کد خبر 358434
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

معاون رسانه‌ای پنتاگون با اعتراف به ناکارآمدی حملات هوایی آمریکا در جلوگیری از گسترش گروه تروریستی داعش، روند جذب نیرو توسط این گروه را قابل توجه خواند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا به شکست آمریکا در جلوگیری از پیشبرد اهداف گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.

بنا بر گزارش واشنگتن فری بیکن «جان کربی» معاون رسانه‌ای پنتاگون روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که توانایی این گروه در جذب نیروهای جدید و جایگزین کردن آنها به جای نیروهای کشته شده نشان می‌دهد که آنها همچنان از اقبال عمومی برخوردارند.

جان کربی در ادامه، جذب نیروهای جدید توسط داعش را نشان دهنده ناکارآمدی حملات هوایی آمریکا در کاهش نیروهای داعش اعلام کرد و گفت:‌«‌ عملیات‌های زمینی و هوایی باعث کاهش نیروهای داعش شده است، اما هیچ شکی وجود ندارد که  آنها همچنان از توانایی بازسازی قوای خود برخوردارند. این نشان می‌دهد که ایدئولوژی آنها از قوت قابل توجهی برخوردار است و درست به همین دلیل ما همه تلاش خود را برای مبارزه با آنها به کار می‌بریم و به همین دلیل این جنگ، نبردی طولانی خواهد بود.»

گروه تروریستی داعش از سال 2012 با ورود به عرصه جنگ داخلی سوریه به مبارزه علیه دولت بشار اسد پرداخته و در این راه جنایات عدیده‌ای مرتکب شد. در اگوست گذشته و به دنبال پیشروی این گروه تروریستی در اقلیم کردستان عراق، آمریکا اعلام کرد که قصد دارد با حملات هوایی به مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه و تشکیل ائتلاف بین‌المللی در صدد نابودی آن برآید. با این حال با گذشت بیش از دو ماه از آغاز حملات هوایی آمریکا ، موفقیتی قابل توجهی در مبارزه با این گروه مشاهده نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    همینه دیگه. وقتی دنیا بی عدالتی هست و یه عده دیگران را نادیده میگیرند این دیگران هم بالاخره اقدامی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس