کد خبر 357432
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

مسوول روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه گفت: طرح شهید فهمیده با شرکت صدها دانش آموز 13 ساله در استان های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی زنگی آبادی» افزود: طرح شهید فهمیده یکی از طرح های مهم و موفق سپاه است که به همت و ابتکار نیروی دریایی و مشارکت نیروی مقاومت بسیج و آموزش وپرورش امسال برای دهمین سال پیاپی به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: این طرح یک گام عملیاتی در جهت کادرسازی برای آینده انقلاب و سپاه است.

زنگی آبادی گفت: وجه تسمیه این طرح به رهروان شهید فهمیده به خاطر این است که این شهید ظرفیتی را پیدا کرد که حضرت امام(ره) از او به عنوان الگو و اسوه یاد کردند.

وی افزود: در این طرح اکثر دانش آموزان پسر 13 ساله ساکن در جغرافیای مأموریتی نیروی دریایی سپاه در استان های ساحلی جنوب کشور، طی مراسمی به عضویت رسمی طرح پذیرفته شده و در ارتباطی که شکل می گیرد، با فرهنگ شهید فهمیده بیشتر آشنا می شوند.

مسوول روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه ادامه داد: با اجرای چنین طرح هایی و حضور هوشمندانه و مقتدرانه نوجوانان، علاوه بر اینکه به آینده موضوعات امنیتی استان های جنوبی و مرزهای آبی کشور، توجه می شود، برای آینده سپاه نیز از همین طیف کادرسازی خواهد شد.

وی افزود: امسال نیز طی مراسمی که در بیش از 50 شهر استان های ساحلی جنوب کشور برگزار خواهد شد، جمع دیگری از دانش آموزان به جمع اعضای طرح که طی 9 سال اخیر عضو شده اند، خواهند پیوست.

زنگی آبادی برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع کتاب های دفاع مقدس و برپایی مراسم ویژه با حال و هوای ماه محرم را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در آبان ماه به اهتمام نیروی دریایی سپاه برگزار خواهد شد.

طرح شهید فهمیده نام طرحی است که از سال 1384 به ابتکار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و از آن سال تا کنون به اهتمام این نیرو در حال برگزاریست.

امسال نیز این طرح همزمان با ایام شهادت نوجوان شهید محمدحسین فهمیده و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و همچنین در ایام محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر در سراسر مناطق و رده های ساحلی نیرو در استان های جنوبی کشور با شور و شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار می شود.

منبع: سپاه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس