کد خبر 358146
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

وزیر دادگستری در مورد صحت داشتن یا نداشتن خبر بازداشت یکی از مقامات وزارت نیرو گفت: هر خبری که باشد توسط مقامات قضایی به وقتش به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش گروه سیاسی مشرق، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا خبر بازداشت مدیرکل حقوقی وزارت نیرو در رابطه با پرونده وکیل 32 میلیاردی صحت دارد؟ افزود: آنچه که مهم است این است که این دولت در راستای مبارزه با فساد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد و با دستگاه های نظارتی و همه دستگاه ها همکاری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: چه فسادی که در دولت گذشته اتفاق افتاده و چه خدایی نکرده در این دولت بوده، آن را پیگیری خواهیم کرد.

** اختصاص بودجه پنج میلیارد تومانی برای حمایت از بزه دیدگان

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه حمایت از بزه دیدگان از وظایف وزارت دادگستری است و اینکه چرا کسانی که مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفته اند حمایت نکرده است؟ گفت: مهم این است که آسیب دیدگان اجتماعی مورد حمایت قرار می گیرند و دولت این کار را انجام می دهد.

وی افزود: این افراد تحت درمان و توجه فوری هستند که توسط دولت انجام می شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وظیفه این وزارتخانه حمایت از آسیب دیدگانی است که در اثر محکومیت از جرم آثاری بر آنها در پی داشته است گفت: وزارتخانه از این دسته آسیب دیدگان حمایت می کند و امسال پنج میلیارد تومان بودجه برای حمایت از این بزه دیدگان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های قصاص و کسانی که روی آنها جنایت صورت گرفته به صورت های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند و برخی از پرونده ها که صدور حکم شان طولانی می شود، حمایت از آنها نیز به طول می انجامد.

پورمحمدی تاکید کرد: ما وظیفه مان را در این راستا انجام می دهیم.

** حادثه اسیدپاشی بحث حقوق بشری است

وزیر دادگستری در مورد حادثه اسیدپاشی که در اصفهان روی داده و برخی از رسانه ها آن را به گروه های خاص نسبت داده اند، گفت: این پیش داوری ها و تحلیل هایی که بعضا صورت می گیرد تا روشن شدن اصل قضیه ناروا است.

وی با تاکید بر اینکه در اینجا بحث حقوق بشری مطرح است اضافه کرد: حقوق برخی افراد با انجام این کار تجاوز شده و آنجا که اسلام نیز به حقوق افراد تاکید دارد سعی می کنیم در تامین حقوق شهروندان پیش رو باشیم و اگر تعدی شود حتما باید جبران و از حقوق آنها حمایت و استیفای حق کنیم.

وزیر دادگستری اضافه کرد: البته ابتدا عاملان باید شناسایی شوند که دستگاه های مربوطه در حال تلاش هستند و سپس موضوع برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شود.

** بازگشت دو درصدی زندانیان دارای حرفه

پورمحمدی درخصوص اظهار نظر مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان مبنی بر قول همکاری وزارت دادگستری با این بنیاد گفت: در بحث زندانیان با دو مشکل مواجه هستیم که یکی زیاد بودن جمعیت زندانیان است و تلاش می کنیم این جمعیت کیفی را کاهش دهیم.

وی مشکل دیگر را نحوه نگهداری و زندان ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بودجه جدیدی برای توسعه و بازسازی زندان ها از سوی دولت اختصاص داده شده است.

به گفته وزیر دادگستری محکومان مواد مخدر که عوارض بسیار بالایی دارند باید از دیگر زندانیان جدا شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه آموزش حرفه و ایجاد اشتغال برای زندانیان به آنها کمک می کند، گفت: این زندانیان با داشتن اشتغال هم در دوران گذراندن حبس و هم پس از آزادی می توانند روی پای خود بایستند و از 15 هزار زندانی که حرفه آموختند تنها دو درصدشان به زندان برگشته اند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات همکاری حذف مناقصه ها است و با این کار می توان در محصولات و تولیدات زندانیان کمک کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    آیا قیامت و آخرت و... برای مردم عادی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس