دیرگاهی است که رسانه‌های غربی با تهیه گزارش از مراسم عزاداری روز عاشورا در برخی کشورها تلاش می‌کنند تا با قرائت ویژه‌ از این مراسم شیعیان را بشدت خشن و متمایل به خونریزی نشان دهند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به مناسبت روز عاشورا تصاویری را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد رسانه‌های غربی خیلی مصر هستند تا هر چه بیشتر تفکرات موجود در میان مسلمانان را افراطی نشان دهند. صحنه‌هایی از عزاداری گروهی خاص با استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار و قمه در افغانستان که سر تا پای آنها را خون فراگرفته است.

دیرگاهی است که رسانه‌های غربی با تهیه گزارش از مراسم عزاداری روز عاشورا در برخی کشورها تلاش می‌کنند تا با قرائت ویژه‌ از این مراسم شیعیان را بشدت خشن و متمایل به خونریزی نشان دهند.

در این میان خبرگزاری رویترز سال‌هاست که در قالب خبر، فیلم و عکس تلاش می‌کند تا عزاداری عاشورا را محدود به یک گروه خاص معرفی کند. این خبرگزاری با انتخاب سوژه قمه‌زنی در افغانستان تمام واقعه عاشورا را در این امر خلاصه‌کرده است.

با اینکه بارها علما و مراجع تقلید با بیان احکام عزاداری تلاش کرده‌اند تا از تحریف این مفهوم بدست رسانه‌های غربی جلوگیری کنند اما باز هم هر ساله افراطی‌گری در عزاداری زمینه سو استفاده را فراهم می‌کند.

رویترز در خبر خود هیچ تعریفی از واقعه عاشورا ارائه نکرده است و تنها با نشان دادن این عزاداری ویژه در افغانستان در تلاش است تا این مفهوم را القا کند که شیعیان حتی در افراطی‌گری به خودشان هم رحم نمی‌کنند. اگر این نگاه رویترز را در کنار اخبار افراطی‌گری‌های داعش که در طول سالیان گذشته از کشورهای اسلامی مخابره شده قرار دهیم خدا می‌داند چه افکاری به ذهن مخاطبی که هیچ شناختی از اسلام ندارد، خطور می‌کند.

خبرگزاری غربی هیچ خبری را از خاورمیانه مخابره نمی‌کنند مگر اینکه نشان دهنده افراطی‌گری و توجیه‌گر حضور نظامی آنها باشد. این نوع پوشش خبری در تلاش است تا با ایجاد یک دوقطبی در خاورمیانه و ایجاد جنگ مذهبی مدیریت تحولات منطقه را در دست بگیرد و متاسفانه عده کم افراطی‌ها زمینه را برای سواستفاده فراهم می‌کنند. با وجود آنکه در طول چند روز گذشته اکثر اماکن مذهبی کشورهای اسلامی شاهد حضور عزاداران حسینی بوده است اما قمه‌زنی در کربلا و افغانستان تبدیل به سوژه اول این رسانه‌ها شد.

{$sepehr_album_45568}


منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    خیلی کشته ومرده امام حسینین به جای این ادا ها که فقط مایه ابروریزی وانزجار وتبلیغ منفی علیه شیعه است اگه مردین برین عراق وسوریه ازحرم اهل بیت دفاع کنین که درمحاصره تکفیری ها هستن,شمر اون زمان مرد شمرویزیدیان الان دریابید که سر ازتن شیعیان وعلوی ها جدا میکنن
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    فقط عکسها را نزنید - ببینید چه اراجیفی به صورت کامنت زیر عکسها در شبکه های مجازی از سوی افراد ناآگاه و وهابی های بی دین نوشته شده است.
  • احسان ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    نمیدونم این افغانی ها وپاکستانی ها پیرو چه مکتبی هستن هر ساله در دستجات عزاداری روز حسین از این کارها میکنن,امسال هم دوسه تاشون خواستن بکنن که خوشبختانه جلوشون گرفتن
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    نمیدونم این افغانی ها وپاکستانی ها پیرو چه مکتبی هستن هر ساله در دستجات عزاداری روز حسین از این کارها میکنن,امسال هم دوسه تاشون خواستن بکنن که خوشبختانه جلوشون گرفتن
  • مریم ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    اینا دیگه چقدر دیوانه اند!
  • A ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    ابله این باعث وهن ما میشه!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    عقلم خوب چیزیه احسان خان. عزاداری امام حسین به این چیزها نیست. عزاداری امام حسین همون اشکهایی که با روضه و خطبه ها و مداحی ها ریخته میشه نه این وحشی بازیها.
  • موریس ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    عمرا اگه امام حسین راضی باشه .فقط آبرو میبرند اینا . جهالت هم در داعش دیده میشه و هم متاسفانه در اینها .شیعه یعنی پیرو .کجای سیره ائمه اطهار خودزنی بوده ؟این حماقت ها از کجا اومده؟عقل و بصیرت هم خوب چیزیه .
  • موریس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    کور تویی احمق که نمیدونی چطور داری دل امام رو داری میسوزونی با این کارهات .
  • محسن ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آسیب رساندن به خود اوج نفهمی است
  • قلی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    حالا بعضی ها به دوراندیشی امام خامنه ای پی بردند؟ ایشان چند سال پیش که قمه زدن رو ممنوع کردند این مسائل رو پیش بینی کرده بودند.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    آقای موریس سلام علیکم میشه بفرمایید چطور به این فیض الهی دست پیدا کردید؟؟؟!!!
  • سهیل بشردوست ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    بشینید تو خونه هاتون هر غلطی می خواین بکنید، جلوی دوربین ها تو خیابون این غلطها رو نکنید آبرو ریزی نکنید
  • ايرج ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    بايد با تبليغات تاثير گذار و استناد به آيات قرآن و احاديث كه هرگونه آسيب رساندن به اعضاء و جوارح بدن به صورت عمد گناه كبيره محسوب ميشود به اين قشر از شيعيان كه از روي اخلاص عزاداري ميكنند فهماند كه اين روش عزاداري نه تنها صحيح نمي باشد بلكه انجام اين اعمال نيز گناه مي باشد.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    عوض قمه زنی به بدنت اگر می تونی به نفس گنه کارت قمه بزن این نوع تفکر و رفتار مثل قمه زنی نشون میده تو اهلش نیستی اداشو درمیاری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس