کد خبر 358417
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در دیدار با رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد که ارتش آمریکا در هر عملیات و هر نقطه ای که نیاز باشد از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق حمایت و پشتیبانی می کند.

به گزارش مشرق، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با ژنرال لوید استون رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و هیئت همراه وی متشکل از استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق و شماری از مسئولین و مشاورین نظامی پنتاگون دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان، در دیدار، این ژنرال آمریکایی ضمن اشاره به موفقیت های نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در نبرد با داعش گفت: در میدان جنگ، نیروهای پیشمرگ توانستند هیبت داعش را در هم بشکنند و این گروه را به گروهی ضعیف که توانایی مقاومت ندارند تبدیل کنند.

لوید استون همچنین گفته است: هم اکنون به دلیل پیشروی های پیشمرگ در ربیعه و زومار عناصر داعش اراده خود را از دست داده و دچار سردرگمی شده اند.

بر اساس اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان؛ رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تأکید کرده است که نیروهای ارتش آمریکا در هر عملیات و جبهه ای که لازم باشد نیروهای پیشمرگ پیشروی کنند آماده همکاری و پشتیبانی هوایی خواهد بود.


همچنین آمده است که ژنرال لوید استون تلاش ها و اقدامات رئیس اقلیم کردستان عراق برای کمک رسانی و ارسال تسلیحات نظامی به کوبانی را ستوده است.

در این دیدار بارزانی ضمن تشکر از آمریکا و ائتلاف جهانی در حمایت از نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش گفته است: داعش توانایی رویارویی مستقیم را از دست داده و اکنون بیش از هر زمان دیگری کُردها و نیروهای پیشمرگ در دفاع از کردستان مصمم تر هستند.

در این دیدار مسرور بارزانی رئیس اداره‌ امنیت اقلیم کردستان، فواد حسین رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، مصطفی سید قادر وزیر نیروهای پیشمرگ، انور حاجی عثمان معاون وزیر نیروهای پیشمرگ، جعفر شیخ مصطفی وزیر سابق پیشمرگ و  سرلشگر شروان و جبار یاور از اعضای فرماندهی نیروهای مدافع اقلیم کردستان و صفین دزه یی سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

منبع: کرد پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس