کد خبر 361960
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸

یک پایگاه خبری عرب زبان در گزارشی از مذاکرات ایران و 5+1 در مسقط تاکید کرد که شرایط در عراق، اوکراین و افغانستان به گونه‌ای است که آمریکا برای اعلام دستیابی به توافق با ایران حتی به صورت جزئی عجله دارد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری النشره در تحلیلی از برگزاری مذاکرات در شهر مسقط پایتخت عمان با اشاره به اینکه آمریکا برای اعلام دستیابی به توافق با ایران حتی به صورت جزئی عجله دارد، تصریح کرد که این مذاکرات فشرده شاهد فراز و نشیب بوده است و مقامات دو طرف بر نقطه نظرات خود درباره مسئله هسته‌ای تاکید دارند.

النشره در ادامه با اشاره به اینکه فضای جاری بین المللی از جمله تحولات در اوکراین و تقابل آمریکا و روسیه، بحران داعش و همچنین بحث خروج نیروهای ناتو از افغانستان که دلایل عجله آمریکا برای اعلام به نتیجه رسیدن مذاکرات 5+1 با ایران است، تاکید کرد که عقب نشینی نسبی آمریکا در مذاکرات به طور راهبردی تامین کننده منافع‌اش در عرصه بین المللی خواهد بود.

همچنین النشره در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به کاهش چشمگیر قیمت نفت در بازرهای جهانی و تلاش عربستان برای افزایش تولید در راستای تشدید این مسئله برای ضربه زدن به ایران تاکید کرد که تهران و متحدش مسکو از این اقدام زیان‌های زیادی دیده‌اند.

این پایگاه خبری-تحلیلی در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود مذاکرات در مسقط به نتایج مهمی برسد که دارای تاثیرات منطقه‌ای و بین المللی مهمی خواهد بود، تصریح کرد که در این میان کشور عمان که از یک سو متحد آمریکا و انگلیس و از سوی دیگر دوست قدیمی ایران است نقش مهمی را بر عهده گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس