضوعات اصلی این اعتراضات درخواست برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در جهان خواهد بود.

طی روزهای آینده نشست گروه G20 به مدت دو روز با حضور سران این گروه  در استرالیا بر گزار خواهد شد. بر اساس برنامه‌های موجود طی روز جاری بالغ بر 13 نفر از سران کشورهای عضو وارد استرالیا می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس