کد خبر 358143
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

دادستانی کل در جنوب غرب ترکیه حکم بازداشت 27 نیروی پلیس این کشور را در ارتباط با پرونده شنود مکالمات تلفنی به نفع «دولت موازی»، صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادستانی کل استان «مرسین» در جنوب ترکیه حکم بازداشت 27 پلیس به اتهام شنود به نفع دولت موازی در این کشور را صادر کرد.

پایگاه خبری «رای الیوم» با انتشار این خبر نوشت، صبح امروز طی یک عملیات امنیتی شماری از نیروهای تحت تعقیب پلیس دستگیر و شماری از آنها به منظور معاینه پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند.

اخیرا شمار زیادی از نیروهای امنیتی ترکیه در چارچوب تحقیق درباره دولت موازی و دو پرونده شنود و جاسوسی دستگیر و توقیف شده‌اند. به این افراد 7 اتهام وارد شده که مهمترین آنها تلاش برای براندازی دولت جمهوری ترکیه و ناکام گذاشتن آن در انجام وظایفش است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اصطلاح دولت موازی را زمانی که نخست‌وزیر بود و پس از افشای پرونده فساد مالی بزرگ برخی منصوبان و منتسبان دولت خود از سوی پلیس و دستگاه قضایی ترکیه در 17 دسامبر سال گذشته میلادی به کار برد و منظور او از این اصطلاح طرفداران جنبش «خدمت» وابسته به «فتح الله گولن» رهبر مذهبی ترکیه (ساکن آمریکا) است که در دستگاه قضایی و پلیس ترکیه نفوذ داشته و به امکانات دولتی و ابزارهای اطلاعاتی دسترسی دارند.

دولت اردوغان در این مدت پاکسازی دستگاه قضایی و پلیس را آغاز کرده و تاکنون صدها افسر پلیس و قاضی و وکیل دادگستری را به اتهام همکاری با دولت موازی از کار برکنار کرد.

دولت ترکیه  اخیرا با ارایه لایحه ای اختیارات دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه (MIT) را افزایش داده است که  نظر ناظران این اقدام حزب حاکم ترکیه به منظور بالا بردن توان دستگاه اطلاعات رسمی کشور در برابر دولت موازی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس