طی نشستی خانواده ۳ شهید از شهیدان فتنه ۸۸ شهیدان غلام‌کبیری، ذوالعلی و ستاری در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات تقدیر شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، خانواده شهدای فتنه 88 امروز دوشنبه 19 آبان‌ماه طی نشستی در غرفه خبرگزاری تسنیم تقدیر شدند. در این نشست پدر و مادر شهید امیرحسام ذوالعلی، پدر شهید غلام‌کبیری و مادر شهید سیدعلیرضا ستاری حضور داشته و طی گفت‌وگویی با خبرنگاران تسنیم از انتظارات خود در رسیدگی به پرونده سران فتنه 88 و  بصیرت‌بخشی در زمینه معرفی شهدای فتنه 88 سخن گفتند. در انتها مراسم تقدیر از این شهدا برگزار شد.

شهدای فتنه88 یک قدم از شهدای دفاع مقدس جلوترند

بسیجی شهید حسین غلام کبیری کسی که لقب اولین شهید فتنه را با خود دارد متولد سال 1370  و از بسیجیان فعال شهرری بود. حسین هم کار می کرد و هم درس می خواند. وقتی صبح روز شنبه 23 خرداد88 از امتحانش برگشت  گفت دیگر امتحاناتم هم تمام شد؛ دیگر بچه مدرسه‌ای ندارید. رفته بود کنکور امتحان بدهد ، بعد از شهادتش خبر قبولیش در دانشگاه به خانواده رسید. شهید حسین غلام کبیری در بیست و پنج خرداد ماه 88و در اغتشاشات تهران  در منطقه سعادت آباد به شهادت رسید‌. او توسط یک خودرو بی‌پلاک پراید مورد سو قصد قرار گرفت و به شدت مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل شد. خانواده شهید در دیدار با امام خامنه‌ای برگه قبولی حسین را با خود می‌برند که ایشان می‌فرمایند: خوشحال باشید که حسین در دانشگاه اصلیش قبول شده است.

بسیجی شهید امیرحسام ذوالعلی متولد 1365 است. او دانشجوی رشته الهیات دانشگاه آزاد اسلامی بود و در صحنه مبارزه با فتنه88 و آگاهی بخشی به مردم در زمینه اتفاقات این جریان شهره بود. او یکی از بهترین رزمی کاران باشگاه رزم انتظاران و از شاگردان حاج آقا علمایی بود. شهید امیرحسام ذوالعلی در روز نهم دی‌ماه88 مورد سوء قصد عده‌ای ناشناس قرار می‌گیرد اما آسیبی نمی‌بیند. 10دی‌‌ماه88 وقتی عازم کلاس درس در دانشگاه بود توسط عده‌ای از آشوبگران مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و سرانجام طبق گواهی پزشکی قانونی به علت صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت به بدن به شهادت رسید. امیرحسام که از فعالان هیأت محل در دهه محرم بوده و میان‌داری در این هیأت از ویژگی‌های شاخص او به شمار می‌رفت سرانجام در ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان به شهادت رسید.

«سید علیرضا ستاری» متولد 1360 و مهندس عمران بود. او در روز عاشورای سال 1388 به عنوان امدادگر هلال احمر، وارد صحنه درگیری‌ها شده بود تا به مجروحان حوادث، به‌صورت میدانی کمک کند. در همین روز توسط فتنه‌گران، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جانباز 70 درصد ایام فتنه شد. علیرضا ستاری پس از پنج سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش سرانجام  در روز چهارشنبه 16 بهمن 92 در سن 31 سالگی به شهادت رسید. تا به امروز در حالیکه کمتر از یکسال از شهادت او می‌گذرد، شهید ستاری عنوان آخرین شهید فتنه88 را به خود اختصاص داده است. هم اکنون یک دختر و یک پسر خردسال از وی به یادگار مانده است. شهید ستاری در زمینه فعالیت‌های مرتبط از جمله ورزش‌های اسکی و شنا و امور امداد و نجات به‌ویژه چتربازی و غواصی، مهارت خاص داشت. علاقه او به مطالعه در میان دوستانش شهره بود و به آثار مذهبی شهید مطهری و دکتر شریعتی علاقه خاصی داشت.

مادر شهید ستاری:شهدای فتنه 88 اصلی‌ترین زیرمجموعه شهدای امر به معروف کشورند/به عملکرد بنیاد شهید در رابطه با رسیدگی به پرونده شهدای فتنه انتقاد دارم

مادر شهید علیرضا ستاری یکی از حاضرین در این نشست بود که در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: روشنگری شهدای فتنه 88 در راستای واجب دینی امر به  معروف و نهی از منکر صورت گرفت من معتقد هستم شهدای فتنه 88 اصلی‌ترین زیر مجموعه‌ای از شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور هستند.

وی نسبت به برخی مسئولان کشور، بنیاد شهید و برخی سازمان‌ها اعتراض داشت و در این راستا توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به وضعیت پسر من فقط 40 درصد جانبازی داد در صورتی که 40 درصد جانبازی گویای وضعیت جانبازی او نبود. پرونده سران فتنه نیز به حال خود رها شده است و نتیجه‌اش به امروز و فردا موکول می‌شود. در خواست همه مردم علی‌الخصوص خانواده شهدای فتنه رسیدگی به پرونده سران فتنه است.

مادر شهید ستاری از ارادت فرزند شهیدش به مقام معظم رهبری گفت و افزود: علیرضا عاشق آقا بود و به خاطر همین ارادت و عشقی که به ولایت و رهبری داشت به شهادت رسید. مقام معظم رهبری شهدای فتنه 88 را افضل شهدای انقلاب اسلامی دانسته‌اند به نظر من این جمله رهبری به خاطر شجاعت و بصیرت بسیار شهدای فتنه بود که در اغتشاشات داخلی توانستند اختلاف را مدیریت کرده و طبق بصیرت و حقیقت عمل کنند و وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی شاخص فرزند شهیدش اشاره کرد که آن را عامل انتخاب خداوند دانست و گفت: علیرضا به حضرت ابوالفضل امام حسین و حضرت زهرا علاقه ویژه‌ای داشت برای آن‌ها شعر می‌سرود و این عشق علیرضا قابل توصیف نیست به نظر من همین حب اهل بیتی که در دل او بود و گرایش زیادش به سیدالشهدا او را به صف شهدا پیوند داد.

مادر شهید ستاری افزود: رسانه های بیگانه بارها به بهانه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی تقاضای مصاحبه با من را داشت اما من وقتی او را شناختم پاسخی به سوالاتش ندادم. اینگونه افراد می‌خواهند از غفلت مردم ما علیه خودمان استفاده کنند.

پدر شهید غلام کبیری: شهدای فتنه88 یک قدم از شهدای دفاع مقدس جلوترند

پدر شهید غلام‌کبیری، نخستین شهید فتنه 88 یکی دیگر از افراد حاضر در نشست خانواده شهدای فتنه 88 بود. او در گفت‌وگو با تسنیم از خصوصیات اخلاقی شهید سخن گفت که او را از دیگر هم‌سن و سالان و افراد محیط پیرامونی‌اش جدا می‌کرد. در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت ناخوشایند و معلق پرونده قاتل حسین غلام‌کبیری اشاره کرد و نارضایتی خود را درمورد عدم رسیدگی مشخص به قاتلان شهدا و سران فتنه اعلام داشت.

او درخصوص وضعیت پرونده شهید غلام‌کبیری گفت: قاتل پسرم را دستگیر کردند به مدت دوسال و نیم در زندان بود اما بعد از گذشت این مدت به شکل عجیب و نامعلومی از جرمی که به گردن او بود تبرئه و از زندان آزاد شد. بارها خواستم به مسئولان یا به بیت رهبری نامه بنویسم و درخواست خود را درخصوص پیگیری جدی پرونده اعلام کنم اما کسی نیست در این میان ما را یاری کند. هیچکدام از مسئولان به جز عده‌ای از سرداران و مسئولان سپاه به دیدن ما نیامدند.

پدر شهید غلام کبیری ادامه  داد: بنیاد شهید در سه سال نخست پس از شهادت از ما سراغ می‌گرفت اما دوسال اخیر دیگر ما را فراموش کرده است و دیگر اموری را از ما پیگیری نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به غربت شهدای فتنه اشاره کرد و گفت: برخی افراد فرزندان ما خانواده‌های شهدای فتنه را شهید نمی‌دانند این زخم ما را همیشه تازه نگه‌می‌دارد؛ اما با این وجود وقتی برای مخالفان این جریان توضیح می‌دهم و دلایل را به صورت منطقی برایشان مطرح می‌کنم قانع می‌شوند و آن‌ها نیز ایمان می‌آورند که فرزندان ما هم مثل دیگر شهدا شهید محسوب می‌شوند.

پدر شهید غلام‌کبیری شهدای فتنه 88 را یک قدم جلوتر از شهدای دفاع مقدس دانست و در این راستا توضیح داد: شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با یک نبرد خارج از کشور رو به رو بودند اما فتنه 88 در داخل کشور بود هرچند که از سوی عوامل خارجی رهبری می‌شد اما درون کشور اتفاق افتاده بود برای فهم دقیق حقایق باید بصیرت زیادی خرج می‌شد تشخیص حق از باطل دشوار بود. خیلی از افراد بازی عاملان خارجی را باور کردند و مسیر را اشتباه رفتند. در این میان افرادی که فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دادند توانستند در مسیر اصلی باقی بمانند.

پدر شهید ذو العلی: تدبیرهای رهبری جلوی پیشروی فتنه را گرفت/حداقل انتظارمان اعتراف سران فتنه به اشتباهاتشان بود

پدر شهید امیرحسام ذوالعلی در گفتگو با تسنیم با اشاره به اهداف متعالی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: همه شهدای ما چه شهدای امر به معروف و نهی از منکر و چه شهدا فتنه88 و دیگر شهدا یک مسیر را می پیمودند. راه همه آن‌ها یکی است.

وی افزود: جریان فتنه از زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع) بوده و همه این را می‌دانند منتها نکته مهمی که امروز مسئولان در راستای رسیدگی به جریانات فتنه باید به آن توجه کنند این است که اگر بخواهند از قضایای فتنه به همین راحتی عبور کنند مطمئن باشند در آینده  بدتر از آن را شاهد خواهیم بود.

ذوالعلی در ادامه تصریح کرد: شکر خدا که رهبری بصیر داریم و تدبیرهای ایشان بود که جلوی پیشروی فتنه را گرفت. وگرنه موضوع خیلی عمیق تر از این حرف ها بود که به اسانی به پایان برسد.

وی با اشاره به انتظارات خانواده شهدای فتنه88 گفت: حداقل انتظاری که ما داشتیم این بود که سران فتنه به اشتباهاتشان اعتراف کنند آن‌ها حتی عذرخواهی هم نکردند.  اما ما در پیگیری مطالباتمان پیرو رهبری هستیم و از ایشان اطاعت می‌کنیم.

پدر شهید امیرحسام دوالعلی با اشاره به سودجویی رسانه‌های بیگانه برای نفوذ در میان خانواده شهدای فتنه88 گفت: در ابتدا زیاد به سراغ ما می‌امدند اما بعد از مدتیکه ما به کلی مواضع خود را در قبال فتنه88 مشخص کردیم و اعلام کردیم نا امید شدند. با عناوین مختلف هم به سراغ ما می آمدند گاهی از چاپ کتاب سخن می‌گفتند و گاهی هم نامه نگاری می کردند اما ما مشخص کردیم که اهدافمان چیست.

مادر شهید ذوالعلی: مسئولان مراقب باشند، سران فتنه منتظر فرصتی برای بازگشت هستند

وی افزود: اطلاع رسانی رسانه‌های ما در زمان فتنه88 ضعیف بود و همین باعث غفلت برخی جوانان می‌شد اگر اطلاع رسانی خوبی صورت می‌گرفت مردم و جوانان با بصیرت تر هم عمل می‌کردند. اما از آنجایی که خون شهیدان اثر دارد، این جوانان و مقاومتشان باعث ایجاد بصیرت در بین مردم شدند.

مادر شهید ذوالعلی نیز با اشاره به سران فتنه و فعالیت هایشان گفت: از گوشه و کنار می‌شنویم که این سران فتنه باز هم می‌خواهند در راس امور وارد شوند. مسئولان باید مراقب باشند که این ها منتظر فرصت هستند تا دوباره اهداف خود را پیگیری کنند. مسئولان مراقب باشند

وی افزود: فتنه 88 هشداری برای مسئولان بود  که مراقب افراد نزدیک به خود و تحرکاتشان باشند.

در انتهای از خانواده شهدای فتنه 88 تقدیر شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mohtaj ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    پدر شهید غلام کبیری: شهدای فتنه88 یک قدم از شهدای دفاع مقدس جلوترند! همانطور که برخی از فتنه گران سال 88 از فتنه گران سقیفه و جمل و صفین جلوتر بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس