کد خبر 358411
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

سازمان های اجتماعی در آلمان با توجه به اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان در ویسبادن که از حدود ۱۳ میلیون آلمانی در معرض خطر فقر خبر داده در باره چنین شرایطی هشدار دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" نوشت:  سازمان های اجتماعی درباره خطر روزافزون فقر در آلمان هشدار داده اند. در آلمان ثروتمند حدود 13 میلیون نفر در معرض خطر فقر قرار دارند. بخصوص این خطر زنان، والدین تنها و افراد بیکار را تهدید می کند.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال در ویسبادن آلمان که روز سه شنبه منتشر شده و مربوط به سال 2013 می باشد تقریبا از هر شش آلمانی یک نفر در معرض خطر فقر قرار دارد که تعداد آن ها حدود 13 میلیون نفر است. به این ترتیب با 16.1 درصد آمار افرادی که در معرض خطر فقر قرار دارند مانند سال 2012 بالا است.

در اولین سال شروع بحران در سال 2008  حدود 15.2 درصد در معرض خطر فقر قرار داشتند. سازمان های اجتماعی درباره چنین وضعیتی هشدار داده و سرمایه گذاری بیشتر در زمینه آموزش و پرورش و مراقبت و همچنین بهبود سیستم های اجتماعی را خواستار شده اند.

بر اساس تعاریف اروپایی کسی که کمتر از 60 درصد درآمد میانگین مردم کشورش را داشته باشد به عنوان فقیر ارزیابی می شود.

بر اساس این گزارش زنان در همه گروه ها بیش از مردان در معرض خطر فقر قرار دارند و این مسئله به زنان در سن بازنشستگی بیشتر مربوط می شود. خطر فقر در زنان این سن با حدود 17 درصد بسیار بیشتر از مردان در همین سن (12.7)  است.

تقریبا هفتاد درصد بیکاران در آلمان نیز در معرض خطر فقر قرار دارند. در افراد عمدتا شاغل این آمار حدود 8.6 درصد است.

 بر اساس یک بررسی در مجموع حدود دو سوم افراد بین 30 تا 59 سال در آلمان از افزایش خطر فقر در کشورشان می هراسند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    خجالت اوره به جایه اینکه غصه ی فقیر شدنه المانیها رو بخورید یه نگاه به وضعیت کشور خودمون بندازید که چهار برابر فقیر داره....
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    بر اساس تعاریف اروپایی کسی که کمتر از 60 درصد درآمد میانگین مردم کشورش را داشته باشد به عنوان فقیر ارزیابی می شود. چه جالب!!پس با تعریف فقر ما تفاوت داره...در ایران که بیش از 70%فقیرند...شاید بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس