کد خبر 362193
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار تصمیم جدید این شورا و بانک مرکزی را برای تسهیل شرایط صادرات طلا تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با مصوبات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه مصوباتی درباره تسهیل صادرات صنعت طلا در کشور به تصویب رسید تا صنعت طلا و صادرات آن رونق پیدا کند.

وی افزود: برهمین اساس تصمیم بر این شده تا واردکنندگان شمش طلا بدون آنکه نیازی به این باشد که ارز معادل طلای وارد شده را ضمانت دهند و یا معادل آن را طلا بیاورند، به صدور آن اقدام کنند.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار همچنین گفت: پیش از این صادرات طلا منوط به این بود که صادرکننده ارز حاصل را به بانک مرکزی بفروشد و یا تعهد دهد معادل آن را شمش طلا وارد کند اما با توجه به اینکه صنعت طلا مشتریان خاص خود را دارد و ضمانت آن کار سختی است بنابراین تصمیم گرفته شد برای رونق بخشی به تولید صنعت طلا شرایط جدیدی را بوجود اوریم.

وی با تاکید براینکه بنابراین دیگر نیازی به اینکه معادل واردات شمش طلا ارز ضمانت بدهند و یا معادل آن را طلا بیاورند نیست، افزود: بر این اساس یکسال برای واردکننده شمش طلا به منظور ساخت و تولید تا صادرات طلای ساخته شده مهلت در نظر گرفته شده است.

این عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار مصوبه مذکور را باعث رونق کسب و کار صنعت طلا و رفع محدودیت ها و موانع فعالیت در این صنعت دانست و گفت: یکی از مزیت های اقتصادی این مصوبه شفاف سازی فعالیت در صنعت طلا و صادارت و واردات آن است.

پورابراهیمی همچنین شفاف سازی اخذ مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه واردات طلا را از دیگر مزیت های این مصوبه عنوان کرد و گفت: همچنین در این جلسه عملکرد یک صندوق و یک بانک هم مطرح شد و قرار است در جلسه آینده گزارش آن نهایی شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس