کد خبر 360657
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

منابع امنیتی عراق از کنترل کامل ارتش بر پالایشگاه بیجی و هلاکت ده‌ها عنصر گروه تروریستی داعش در استانهای کرکوک و صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی السومریه نیوز نوشت: وزارت دفاع عراق کرد که ارتش به سمت مرکز شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین پیشروی کرد و توانست ساختمان فرمانداری را بازپس بگیرد.

در جریان این عملیات دهها نفر از عناصر داعش کشته یا زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در پلیس استان صلاح الدین نیز گفت: نیروهای امنیتی پرچم عراق را بر فراز ساختمان جدید شهرداری بیجی به اهتزاز درآوردند.

وی افزود: اکثر عناصر گروه تروریستی داعش به سمت استان نینوا فرار کرده اند.

در همین حال، یک منبع امنیتی دیگر در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق پالایشگاه بیجی را به کنترل کامل خود درآورده اند.

درهمین حال، ارتش عراق توانست مواضع گروه داعش را که شهر عامریه الفلوجه را از طریق آن از دو سمت جنوب و غرب محاصره کرده بود، بازپس بگیرد.

از عراق همچنین خبر می رسد که نیروهای امنیتی توانستند 15 تانکر حمل سوخت گروه داعش را مصادره کنند.

یک منبع امنیتی با اعلام این خبر افزود: این اقدام بعد از عملیات آزادسازی مناطق شمال تکریت و اطراف منطقه بیجی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: درپی پیشروی نیروهای امنیتی در محله های منطقه بیجی، اکثر عناصر داعش خودروها و سلاح های خود را رها کرده و به سمت منطقه الشرقاط و از آنجا به سمت استان نینوا فرار کردند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک نیز از هلاکت 13 عضو داعش و انهدام هفت خودروی آنها در حمله هوایی آمریکا به منطقه وادی زغیتون در 45 کیلومتری جنوب غرب کرکوک خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز درباره آخرین حملات خود در عراق و سوریه گفت که شش حمله هوایی به مواضع داعش در غرب عراق و هشت حمله هوایی به گروه داعش در شهر عین العرب سوریه اجرا کرده است.

درهمین حال، فرماندهی پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد که آمار کشته و زخمی های دو انفجار در منطقه بیجی به 14 نفر افزایش یافته است.

سرتیپ ستاد حمد النمس فرمانده پلیس استان صلاح الدین به السومریه نیوز گفت: این دو انفجار در محله صنعتی جنوب بیجی روی داد که در جریان آن 2 نفر کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این دو انفجار با استفاده از تانکر حمل سوخت روی داد و نشانگر آغاز فروپاشی و شکست داعش در نبرد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس