کد خبر 359448
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

گروه تکفیری داعش در ادامه جنایاتش علیه عشیره سنی «البونمر» در شمال الرمادی، امروز نیز 67 نفر دیگر از این عشیره را اعدام کرد.

به گزارش مشرق، محاصره 120 خانواده در شمال الرمادی به دست داعش، دستگیری فرمانده انتحاری‌های داعش، سردرگمی داعش در صلاح‌الدین و ...از جدیدترین تحولات عراق است.

اعدام 67 نفر دیگر از قبیله البونمر در شمال الرمادی

شبکه المیادین در خبری فوری نوشت که تکفیری‌های داعش، 67 نفر دیگر از عشیره البونمر» را در «الثرثار» در شمال «الرمادی» اعدام کردند.

استانداری «الانبار»: 120 خانواده آواره در شمال الرمادی محاصره‌اند

«صباح الکرحوت» رئیس شورای استانداری «الانبار» اعلام کرد که تکفیری‌های داعش 120 خانواده آواره را در نزدیکی منطقه «الثرثار» در 20 کیلومتری شمال «الرمادی» محاصره کرده‌اند.

وی گفت که اغلب این افراد زن و کودک هستند که از منطقه «الزویه» در منطقه «هیت» فرار کرده‌اند و راهی شمال الرمادی شده‌اند و اکنون حتی از آب و غذای کافی برخوردار نیستند.

رئیس شورای استانداری الانبار در ادامه خواستار عملیات نظامی دولت فدرال عراق برای در هم شکستن محاصره این خانواده‌های سنی در الثرثار شد.

استاندار صلاح الدین: داعش سردر گم شده است

«رائد الجبوری» استاندار استان صلاح الدین عراق گفت: داعش در این استان دچار سردرگمی شده است و بسیاری از سرکردگانش به سمت استان نینوا فرار کرده‌اند.

رائد الجبوری در گفت‌‌وگو با «السومریه‌نیوز» افزود: استانداری در حال هماهنگی با دولت مرکزی است تا نیروهای ارتش و نیز عشایر و داوطلبان پیوستن به ارتش به پایگاه اسپایکر بازگردانده شوند.

وی گفت: بعد از پیروزی‌های بزرگ نیروهای ارتش عراق و آزادسازی بسیاری از مناطق و روستاها در شمال تکریت و جنوب شهر بیجی، از عشایر مناطق آزادشده خواستیم افراد خود را مسلح کنند و ضد عناصر داعش به نیروهای ارتش بپیوندند.

استاندار صلاح الدین در 29 اکتبر گذشته به کارکنان ارتش و پلیس این استان که از انجام وظایف خود تخلف کرده بودند 3 روز برای بازگشت به مکان های خدمت شان مهلت داده بود.

فرمانده «انتحاری»های داعش بازداشت شد

یک منبع آگاه در اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم در استان کربلا، از بازداشت سرکردۀ تروریست‌های «انتحاری» داعش در استانهای مرکزی و جنوبی عراق، در بغداد دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان کربلا با اجرای عملیاتی در بغداد، موفق شدند فرمانده هسته‌های انتحاری داعش در استان های جنوبی و مرکزی عراق را بازداشت کنند.

این منبع که از ذکر نامش خودداری کرد، افزود: این نیروها همچنین عامل انفجار اخیر در پست بازرسی شماره 54 در شمال کربلا را هم بازداشت کردند.

استان کربلا با وجود آن که از استان های نسبتاً امن عراق محسوب می شود، هر از چندی شاهد تلاشهایی برای عملیات تروریستی است که این تلاش ها در آستانۀ مناسبت های مذهبی افزایش می یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس